Sniper: Ghost Warrior 3 podle tvůrců propadl, protože byl příliš ambiciózní. Chystají pokračování Lords of the Fallen
zdroj: tisková zpráva

Sniper: Ghost Warrior 3 podle tvůrců propadl, protože byl příliš ambiciózní. Chystají pokračování Lords of the Fallen

29. 6. 2017 11:47 | Téma | autor: Václav Pecháček |

Sniper: Ghost Warrior 3, další díl doposud úspěšné odstřelovačské série od polského studia CI Games, se zrovna nevyvedl, což je řečeno ještě velice mírně. Vývojáři ho ambiciózně zasadili do otevřeného světa, ale zřejmě si ukousli příliš velké sousto, o čemž svědčí naše čtyřková recenze. A Honza Slavík rozhodně není jediný, kdo byl zklamán. Kýbl popela si na hlavu vysypal dokonce i sám šéf studia Marek Tymiński, podle něhož si jeho tým ukousl až příliš velké sousto. A těžce se mu to nevyplatilo.

„Když jsme začali vyvíjet SGW3, rozhodli jsme se pro relativně velké měřítko s otevřeným světem, a nyní si uvědomujeme, že to bylo až příliš ambiciózní oproti tomu, co jsme byli schopni dokázat v rozumné časové lhůtě,“ vysvětluje Tymiński. „Zkrátka jsme si to špatně spočítali, když vezmeme v úvahu velikost našeho týmu a původní časový rozvrh. Tím, že jsme se snažili vytvořit AAA hru, jsme se vzdálili tomu, co jsme mohli udělat skvěle. Místo toho jsme vložili příliš mnoho sil do snahy dohnat ostatní AAA tituly, co se týče produkčních hodnot a herních prvků. To byla veliká chyba.“

Honza se v recenzi hojně rozepisoval o špatném technickém stavu a nezvládnuté optimalizaci, což rozhodně naznačuje uspěchané vydání. To bylo přitom několikrát odloženo z ledna až na duben, a v úvodní verzi navíc navzdory původním slibům chyběl multiplayer. A to ani nemluvím o otevřeném světě válkou rozervané Gruzie, jehož role byla spíš okrasná, než že by něco zásadního přidávala hernímu zážitku.

Zkrátka naprosto souhlasím s šéfem studia, že menší, kompaktnější titul zaměřený čistě na odstřelovačskou zkušenost by určitě dopadl mnohem lépe. A právě na něčem takovém (i když ne nutně se sniperskou tematikou) hodlá studio někdy v budoucnu zapracovat, jak popisuje Tymiński: „Plánujeme vytvořit novou taktickou střílečku, v níž se budeme soustředit na vzrušující hratelnost, klíčové mechaniky, a mise s hloubkou, ovšem bez nástrah velkého otevřeného světa. Chceme, aby tahle hra byla ještě taktičtější než SGW3.“

Ale tenhle projekt je otázkou budoucnosti, v níž bude o pozornost vývojářů soupeřit s jinou hrou, o jejíž tvorbu mají v CI Games eminentní zájem. Konkrétně se jedná o pokračování velice slušného akčního RPG Lords of the Fallen, které Pavel ve své recenzi popsal jako přístupnější Dark Souls. To je samozřejmě přitažlivý koncept pro všechny, kdo na úžasnou sérii od FromSoftware tak docela nemají nervy. A dokonce i její protřelí fanoušci si po dohrání finálního (?) třetího dílu možná také rádi znovu nezávazně zaumírají.

Ať už se z varšavské základny v příštích letech vydá do světa to nebo ono, Tymiński věří, že trable s vývojem třetího Snipera vývojářský tým zocelily a poučily, takže v budoucnosti k podobným přehmatům nedojde. Chybu může udělat každý, jen je potřeba se z ní poučit, jak praví lidové moudro. CI Games každopádně ve zbytku letošního roku plánují spoustu updatů, které snad Sniper: Ghost Warrior 3 alespoň trochu přiblíží původní, příliš optimistické vizi.

Nejnovější články