Spekulace o Assassin’s Creed Odyssey mluví o návratu některých klasických prvků
zdroj: tisková zpráva

Spekulace o Assassin’s Creed Odyssey mluví o návratu některých klasických prvků

1. 6. 2018 18:00 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Nepotvrzené klepy o zasazení dalšího dílu série o sympatických zabijácích do starověkého Řecka internetem kolovaly už delší dobu, s jeho oznámením se ovšem můžeme vydat do vod ještě kalnějších a neprobádanějších, tedy do bažin spekulací. Jak se říká, ne všechno, co se píše na internetu, musí být nutně pravda. Proto berte následující informace s maximální rezervou, a na jednotlivé detaily se opatrně těšte až s podrobnějším představením na E3, která nám v těchto dnech už nedočkavě buší na dveře.

Někdo v Ubisoftu nejspíš dostane pořádně za uši, protože poměrně obsáhlý příspěvek včetně rozmazané fotky části mapy se na diskuzním fóru 4chan objevil už v polovině května, a zmiňuje se i o nyní již potvrzeném podtitulu Odyssey. S asasíny vyzbrojenými skrytou čepelí se potkáme v Řecku za vlády flaviovské dynastie, kterou založil Vespasianus po tom, co se na římském trůně během roku vystřídali hned čtyři císaři. Šlo o období poměrně krátké, mezi lety 69 až 96, právě tak akorát na jeden krvavým vražděním naplněný dospělý život.

Akorát, že podle spekulací se ujmete životů hned dvou. Mělo by přitom jít o styl hraní na způsob druhého Dishonored, kdy si hratelnou postavu zvolíte hned na začátku a nebudete mezi nimi moct libovolně přepínat. Něco podobného měl v sérii zatím pouze Syndicate, kde jste si ale mezi Evie a Jacobem mohli volit prakticky kdykoliv, jejich herní styl se kromě boje ve výsledku až tak nelišil a především, procházeli jste stejným příběhem. V Odyssey se linky postav sice mají protínat, ale budou disponovat jiným souborem schopností a dokonce i odlišným druhem orlího pohledu.

zdroj: Archiv

Přizpůsobit si budete moct i jejich výzbroj, systém má být podobný tomu z Assassin’s Creed Unity, kde existovaly různé obleky pro odlišné herní styly, některé zvyšovaly zdraví, jiné poškození nebo nenápadnost. A to včetně možnosti změnit si u jednotlivých kousků zbroje barvu. Vrátí se i kolečko zbraní a kouřové bomby, které mně osobně v Origins znatelně chyběly. U návratů ještě chvíli zůstaneme, protože v Odyssey budete moct znovu využívat prostředí, abyste se schovali pronásledovatelům, třeba v davu na tržišti, v hloučku najatých kurtizán nebo dokonce v převleku.

Pokud se vám stýskalo po Monteriggioni a nakupování obrazů, vězte, že někde v Řecku budete mít svou vlastní základnu se vším tím vylepšováním, a povedete asasínské bratrstvo, jehož bratry a sestry půjde buď povolat do boje, nebo vysílat na off-screen mise. V osvobozených oblastech půjde vlastnit obchody a památky, které generují zisk, což se bude hodit, protože v pozdějších fázích hry je prý vylepšování hodně drahé.

Výrazných úprav a větší komplexnosti by se měl dočkat i crafting, kde využijete jak nasbírané materiály, tak peníze. Postavě postupně poroste zdraví, schopnost tiše se plížit, poškození na dálku i na blízko, množství střeliva i počet zbraní, které může najednou nosit. Ty půjdou vylepšovat u kovářů a liší se nejen uštědřeným poškozením, ale i vzácností a různými efekty, které nepřátelům způsobí – uspání, krvácení, otrava, šok, mráz nebo oheň. Podobně variabilní budou i bomby a nechybí ani vrhací nože, uspávací šipky a nejrůznější druhy šípů.

Velkolepého návratu se dočkají námořní bitvy. Vaše loď půjde po vzoru Black Flag všemožně vylepšovat, a kromě lepších katapultů nebo hořících šípů pro vaše námořníky si můžete pohrát i s kosmetickými záležitostmi, totiž vlajkami, plachtami, uniformami a popěvky, kterými vás při brázdění moří bude posádka doprovázet. Některé z nich budou k dispozici za mikrotransakce.

Na moři přitom nebudete muset být nutně sami, ve hře bude možnost vybudovat si vlastní flotilu s najatými nebo osvobozenými loďmi, které vám v boji pomůžou. Nepůjdou ovládat přímo, spíše pomocí zjednodušených příkazů, a některé souboje budou záviset přímo na síle celé vaší flotily, než na schopnostech v boji „lodě proti lodi“.

Kromě ostatních lodí včetně těch vzácných legendárních se na moři střetnete i s mýtickými bytostmi, takže se připravte na krakeny, sirény, nebo možná i samotnou Medůzu. Záhady a nadpřirozenosti potkáte i na pevnině, kde se průzkum tajemných hrobek bude střídat s klasickým městským parkourem. A jízdou na koni, protože takhle velké vzdálenosti pěšky překonávat vážně nechcete.

   Odyssey leak zdroj: tisková zpráva Odyssey leak zdroj: tisková zpráva

Při pohledu na mapu je jen samotné Egejské moře obří, ale Odyssey bude ještě mnohem větší. Z moří obsáhne i to Jónské, z pevniny Achaiu, Epirus, Thrákii a Makedonii, a podíváme se prý tak nějak neurčitě i do Asie (snad Asia Minor, tedy Anatolie?). Což jsou skoro všechno místa, která v současnosti zahrnují mnohem víc, než jen území dnešního Řecka.

Samozřejmě se virtuálnímu zpodobnění nevyhnou Atény a další velká města, která bude potřeba osvobodit, ale tenhle systém se má inspirovat u Ghost Recon Wildlands. Tedy nebudete muset zabít všechny cíle v dané oblasti, ale jen přibližně polovinu, aby se vám odemkl tamní hlavní záporák.

Vrací se možnost zahrát si znovu již dokončené mise a přibude možnost restartovat celé oblasti. Zároveň se nepočítá s módem New Game +. Epizod ze současnosti se stejně jako v případě Origins nezbavíme docela, ale nebude jich příliš mnoho.

Opět upozorňuji, že jde o dohady a spekulace, nicméně nic z toho nezní příliš dobře, než aby to nemohla být pravda. Možná jsem tak trochu čekala, že si po egyptském dobrodružství bude chtít dát Ubisoft mezi díly opět větší pauzu, protože roční přestávka sérii rozhodně prospěla. Zároveň se zdá, že s rozvojem technologií pro ně postupem času nebude problém chrlit obdobně velikánské hry každý rok. Na druhou stranu, není umění stvořit obrovskou fotorealistickou mapu, důležitější je kvalita obsahu, kterým je naplněná.

Nejnovější články