Spor o délku kampaně The Order: 1886 ukazuje hysterii v plné kráse
zdroj: tisková zpráva

Spor o délku kampaně The Order: 1886 ukazuje hysterii v plné kráse

17. 2. 2015 14:55 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Na YouTube se objevil videozáznam z hraní PlayStation 4 exkluzivity The Order: 1886, který trvá cca pět a půl hodiny. Video ani inkriminovaný účet, kvůli až do čtvrtka trvajícímu embargu, již nejsou dostupné, ale přesto vedly k okamžitému pranýřování tvůrců z Ready at Dawn za příliš krátkou kampaň. Stejně jako ale sovy nejsou tím, čím se zdají být, ani kampaň hry The Order: 1886 nevydrží každému na pět hodin.

Pětihodinový průlet hrou by byl v kontrastu s původními prohlášeními autorů - Ready at Dawn ještě před nedávnem tvrdili, že dohrát The Order: 1886 na střední obtížnost zabere nějakých 8 hodin při svižném průletu hrou a zhruba o 2 hodiny déle vydrží hráčům na stejnou obtížnost, když půjdou po veškerém obsahu. Pokud by platila ona pětihodinovka, The Order: 1886 by byla pohledná jednohubka. Teoreticky to ale na škodu vůbec být nemusí a je také otázkou, co jak moc zmíněné video na youtube odpovídalo realitě při normálním hraní.

Prohlášení vývojářů ze studia Ready at Dawn na sebe totiž nenechalo dlouho čekat. O zklidnění rozruchu se v rozhovoru pro britský Eurogamer postaral šéf Ready at Dawn Ru Weerasuriya. Podle jeho vyjádření si uvědomuje, že světem poletují konkrétní cifry o délce kampaně The Order. Weerasuriya ale tvrdí, že za pět a půl hodiny jednoduše není možné hru dohrát. Rovněž říká, že podobná videa ani vyjádření nehodlají nadále komentovat a chtějí, aby se hráči o délce hry přesvědčili sami.

Na otázky ohledně skutečné délky titulu sice Weerasuriya neodpovídal, ale rozpovídal se o tom, jak je samotná délka zážitku relativním ukazatelem a mnohdy nemá na celkový zážitek ani míru zábavy sebemenší vliv. V tom mu nelze než dát zapravdu, ostatně takový Max Payne 2 nezabral víc než šest až osm hodin, pokud jste nenaháněli všechny skryté taje. A byl snad druhý Max špatná hra?

Je samozřejmé, že The Order: 1886 nebude trhat rekordy v délce kampaně, to ostatně bylo pravděpodobné od začátku. Pokud se ale Weerasuriya nechtěl vyjádřit k délce, místo něj své řekl na italském eventu Andrea Pessino z Ready at Dawn. Podle něj na normální obtížnost zabere hra osm až deset hodin a na vysokou se pohybuje kolem dvanácti hodin.

zdroj: Vlastní

Se svou troškou do mlýna přišli i uživatelé fóra NeoGAF, kteří už se ke hře dostali a podělili se o dobu, za jakou titul dokončili. Na Hard obtížnost tu máme údaje 14, 12 a dvakrát po 10 hodinách, na normální třikrát 9 hodin. Weerasuriya navíc slibuje, že pokud se hráči do The Order: 1886 po hraní pustí znovu, mohou získat zcela jiný zážitek oproti prvnímu hraní. U lineárního singleplayer titulu to však zní spíše nepravděpodobně.

Každopádně je ale celá pseudokauza bizarním dokladem toho, jak se pro některé nestává měřítkem kvality hry zábavnost titulu, ale spíše sekundární vlastnosti jako je právě délka, která snad by měla dle hesla "víc proužků, víc Adidas" s větší trvanlivostí přidávat na celkové kvalitě a zábavě.

Přitom mnoho titulů ukazuje, že intenzivní zážitek vás může strhnout a zapsat se do paměti navzdory kratší herní době. Ta naopak může někdy být zdrojem stereotypu a postupem času nudy, pokud je děj a herní obsah natahovaný. Opět záleží na konkrétních titulech.

zdroj: youtube.com

Jak je kampaň The Order: 1886 opravdu dobrá bez ohledu na délku, momentálně neví nikdo kromě recenzentů, kteří jsou ale vázáni mlčenlivostí až do pádu embarga (čtvrtek 19. února ve 14:00 hodin), a tak ani nemohou reagovat na informace o délce hry. Zůstávají nám tak prohlášení tvůrců, již zmizelé video, zmíněné údaje uživatelů fóra NeoGAF a příspěvky lidí, kteří se snaží nasednout na vlnu momentálního trendu.

Kupříkladu jako populární youtuber AngryJoe, který nejprve v jednom příspěvku návodně prohlásil, jak měl už při hraní hry na PAX strach o délku hry a dodá "4 hodiny?", jen aby o pár minut později přiznal, že hru ještě nemá a nehrál ji.

Bude tedy lepší počkat na recenze a první let's playe, aby bylo zřejmé, jaká The Order: 1886 opravdu je. Dozajista se z recenzí a videí dozvíte, kolik času její dohrání orientačně zabere, ale hlavně jak se hraje. A pak už se můžete rozhodnout, zda právě takovýto druh zážitku vyhledáváte, nebo se poohlédnete jinde.

Ostatně, k potřebné rozmanitosti žánrů a stylů se trefně vyjádřil Ru Weerasuriya: "Náš průmysl je natolik rozsáhlý, že potřebujeme různé hry. Musíme mít rozmanité žánry, ať už u her pro jednoho hráče, multiplayerových her, kooperativních, sociálních, prostě všech."

Na textu se podíleli Honza Konfršt a Aleš Smutný

Nejnovější články