Spekulace: Indie vývojáři budou moct sami vydávat i na Xbox One
zdroj: tisková zpráva

Spekulace: Indie vývojáři budou moct sami vydávat i na Xbox One

12. 7. 2013 10:30 | Téma | autor: Adam Homola |

Šušká se o tom už delší dobu ze spousty zdrojů a nyní se objevil další náznak. Vypadá to, že nějaká forma "self-publishingu" na Xbox One nakonec opravdu bude. Aktuálně pro vydání hry na Xbox 360 (platí pro diskové i digitální verze) potřebujete vydavatele, bez kterého nemáte šanci. A ještě do nedávna se musely platit tisíce dolarů jen za pouhé patche. Nadcházející generace konzolí ale mnohé změní a nejen indie vývojáři pějí ódu na Sony, která se k nim se svou konzolí PlayStation 4 už od začátku staví s otevřenou náručí.

Microsoft však nechce zůstat pozadu, a podle všeho začíná svou zelenou náruč nastavovat taky, jak to naznačují nepotvrzené zprávy webu Game Reactor. Nejmenované zdroje z vývojářského prostředí redakci údajně potvrdily, že s Microsoftem o self-publishingu na Xbox Live jednají. Web vývojáře nejmenuje, ale prý to nejsou žádná ořezávátka, nýbrž zkušení bardi se spoustou dobrých her.

Na Xbox One by to ale nemělo fungovat tak, že by si mohl každý vydat úplně cokoliv a bez jakýchkoli podmínek. Bordel, který by takový benevolentní přístup způsobil, by Xbox Live rozhodně neprospěl. Podle Game Reactoru se prý budou dělat rozdíly mezi nejmenšími nezávislými studii o pár lidech, a těmi většími. Jako někoho malého si můžete představit opravdu “garážové” tvůrce, kteří na hře dělají o dvou třech lidech, zatímco větší už jsou týmy, kde je třeba deset, dvacet a více lidí.

Pro představu - za ty nejmenší můžeme považovat například tvůrce her, které měly na Xbox Live svůj vlastní Indie kanál. Microsoft jej nijak extra nekontroloval a podle toho to tak vypadalo. Občas jste tam mohli narazit na perlu, ale museli jste se probrat tunami balastu. K těm větším indie studiím pak můžeme řadit třeba Double Fine, kde na každé hře pracuje 10+ lidí.

V praxi to znamená, že Double Fine by mohli vydat Broken Age na Xbox One, aniž by k tomu potřebovali Segu, Microsoft nebo bývalé THQ, což jsou vydavatelé, kteří se jim postarali o vydání Stacking, Iron Brigade a Kinectové hry. Navíc je pak patchování nebo přidávání obsahu nebude stát obrovské sumy, takže se už nebude stávat, že konzolová verze bude obsahem zaostávat za PC verzí, jako se tomu dělo zhusta doposud.

Stejné zdroje Game Reactoru také tvrdí, že bude pořád přítomen i jakýsi zatím blíže nespecifikovaný výběrový proces. Xbox Live zaplavený tunou her proměnlivé kvality by byl nežádoucí, ostatně stačí se podívat například na Greenlight - teď už je to ok, ale krátce po spuštění byl kvůli všem těm blbostem sotva použitelný. Navíc by prý možná mohla indie vývojáře stát vývojářská verze Xboxu One výrazně méně.

Po zařazení zpátečky u DRM to vypadá, že bychom se měli změny firemní politiky MS dočkat i u self-publishingu. Nehovoří o tom jen Game Reactor, podobné nepotvrzené zprávy se z různých koutů internetu objevují už delší dobu. Nakonec to stejně asi dopadne tak, že v těch zásadních věcech si budou Xbox One a PlayStation 4 víceméně podobné. Pak to pro nás bude už jen primárně o hrách a o ceně.

Nejnovější články