Samostatná DayZ hra vyjde ještě letos a bude levná
zdroj: tisková zpráva

Samostatná DayZ hra vyjde ještě letos a bude levná

1. 10. 2012 16:33 | Téma | autor: Petr Poláček |

Konkrétními informacemi o samostatné verzi DayZ zatím Bohemia Interactive a tým okolo Deana Halla šetří, ale už víme, že s „nějakou“ hratelnou verzí vyrukují vývojáři ještě před koncem roku. Dean Hall se s touto informací vytasil během Eurogamer Expa minulý týden, když vydání hry před koncem roku označil za nutnost, ne za zbožné přání. A hra prý bude levná, aniž by to nějak konkrétně upřesnil.

Ona nutnost přitom vyplývá z toho, že Hall a spol. hodlají při vývoji postupovat opatrně a s rozumem po jednotlivých krocích, přestože tento přístup Hall obvykle neuznává. DayZ mod prý ostatně nevznikl opatrným a rozumným způsobem – naopak, byla to erupce kreativity. „Jenže naše první kroky takové (opatrné a promyšlené) být musí. A když je zvládneme už v prosinci, tak v lednu a únoru můžeme začít s přidáváním cool věcí a zaměřit se na ambicióznější prvky.“

V Bohemce tedy zcela evidentně padlo rozhodnutí, že se nebudou snažit rychle zpeněžit aktuální popularitu DayZ modu, ale dají přesnost postupnému budování hry po krocích, aby se jim později celá pyramida herních nezhroutila jako domeček z karet kvůli problému v základech. Zároveň do tohoto budování hry pravděpodobně zapojí komunitu v dnes již klasickém Minecraft stylu – od začátku bude nabízena rozpracovaná verze za pár šupů, přičemž cena se bude s každým milestonem zvedat až to celé dojde do finální verze. Kdo si zaplatí hned na začátku, bude moci sledovat postupný vývoj a získá zdarma všechny updaty. Je to samozřejmě pouze má domněnka, ale tak nějak to vidím i s ohledem na to, že Bohemka tento model naťukla s aktuálním Carrier Commandem.

Dalším důvodem, který však Bohemku vede k tomu, že rozpracovanou verzi chce mezi lidi dostat co nejdříve, je snaha bránit se proti kopírkám DayZ konceptu. Na Eurogamer Expu dostal Dean Hall přímý dotaz, co říká na chystanou onlineovku WarZ. Reakce však byla jasná a logická: „Měl bych se soudit s každým, kdo se otře o zombie hororové téma – udělá to hru lepší? Navíc, premisou DayZ, respektive celého našeho vývojového procesu je udělat skvělou hru. To chceme nabídnout. Bude levná a bude ji hrát spousta lidí. Když se tomuto nějak zpronevěříme, tak jsme v hájí.“

Jsou to samozřejmě dost odvážná slova, zvlášť takhle na „začátku“ vývoje, ale s ohledem na předchozí zkušenosti s produkty od Bohemky a s postupnými úpravami DayZ modu, není prozatím důvod jim nevěřit. Jediné, co by mohlo vývoj zkomplikovat, je zadržení dvou vývojářů z Bohemky v Řecku – jak Dean Hall připustil, jsou to nejenom jeho kamarádi a přeje si, aby se co nejdříve dostali domů, ale navíc přímo ti dva (Iva Buchta, Martin Pezlar) se významně podíleli na přípravách a úpravách Černarusi pro komerční DayZ hru.

Nejnovější články