Star Citizen Alpha 3.6: Právo a (ne)pořádek
zdroj: tisková zpráva

Star Citizen Alpha 3.6: Právo a (ne)pořádek

1. 8. 2019 7:30 | Téma | autor: Mars Vertigo |

Pravověrní fandové vesmírných dobrodružství, pohodlně se usaďte a na chvíli se hermeticky odstřihněte od všech rušivých vlivů okolí. Přichází totiž vaše pravidelná dávka novinek z toho zdaleka nejambicióznějšího univerza stávající herní generace. Řeč je samozřejmě o nejnovějším masivním přídavku do Star Citizenu, kontroverzemi prošpikovaného megalomanského snu Chrise Robertse, který se čím dál tím víc začíná materializovat v cosi uvěřitelného a hmatatelného.

Zločin a trest

Star Citizen si po čtvrtroce zase říká o pozornost pořádnou lavinou nového obsahu. Zatímco předchozí aktualizace se opírala především o nový letový model a zpřístupnění nové planety, tady přichází ke slovu zejména značně prohloubená mechanika zákonů a pravidel. Tím se do široka otevírají herní možnosti a jde dost možná o ten nejdůležitější update roku.

Trestní odpovědnost nyní mimo federálních sil UEE určují i jednotlivé frakce soustavy Stanton rozdělené do teritoriálních jurisdikcí. Pachatelům menší trestné a přestupkové činnosti tak nově hrozí pokuty, jejichž výši určují právě tyto regionální okrsky. U závažných zločinů se pak hráči mohou těšit na pronásledování lovci odměn, policejní interdikce atd.

Přísnější monitoring hráčských aktivit teď doprovázejí mnohem častější namátkové kontroly bezpečnostních složek, které se nezdráhají plavidlo zastavit během kvantového přesunu a pěkně si na něj zblízka posvítit s tím, že jakákoli nekooperace během kontroly je samozřejmě brána jako protizákonná. Kradené zboží je navíc okamžitě registrováno a nelze jej prodat v běžných obchodech, i kdyby se vám podařilo prorazit policejní kordón.

3.6 ovšem myslí i na nás, zločince, padouchy, mizery a odpadlíky, jimž riziko křížku se zákonem zas tolik nevadí – anebo jej přímo vyhledávají. Pokud vás láká se vžít do kůže hvězdného pašeráka a jak Han Solo se flákat po vesmírných barech i černých trzích a unikat smečkám hladových lovců odměn, právě teď nastal čas se do toho řádně opřít.

Černá a šedá ekonomika totiž právě dostala zelenou, obchod s narkotiky je zpět na plné pecky. Piráty potěší existence pofidérních vrakovišť a skládek v odlehlých koutech některých měsíců, kde lze bezpečně prodat ukradený náklad. Tuto mechaniku nyní podporují přímo i některé pašerácké mise nabízené zdejšími podvratnými živly.

Pakliže se rozhodnete svůj zločinecký status odstranit z registrů bezpečnostních složek příslušné jurisdikce, můžete se nyní za pomocí speciálního hackerského čipu nabourat do centrálního terminálu a jednoduše z něj své jméno vymazat. Takto napadený terminál však může rozblikat pomyslnou červenou kontrolku, která aktivuje volání o pomoc formou mise ostatním hráčům. Jde tak o další zajímavý pokus o tzv. kontra-mise, kde se hra snaží dále prohlubovat podhoubí pro dynamické a smysluplné střety mezi hráči.

zdroj: Archiv

Lodní kiosk, vznášedlový mód a příslušenství zbraní

Další novinkou je kiosk vozidel a lodí. Momentální „kamenné“ prodejny nabízely sortiment pouze z výstavních skříní, takže nebylo možné za herní měnu nakupovat cokoli, co nebylo přímo na očích. Tento systém nyní prošel radikální změnou a ze tří lokalit, kde lze nakupovat (Lorville, Levski a ArcCorp), je nyní možno pořídit na 90 modelů lodí a vozidel. Kiosk bude v rámci příštího menšího updatu 3.6.X rozšířen ještě o mnohem dostupnější půjčovnu.

Letový model nyní dostává do vínku nově tzv. vznášedlový režim, který uplatňuje vertikální trysky lodí při vzletu a přistání a do kterého hra automaticky přepíná při malé výšce a nízké rychlosti. Jde momentálně spíše o problematický prvek, který zamává i ostříleným piloty helikoptér, a to především kvůli předimenzované setrvačnosti.

Ke slovu se konečně dostala i připojitelná příslušenství ručních palných zbraní, především teleskopická hledí s různým stupněm přiblížení. Zároveň se nyní poprvé setkáme i s opotřebováním jak zbraní, tak palubních modulů. Ty mají za následek logicky horší výkon či nepříjemné výpadky během užívání doprovázené vizuálním naznačením daného opotřebení.

Komunikace a bugy

Interakce mezi hráči doznala také zásadních změn. Především je možno aktivovat mikrofon ve vaší bezprostřední blízkosti a komunikovat s ostatními v reálném doslechu. To platí i pro speciální palubní komunikaci, sloužící jako jakýsi interkom. Hlasově lze nyní komunikovat i mezi plavidly, a pokud máte aktivní FOIP, lze takto uskutečnit i herní videohovor s nasnímanými animovanými avatary hráčů, což posouvá imerzi hraní blíže k tradičním singleplayerovým titulům z Robertsovy dílny (Wing Commander, Privateer).

Na závěr ještě zmiňme přepracovaný exteriér vesmírných stanic mimo Olisar (3.7 by měl přijít s kompletně přepracovaným interiérem), zpátky jsou i ECN mise (nouzové volání o pomoc) a nespočet opravených bugů a změn jak v AI, tak UI.

Jak už ovšem bývá u každé aktualizace zvykem, spoustu toho opraví, ale zároveň přijde se zbrusu novou sadou vlastních problémů. A tak máme na scéně frekventovanější pády zpět na plochu a některé až trestuhodné sesuvy FPS, a to i v místech, kde by to býval jeden nečekal. Nezbývá než doufat, že hotfix na sebe, stejně jako v případě 3.5, nenechá dlouho čekat.

I přes tyto tradiční neduhy však alfa 3.6 doručila pořádný dárkový košík novinek, kvůli kterým se do hry rozhodně vyplatí zas na chvíli vrátit.

Nejnovější články