Sekiro: Shadows Die Twice má klasický systém zkušeností, o „duše“ nepřijdete
zdroj: tisková zpráva

Sekiro: Shadows Die Twice má klasický systém zkušeností, o „duše“ nepřijdete

9. 1. 2019 14:31 | Téma | autor: Patrik Hajda |

Duše jsou jedním z pilířů tvorby studia FromSoftware. Právě jejich přítomnost a fakt, že o ně po smrti přijdete, se v případě série Dark Souls postaraly o velmi tísnivou atmosféru spojenou s náročným postupem kupředu. V Sekiro: Shadows Die Twice nejsou duše, ale zkušenosti, o které vlivem smrti nepřijdete. To samé platí o zdejším platidle, zatím neoznámené měně.

Vyvolává to logickou otázku. Budeme se vůbec bát zemřít? Podle šéfa vývoje Hidetaky Mijazakiho ano. Sice v rozhovoru s Game Informerem neprozradil víc, ale potvrdil, že smrt bude mít škodlivé následky. Nicméně o nasbírané zkušenosti nepřijdete a jakmile jimi zcela zaplníte ukazatel, dostanete zkušenostní bod.

Ten utratíte – jak jinak – v jednom z několika stromů dovedností, pomocí kterých se vaše postava přikloní k hernímu stylu, který vám lépe sedne. Cesta uměním šinobi zahrnuje úhybné manévry a plošné útoky, zatímco samuraj jde do boje s větší vervou. Je zde i strom pro vaši protetickou ruku, který vám odemkne například speciální útoky s šurikeny.

Ale pozor. To, že získáte zkušenostní bod, neznamená, že si hned odemknete novou dovednost. Zaprvé musíte najít idoly, u kterých můžete zkušenosti investovat (zdejší verze bonfirů). Zadruhé musíte nejprve zpřístupnit stromy dovedností nalezením určitého předmětu někde ve světě. A stejně se to má s dalším vývojem postavy.

Až když naleznete čtyři modlitební korálky, tak se vám permanentně zvýší zdraví. Prostým průzkumem okolí můžete narazit na nové vybavení v podobě zmiňovaných šurikenů, sekery, nebo dokonce vrhače plamenů. Jistým způsobem se vývoje dočká i mechanismus vzkříšení vaší postavy po smrti, ale zde stále chybí detaily.

Sekiro: Shadows Die Twice vám nedá na výběr z různých povolání, vždy budete nindžou. Ale v průběhu hry pocítíte vývoj vámi zvoleným směrem. Můžete se specializovat a experimentovat. Avšak ve výsledku jde o ořezanější systém než v případě předchozích her studia, díky čemuž budou jednotlivé souboje propracovanější, ušité na míru jednomu archetypu, který se od postav jiných hráčů liší v dílčích prvcích, ale jádro bude stejné.

Nejnovější články