Star Citizen Alfa 3.7: Pán jeskyní
zdroj: tisková zpráva

Star Citizen Alfa 3.7: Pán jeskyní

31. 10. 2019 18:30 | Téma | autor: Mars Vertigo |

Trochu opožděně, ale přece se nakonec dostáváme k nejnovějšímu čtvrtletnímu alfa-přídavku ambiciózní vesmírné odysey Chrise Robertse. Tentokrát na nás Star Citizen novým obsahem skutečně nešetřil a navíc poprvé vidíme v akci tzv. „staggered development“ (střídavý vývoj). A na co přesně že se hvězdní dobrodruhové mohou těšit? Především na dungeony jako z dračáku.

Ještě než začneme, krátce zmíním, že si ve studiu CIG nově rozdělili práci do několika týmů. Namísto aby celá parta makala v rámci tříměsíčních intervalů, má teď každá část týmu na vývoj půl roku. Takže zhruba půlka studia už od začátku léta pilně pracuje na updatu 3.8, zatímco ta druhá nám nyní na obrazovky přihrála aktualizaci s pořadovým číslem 3.7.

Spelunky Citizen

Jak už jsem naznačil, jedním z největších obsahových tahounů tohoto přídavku jsou procedurálně generované jeskyně na povrchu měsíců a planet. Tyhle speciální dungeony jsou zároveň i součástí některých misí a pravděpodobnost setkání hráčů (především v jisté profláknuté lokalitě na pouštním měsíci Daymar) je nadmíru vysoká, takže si řádně naleštěte kolty, zlatá hvězdná horečka právě započala.

Ano, tyto temné jeskyně, kde jediným zdrojem světla je vaše, nyní tlumenější, elektro-lucerna, skrývají třpytivá tajemství. O slovo se totiž hlásí nová mechanika manuálního těžení vzácných nerostů za pomoci speciálně vybaveného Omni-toolu, vašeho futuristického švýcarského nožíku.

Při těžbě ovšem nejde jen o mačkání tlačítka a sledování, kterak vám váš paprsek vše magicky přenese do kapes. Těžící minihra spočívá v analýze a pak opatrném nastavení intenzity paprsku tak, aby se hornina nepřepálila a ukazatel zároveň zůstal v optimálním zeleném poli po nezbytnou dobu. Pokud intenzitu přeženete, hrozí, že šutr exploduje a způsobí vám nepříjemná zranění nezřídka končící smrtí.

Úspěšným rozlomením z horniny naopak vypadnou kýžené nerosty, které si budete moct poprvé schovat do fyzického inventáře, a to v podobě kapes, zbroje či speciální výstroje s tornou. Pokud vás v této 3D variaci na Starbound mezitím nesejme nějaký ten lovec havířů, můžete směle vyrazit k nejbližšímu výkupu.

Půjč si kombajn a pojď těžit

Podobně jako nerosty je možno v jeskyních a na některých dalších místech, především na planetě Hurston, sbírat nejrůznější plodiny včetně ovoce vzdáleně připomínajícího pomeranče po genetické modifikaci. Na ovoci si váš panák může rovnou i pochutnat. Jak chutná, vám však nepovím.

Ručně těžit lze i z asteroidů, tedy za předpokladu, že pilotujete hvězdný kombajn Prospector, který je dokáže projet skenerem a najít tak podstatně menší, avšak bohatší ložiska, která by se lodi samotné jinak nepodařilo zpracovat bez citelných ztrát materiálu.

Že si takovou loď nemůžete dovolit? Ale jděte! Copak nevíte, že v Alfě 3.7 se konečně, dokonce na třech místech soustavy, objevily půjčovny hvězdných plavidel a vozidel? Ano, nyní vám stačí vydělat trochu těch kreditů jako kurýr či žoldák. Pak už vám nic nebrání si zaskočit do kiosku a třeba jen na jeden den si půjčit nějaké to létající těžební zařízení či slušný hvězdný tirák. Přičemž maximální půjčovní lhůta je momentálně jednoměsíční.

No a pokud máte po ruce parťáka, tím líp. Odteď totiž můžete libovolně sdílet mise s členy svojí party, přičemž odměnu si automaticky dělíte rovným dílem. Za tímto účelem přibyly i nové, tučně placené úkoly, které přímo staví na koordinaci více hráčů.

Na číhané

Třešničkou na dortu je další zbrusu nová mechanika, kýžená interdikce, důvěrně známá hráčům Elite: Dangerous a Eve Online. Dosud vás z kvantového přesunu dokázala vytáhnout jen otravná AI, a to někdy až nepříjemně často. Nyní si tuto kratochvíli budete moct užít i vy. Tedy za předpokladu, že si pořídíte loď k tomu určenou – RSI Mantis.

Tato slabě vyzbrojená kocábka v sobě ukrývá mocnou dvojakou zbraň elektronického válečnictví, volně přeložitelnou jako Kvantová léčka a tlumič (Quantum Snare & Dampener). Jde o speciální generátor elektromagnetického pole, jenž v průměru cca 20 km vytvoří okolo vaší lodě něco podobného, jako je interdikční bublina z Eve. Cokoli zachytí, okamžitě stáhne z kvantového přesunu.

Takto zasažené plavidlo musí navíc počkat, než se mu kvantový pohon opět vzpamatuje, aby mohlo pokračovat. Přepnutí na kvantový tlumič pak zajistí, že jakékoli plavidlo v jeho dosahu tento pohon jednoduše nenahodí. Takže jediným způsobem je buď pokus o únik z pole, či zničení záškodníka, který však pravděpodobně nebude číhat sám.

Já měl možnost tuhle libůstku, díky komunitě Star Citizen CZ/SK, řádně vyzkoušet. Klíčová je samozřejmě pozice, ideálně tedy na úsečce frekventované trasy mezi populárními lokalitami, ovšem nepříliš blízko přístavu. Roztáhnout kvantový tlumič těsně za bezpečnou zónou přístavu je naprostá hloupost, protože každá interdikce okamžitě generuje kriminální záznam, takže se pavouk stává sám okamžitou kořistí kohokoliv v dosahu.

Na mě si nakonec došlápl až lovec odměn zrovna v momentě, kdy moje obří rudá bublina čerpala veškerou energii z palubního generátoru a já neměl dost času na deaktivaci a ochlazení systému. Můj wingman si navíc odmítl ušpinit kádrový posudek útokem na strážce pořádku a já se tak vzápětí odporoučel do temnoty vakuového chladu.

zdroj: Archiv

Hlásí se Banu

RSI Mantis není jedinou novou hračkou, kterou s sebou nová aktualizace přinesla. Dalším zajímavým přírůstkem je i první hratelný technologický hybrid Banu a lidské konstruktérské filozofie – stíhačka Banu Defender.

Banu je jednou z emzáckých ras univerza a poprvé se s ní setkáme pravděpodobně až v singleplayerové kampani Squadron 42. Jejich technologií prostoupené plavidlo je však k dispozici už nyní. Vyzbrojen čtveřicí tachyonových kanonů, speciálním posilovačem štítů a dvěma kokpity vás tento hvězdný oř ohromí nejen svou vizáží, ale také tím, jak zní. Oproti současným lodím je to asi jako srovnávat sportovní motocykly a Harley-Davidson.

Herní hangár rozšiřují také dvě nové varianty víceúčelových bitevních strojů třídy Vanguard, a sice těžký stíhací bombardér Harbinger a ECM varianta Sentinel. Přibyly i dvě nové zbraně, Hedeby Salvo Frag Pistol, což je něco mezi seříznutou brokovnicí a revolverem Magnum, a palubní laserový kanón FL-33 ideální pro boj na střední a větší vzdálenosti. Hernímu kutilům přijde jistě vhod i nová sada připojitelných doplňků ručních palných zbraní v podobě tlumičů, kompenzátorů a podobně.

Kvalita života 3.7

Vylepšení doznaly i některé prvky hratelnosti, ovšem tradičně za cenu nových bugů. Začnu tím, co vás může nepříjemně překvapit. Celkově se snížily odměny za bojové mise, avšak v některých se vám teď nezřídka stane, že kdysi spíše pasivní ochranka vašeho cíle na vás vypustí smrtící salvu raket, co vás dokáží velmi rychle vymazat z prostoru. Umělá inteligence měla doznat zlepšení především v kategorii průměrných NPC pilotů, což je sice dobrá zpráva, ale někdy se prostě ta jejich kvalita tak trochu vymkne z ruky.

Proklínaný vznášedlový mód je nyní volitelnou položkou, takže než ho CIG zvládne nějak rozumně vylepšit, půjde teď na nějakou dobu spíše o experimentální prvek. Dalším takovým nešvarem bylo přehnané přehřívaní kvantových motorů. To nově prozatím zcela vypíná hotfix 3.7.1, jenž si také posvítil i na ony podivné interdikce asteroidem, které s sebou přinesl hlavní update.

Abych nezapomněl, až do neděle 3. listopadu probíhá další z populárních akcí Free Flight, kde vás hodný pan Roberts nechá vyzkoušet zdarma až pět lodí včetně nového sexy Banu Defendera.

Nejnovější články