Je tedy možné, že čistě na vývojové úrovni už inženýři Sony skutečně něco tvoří. Otázka je, jestli se to dostane do prodeje třeba do pár let, nebo jestli vůbec. S tím, jak vřele přijala herní komunita Oculus Rift je ale dost dobře možné, že by Sony chtěla něco podobného a nechce se jim kupovat Oculus jako firmu, tak si udělají vlastní verzi. PlayStation 4 by něco takového určitě mohl časem podporovat a pokud by to fungovalo minimálně tak dobře jako OR, mohla by to být pěkná konkurenční výhoda.
Patenty jsou spíše obecného rázu, ale jeden z nich je o tom, jak hráče upozornit na nebezpečí reálného světa - jinými slovy, abyste při hraní třeba nevrazili do skříně nebo nepřepadli přes gauč. Konkrétně by se to mohlo řešit nějakými senzory, které by hráče upozorňovali pomocí zvuků. Tedy asi něco podobného, jako když parkujete a senzory v autě vám začnou pípat, když se přiblížíte k jinému autu.
Aktuální vyštrachání žádostí o patenty navíc sedí s předchozími spekulacemi, že na nich pracují dva zaměstnanci Evolution Studios (Motorstorm, Driveclub), kteří jsou shodou okolní experti na stereoskopické 3D. Patentů, o které Sony žádala v květnu letošního roku, si všiml uživatel NeoGAFu s nickem gofreak. Na NeoGAFu najdete taky pár obrázků z patentů, ale mnoho vám asi neřeknou.