Star Citizen Alfa 3.5 přináší korporátní planetu, ženské avatary a spoustu dalších novinek
zdroj: tisková zpráva

Star Citizen Alfa 3.5 přináší korporátní planetu, ženské avatary a spoustu dalších novinek

24. 4. 2019 11:54 | Téma | autor: Mars Vertigo |

Jak už bývá u Cloud Imperium Games zvykem, ani poslední velká aktualizace alfa verze Star Citizenu s číslem 3.5 se neobešla bez zpoždění. V tomto případě několikatýdenním, a to zejména proto, že autoři nebyli spokojeni s některými nedostatky testovací verze v čele s problematickou AI nepřátelských lodí, tedy jedním s avizovaných tahounů nového patche. Ale teď se hráčům majícím přístup do živé verze Star Citizenu konečně poštěstilo a mají možnost si osahat novinky, kterých není zrovna málo.

Vítejte na korporátní planetě

ArcCorp není pouze jméno jedné z hlavních megakorporátních frakcí úřadujících v systému Stanton, ale i její sídelní planety, kolem které obíhají dva měsíce Wala a Lyria. A všechna tři vesmírná tělesa jsou nyní plně přístupná.

Zatímco měsíce jsou ztělesněním nehostinné pustiny a domovem hlubinných dolů, rafinérií a také několika nových laboratoří a překladišť narkotik, téměř celý povrch ArcCorp tvoří urbanistická zástavba ne nepodobná Coruscantu z Hvězdných válek. Dechberoucí průlet nad tisíci střech mrakodrapů je naprosto nevídanou podívanou, která má atmosféricky nejblíže k auto-leteckým pasážím z Blade Runnera.

Area 18 je zatím jediná nová komplexní oblast nabízená k prozkoumání. Topí se v neonem ozářených ulicích plných holografických reklam, stánků s hot dogy a nudlemi, létajících tramvají, změtí hlasů ozývajících se z všudypřítomných tlampačů s reklamními či bezpečnostními sděleními. Celému tomu chybí už snad jen noční déšť k podkresu tech-noirové dokonalosti.

V jedné z postranních uliček je také možno potkat novou postavu Teciu Pacheco, vysloužilkyni zdejší soukromé bezpečnostní agentury BlackJac, která se dala v důchodu na dráhu zločinu. Tecia je tak vedle Ruta z Grim Hexu dalším významným kriminálním živlem, pro který je nyní možno přímo pracovat.

zdroj: Archiv

Rovnoprávnost!

Další z dlouho očekávaných novinek je přidání ženských avatarů a přepracovaných ženských NPC. Ta jsou kompletně předělaná od základu, takže se při tvorbě nové postavy nemusíte bát jen jakýchsi přeskinovaných monster.

Tvorba postavy vůbec doznala velkých změn, které jsou základem zbrusu nového DNA systému. Ten vám umožňuje namíchat obličej ze tří různých variant a pak jej doretušovat tradičními táhly obličejových rysů. Nejde zatím o nic světoborného, ale očekávám, že až se tento systém vybrousí, nejeden hráč v něm ztratí pojem o čase.

Chladná hlava, chladný motor

Co se hratelnosti týče, zásadních změn doznala především letová část. Některé hráče nejspíš překvapí zcela nové ovládání lodi a palubních systémů, především pak ty, kteří jako já u pilotovaní holdují gamepadu.

Změna nastala především díky implementaci nového letového modelu, který odteď počítá i s gravitací. To do oblasti manévrování, především nad povrchem planet, přináší markantní změny. Nejvíc to poznáte při určování rychlosti.

Do hry zároveň přichází do této chvíle nevýrazný faktor – přehřívání motorů. Afterburner nyní nelze spamovat do aleluja. Místo toho ho využíváte pouze ke krátkým okamžitým navýšením výkonu, kdy je motor nebezpečně vytočen do „červeného“ a přeháněním riskujete vysazení celého palubního systému.

Přehřívaní bohužel nyní podléhají i kvantové motory, takže pokud se nenaučíte tuto mechaniku včas zvládat, budete se vzteky přehřívat i vy sami při každém náhlém výstupu z kvantového chodu, zejména při cestě do vzdálenějších destinací, jako je právě ArcCorp. Dosažení této planety ze startovní stanice Olisar totiž většině menších lodí zabere dobrou čtvrthodinu čistého času. Mohli byste si jít během toho třeba domalovat pokoj, jenže co když vám chcípne motor anebo se stanete cílem interdikce? Mechanika cestování je teď o něco kontroverznější.

Chytřejší křemíkové mozky

Interdikce je nyní plnohodnotnou součástí hry, ovšem pouze na straně NPC. Vám je tato neřest prozatím nepřístupná. Váš jinak nudný kvantový přesun mohou narušit jak piráti, tak lovci odměn v případě, že jste někde zazlobili. Lovcem zločinců za odměnu se nyní konečně v rámci PvP můžete stát i vy, stačí mít dobré vztahy s některou bezpečnostní agenturou Stantonu.

Problematická bojová AI by nyní měla umět pár nových kousků a už by se během vesmírných potyček neměla chovat tak gumácky jako doposud. V rámci nového letového modelu by teď měla umět během souboje nově nečekaně přibrzdit nebo se pod palbou pokoušet o smysluplné únikové manévry. V FPS módu by měla AI vždy umět rozpoznat, že jí něco stojí v cestě, a zařídit se podle toho. Ano, zní to skoro až neuvěřitelně, že takto banální akce dosud příliš nezvládala, ale přeci jen jde o FPS stále až v druhé řadě.

zdroj: Cloud Imperium Games

I pro slabší železa

Závěrem nutno dodat, že krom hromady další menších úprav hra přináší také nové kousky k pilotáži. Jmenovitě tři varianty elegantního MISC Reliant vedle stávajícího mini-náklaďáku Kore, a sice útočnou Tanu, vědecký Sen a novinářskou verzi Mako, poukazující na budoucí herní mechaniky. K tomu jednu super-agilní stíhačku s krátkým doletem Hornet F7C-M a přepracovaný model strojů série Origin 3xx.

CIG rovněž neúnavně pracují na optimalizaci hry, kterou mám možnost sledovat z výkonnostního chvostu a musím uznat, že v této fázi dochází k neustálému posunu vpřed. I někteří majitelé grafických karet s pamětí menší než 4GB se stále mohou těšit na poměrně plynulý přelet nad vrcholky mrakodrapů ArcCorp, aniž by jim při tom doutnaly základní desky.

Nejnovější články