Zatímco většina zaměstnanců CD Projektu má plné ruce práce se šrumcem kolem Cyberpunku 2077, u karetního Gwentu je už nějakou dobu ticho po pěšině. Podle posledních zpráv se tým „odchýlil od vyznačené cesty“ a vyhradil si půl roku na to, aby opravil multiplayer, vybalancoval karty a celkově vykoumal, co s hrou dál.
Nyní se zdá, že na to konečně přišel – Gwent zůstává online karetní hrou a příběhová kampaň si pro sebe ukousne samostatný titul s názvem Thronebreaker: The Witcher Tales. S důrazem na to, že dost možná půjde víc o plnohodnotné RPG, než jen řádku partií gwentu s občasným rozhodnutím, kterým směrem se na mapě vydat.
zdroj: Archiv
Veškeré souboje a herní situace ovšem rozhodnou karty a vaše karbanické schopnosti, ne že ne. Kampaň by měla zabrat přes třicet hodin s určitou dávkou znovuhratelnosti, protože obsahuje několik odlišných konců a cestiček.
Osamostatnění zároveň napovídá, že karty z příběhu nebudete moct využívat v online Gwentu a naopak, i když budou účty propojené a vývojáři naznačují, že hráči PvP verze dostanou nějakou pozornost do začátku. Osobně bych byla hodně překvapená, kdyby v singleplayerovém titulu CD Projekt přišel s mikrotransakcemi, takže by všechno mělo jít získat běžným hraním.
Datum vydání taktéž zůstává ve hvězdách. V projektu Homecoming, se kterým tým Gwentu přispěchal před poslední dlouhou odmlkou, slibovali přepracování karetních systémů i příběhovou kampaň v říjnu. Letos se však neobjevili ani na E3, ani na Gamescomu, přestože loni touto dobou prezentovali prakticky dokončenou hru, proto by mě neudivilo, kdyby osamostatněný Thronebreaker vyšel třeba až příští rok.