Asi největší víkendové pozdvižení způsobil špatný překlad citátu, podle něhož bude postapokalyptická střílečka STALKER 2 vyžadovat neustálé připojení k internetu. "Část samotného kódu hry bude obsažená na našich serverech a klient si ji bude v průběhu kampaně stahovat. Proto budeme potřebovat neustálý přístup k internetu," měl údajně říci šéf vývojářského studia GSC Sergej Grigorovič.
To ale vzbudilo podezření serveru Rock, Paper & Shotgun, jehož redaktoři se s vývojáři spojili a vyžádali si oficiální stanovisko tentokrát v angličtině. "Nápad na implementaci DRM se zrodil jako možný způsob boje proti pirátství, které je zvlášť v bývalých státech SSSR hodně rozšířené. Přesto jsme se stále nerozhodli, zda bude STALKER 2 používat DRM. Víme moc dobře, jak nepříjemné by to pro hráče bylo, a proto budeme hledat co nejefektivnější řešení pro všechny."