Série Pillars of Eternity má pauzu, dokud autoři nezjistí, proč dvojka komerčně propadla
zdroj: tisková zpráva

Série Pillars of Eternity má pauzu, dokud autoři nezjistí, proč dvojka komerčně propadla

11. 11. 2019 14:25 | Téma | autor: Václav Pecháček |

Co bude dál se sérií Pillars of Eternity? „No přece třetí díl,“ řekl by fanoušek klasických RPG, který si dosyta užil dobrodružství v prvním a druhém díle. A já bych to nejradši řekl taky, jenže místo toho musím bohužel napsat, že případná trojka je v nedohlednu. Po překvapivě špatných prodejích druhého dílu totiž studio další pokračování podmiňuje tím, že se musí důkladně podívat na celý formát hry.

První díl Pillars of Eternity prošel kickstarterovou zkouškou ohněm a přinesl úspěšnou reimaginaci starých RPGček typu Baldur’s Gate či Icewind Dale. Dvojka s podtitulem Deadfire zamířila do exotických krajin mezi piráty a byla podobně kvalitní, i když ji trápily některé neduhy, kupříkladu slabší ústřední příběh. Ale i tak to bylo vynikající RPG, u kterého mě překvapuje, že komerčně propadlo.

A překvapuje to i Joshe Sawyera, ředitele projektu ve studiu Obsidian, který se o Pillars of Eternity včetně případného třetího dílu rozepsal na portálu Tumblr. Sawyer poukazuje na skutečnost, že kritici si zřejmě užili obě hry přibližně stejně, na Metacriticu je od sebe dělí jediný bodík ve prospěch prvního dílu, ovšem tvrdá matematická realita prodejů hovoří jasně. Druhý díl je na rozdíl od toho prvního relativním neúspěchem.

Sawyer navrhuje několik důvodů, které mohly slabší prodeje zapříčinit: „Bylo to, protože první hra dokázala naplnit existující potřebu a publikum prostě nezajímalo pokračování? Nebo o druhém díle míň lidí vědělo? Nebo, navzdory pozitivním recenzím a dobrým prodejům jedničky, se lidem hra ve skutečnosti nelíbila? Možná je to kombinace všech těchto věcí.“

Je paradoxní, že podle Sawyera by pro samotné vývojáře možná bylo snazší, kdyby dvojku hráči neměli rádi a kdyby jí kritici vytýkali spoustu fundamentálních problémů, které by stačilo ve třetím díle opravit. Aspoň by měli jistotu, jakým směrem se vydat.

Sawyer pokračuje: „Hráči, kteří nemají rádi boj v reálném čase s pauzou, budou tvrdit, že právě bojový systém může za slabé prodeje v kontrastu s fenomenálně prodávanou, tahovou Divinity: Original Sin 2, která taky dostala lepší recenze. Jenže i kdyby to byla pravda, Pathfinder: Kingmaker, který obecně vzato dostával v recenzích horší známky než Deadfire, toho prodal víc než Deadfire a také používal boj v reálném čase s pauzou.“

„Jsem si jistý, že si spousta lidí, která čte tyhle řádky, myslí, že naprosto přesně ví, proč se Deadfire prodávalo hůře než první Pillars. Já si tak jistý nejsem, což je jeden z důvodů, proč jsem opatrný ohledně pokračování.“

Na jednu stranu to vůbec není dobrá zpráva pro ty, kdo se těšili na ukončení Watcherova příběhu, na stranu druhou třeba ono přezkoumání základních konceptů série může přinést něco nového, originálního – možná dokonce pohled ze třetí osoby, když si ho teď tvůrci díky The Outer Worlds zase oprášili. Než v Obsidianu na něco přijdou, můžeme se naštěstí těšit na Baldur’s Gate III od studia Larian.

Nejnovější články