Rychlá smrt: s Paragonem je konec, Epic zavře servery na konci dubna
zdroj: tisková zpráva

Rychlá smrt: s Paragonem je konec, Epic zavře servery na konci dubna

29. 1. 2018 10:53 | Téma | autor: Adam Homola |

Z týdnů jsou dny a z Paragonu chodící mrtvola. O rozhodování Epicu nad osudem strádající MOBA hry jsme psali teprve minulou sobotu. Vedení firmy si na promyšlení dalšího postupu vyhradilo několik týdnů, ale nakonec bylo jasno po pár dnech: Paragon končí. Hra poběží do 26. dubna, poté Epic vypne servery.

Tvůrci na zázračný recept na růst a udržitelný stav Paragonu nepřišli ani po několika interních debatách. „Nepodařilo se nám dostát původnímu slibu hry. Zklamali jsme vás i navzdory tvrdé práci celého týmu. Omlouváme se,“ napsali vývojáři na webu. Poděkovali také všem hráčům za důvěru, vášeň a čas, které do hry investovali.

Jestliže jste do hry investovali i nějaké peníze, stačí zvednout ruku a dostanete všechno zpátky. Epic velmi štědrým gestem nabízí vrácení jakékoliv částky, kterou jste do hry investovali na jakékoliv platformě (PS/PS4). V případě PlayStation 4 půjdou navíc peníze přímo od Epicu, nikoliv od Sony.

Majitelé PC verze hry se mohou na Epic obrátit tady, majitelé PS4 verze si musí nejprve vytvořit účet u Epicu a poté o vrácení peněz zažádat.

zdroj: Archiv

Paragon sice můžete ještě zhruba tři měsíce hrát, nicméně sami vývojáři upozorňují na nevyhnutelné zhoršení kvality. S ubývajícím počtem hráčů by se ti zbývající měli připravit jak na delší dobu matchmakingu, tak obecně horší zápasy. S menším počtem hráčů jde ruku v ruce i menší pravděpodobnost na sestavení týmu plného jednotlivců na srovnatelné úrovni.

Kolik lidí Paragon hrálo a jak vzdálená byla ona hranice potřebné popularity, se nejspíš jen tak nedozvíme. Epic sice svého času zveřejnil hezky vypadající číslo 7,3 milionu, jenže to šlo pouze o registrace, nikoliv aktivní, pravidelně hrající lidi. Hru bychom na Steamu hledali marně a pro klienta Epic Games Launcher ekvivalent SteamCharts bohužel neexistuje, tudíž nelze počet aktivních hráčů nijak sledovat ani odhadovat.

Tak šel čas

Epic oznámil Paragon v roce 2015 a žánr hry nejprve umně tajil. Karty na stůl vyložili tvůrci zhruba po měsíci, kdy jsme se dozvěděli o základech nové free to play hry. Fantasy/sci-fi MOBA z pohledu třetí osoby, postavená na Unreal Engine 4, pyšnící se nejen na poměry žánru nadstandardní grafikou, ale také svěžím přístupem.

Namísto pohledu shora a nepřímého ovládání postavy skrze klikání se Paragon hrál jako klasická střílečka z pohledu třetí osoby. Změna perspektivy, typu ovládání a důraz na „střílečkovost“ pravou náturu hry ale nijak zvlášť nezakrývala. V jádru šlo od začátku o standardní MOBA hru, kde obchod s předměty střídal zpočátku těžkopádný systém sbírání a vylepšování karet.

Vývojáři si byli různých nedotažených, nefunkčních a strádajících částí hry vědomi. Nebáli se nejednou říznout do živého a hru měnit řadou menších updatů, několika velkými změnami i přepracováním klíčových systémů. Jedním z těch posledních byl například update s kódovým označením New Dawn, který hru streamlineoval, zrychlil a zase o něco zpříjemnil.

Update New Dawn, ani žádný z jeho předchůdců ale nedokázal přilákat, a především dlouhodobě udržet větší množství hráčů. A jak sami vývojáři před týdnem přiznali, největší kámen úrazu byl právě tady. Většina hráčů do Paragonu jen nakoukla a po pár týdnech hru opustila.

Hra přitom vůbec špatná nebyla. Osobně mi přišla docela fajn, jenže být na dnešním kompetitivním trhu jenom „docela fajn“ už očividně nestačí. Obzvláště v případě, kdy vám ve vedlejších kancelářích pod rukama roste pravděpodobně jedna z aktuálně nejpopulárnějších a nejhranějších her, když ne na světě, tak minimálně v Americe a Evropě: Fortnite Battle Royale.

zdroj: Archiv

Epic oznámil přesun některých vývojářů Paragonu do týmu Fortnite už před týdnem a s definitivním ukončením vývoje i podpory hry k 26. dubnu se dá očekávat, že na vývoj Fortnite přesune vedení Epicu většinu, ne-li všechny vývojáře.

Paragon tak svým způsobem skončí ještě před svým vydáním. Hra je sice bezplatně dostupná v rámci otevřené betaverze už pěknou řádku měsíců, ale ze stavu „otevřená beta“ do „verze 1.0“ se hra nikdy nedostala a už ani nedostane.

Předběžný Paragon i na PS4

Paragon byl na PlayStation 4 unikátní právě i díky svému stavu předběžného přístupu, či permanentní otevřené bety chcete-li. Společně s Fortnite jde o jednu z mála her, které jsou v tomto stavu na konzoli Sony dostupné navzdory absenci jakéhokoliv oficiálního programu pro rozpracované hry.

Tam, kde na Xboxu najdete Xbox Game Preview, na Steamu dobře známý Early Access a na GOG zase Games in Development, mají na PS4 hry ve vývoji vstup zakázán. Pokud tedy nejste Epic, který si dokázal vyjednat výjimku a skrze vydavatele Gearbox prodává stále rozpracované Fortnite i v krabicové verzi.

Paragon zdroj: tisková zpráva

Z hlavy mě napadá ještě ARK a dnes už zrušená The Tomorrow Children, ale o mnoho víc her bychom v pomyslném programu předběžného přístupu na PS4 asi nenašli.

Paragon opustil svůj předběžný přístup v srpnu 2016, kdy se na obou platformách překlopil do fáze otevřené betaverze. Z té se už nedostane a jako otevřená beta hra také skončí. Datum vydání plné verze Epic nikdy neoznámil.

Nejnovější články