Netknutá nezůstala snad jediná součást hry. Oficiální stránky modu poskytují tento výčet úprav: Přeprogramovaná a vybalancovaná umělá inteligence vetřelců i lidí, přepracované zbraně, balistika, nasvícení, shadery, animace a částicové efekty. Prostě by hra měla vypadat lépe, animace by měly být plynulejší a celkový pocit z hraní příjemnější.
Hlavně by ale ACM Overhaul měl hru udělat náročnější. Xeno Soldiers mají kupříkladu o 500 % rychlejší rozhodování, jsou i fyzicky rychlejší (pokud si nestáhnete add-on, který je zpomalí) a především nejsou hloupí. Budou se krýt před palbou, využívat zdi a strop, stíny a snažit se vás zabit z výhodné pozice, místo aby vám tupě nabíhali před hlaveň. Lurkeři jsou rychlejší v rozhodování, doskočí méně, ale boj nablízko s nimi je výrazně těžší. Pokud vyhrajete, lurker se stáhne, pokusí se schovat a pak znovu skočit ve vhodnou chvíli.
Je vidět, že autor tvorbou modu strávil spoustu času a snažil se vrátit vetřelcům jejich filmovou děsivost a efektivitu. Opakovaně se na ModDB můžete dočíst, že jsou nově xenomorfové extrémně nebezpeční. Přečtěte si tedy instrukce k instalaci modifikace a pusťte se do hraní.
Možná, že se Aliens: Colonial Marines po letech konečně dočká důstojného zpracování legendárních mimozemských monster. Ukázka z modifikace se povaluje někde okolo.