Star Citizen přidává nákup pozemků a mobilní vesmírnou základnu Pioneer
zdroj: tisková zpráva

Star Citizen přidává nákup pozemků a mobilní vesmírnou základnu Pioneer

2. 12. 2017 16:55 | Téma | autor: Mars Vertigo |

S blížícím se vydáním veřejné alfaverze 3.0 se na dychtivé publikum vesmírné ságy Star Citizen valí další zbrusu nové odhalení. Jak ambice Chrise Robertse a jeho týmu z Cloud Imperium Games nabírají na obrátkách, rodí se stále nové nápady, kterak vylepšit výsledný zážitek. Roberts si uvědomuje, že je třeba dát hráčům mnohem více svobody a prostoru k vyžití na površích vesmírných těles. K tomu je samozřejmě nutné další prohlubovaní a úspěšná integrace nových herních mechanik.

Vesmírné MCV

Jedna z mechanik, o které teď bude řeč, se týká vesmírných objevů a kolonizace. Prvním nástrojem umožňujícím hráčskou expanzi do nezmapovaných teritorií vesmíru je mobilní produkční platforma Pioneer. Tato mamutí průmyslová bárka slouží hráčům k osidlování a transformaci planetárního terénu.

Představte si takovou mobilní základnu (MCV) z C&C, s níž ale můžete poletovat napříč vesmírem, přistát, kdekoli se vám zlíbí, rozprostřít výrobní linky a pustit se do konstrukce planetárních modulů a zařízení. Jenže takový kolos je i přes svůj vlastní obranný systém stále velmi zranitelný, speciálně pak ve výrobním módu dole na povrchu planety či měsíce. To platí i pro jeho výdobytky. Kdokoli s nekalými úmysly a dostatečnou palebnou silou vám totiž může vaše dílo fatálně pokazit.

Teritoriální choutky

Nejen proto se tedy na ústředí CIG rozhodli, že hráčům umožní si na nejbližší pobočce vesmírného katastrálního úřadu pořídit a řádně zaregistrovat kus vlastní domácí hroudy. Takže v momentě, kdy si vyhlídnete vhodnou lokalitu, ať už jde o území plné nerostného bohatství nebo naopak fertilní půdu vhodnou k hvězdným farmářským radovánkám, či prostě jen nádhernou vyhlídku s jezírkem, nad kterým každých pár hodin vychází binární slunce, se stačí dostavit na úřad a podat si žádost.

Po zaplacení poplatku získá hráč licenci v podobě očipované geobóje, kterou stačí doručit a zarazit do kýžené dosud panenské půdy kdekoli ve vesmíru. Pak odejmete licenční modul s daty a geografickými údaji a osobně jej doručíte zpět na katastrální úřad. Pakliže je parcela stále volná, stáváte se v tento moment jejím hrdým vlastníkem a je již na vás, jak s ní dále naložíte.

Spolehněte se na Impérium

K osídlení přitom budou k dispozici miliardy čtverečních kilometrů území, takže zlatá vesmírná horečka může začít. Stejně jako v reálu bude možnost pozemky dál prodávat ostatním hráčům, takže pokud vás vaše vesmírná plantáž jednoho dne omrzí, není problém si z jejího prodeje rozjet nové lukrativní aktivity, třeba transportní či žoldnéřskou agenturu. Případným zájemcům pak nejlépe poslouží brožurka „Z farmáře hvězdným pistolníkem snadno a rychle“.

Geobóje dále poslouží jako bezpečnostní informační systém. Bude vás informovat o aktuálním stavu počasí a má zabudovaný detektor pohybu, takže hned zjistí, když k vám zavítá nezvaný host. Pokud je vetřelec zpozorován, hrozí trest v podobě okamžitého napadení bezpečnostními složkami UEE (United Empire of Earth), popřípadě nainstalovaným obranným systémem majitele pozemku. Vaše geobóje je sice zničitelná, ale její deaktivace vás nikterak nepřipraví o územní práva. Můžete pouze přijít o lokální monitorovací systém, který lze navíc nahradit buď novou bójkou, anebo rovnou lepším hardwarem.

Kupní síla mezi světy

Jak již bývá zvykem, v CIG dobře vědí, jak se vypořádat s dodatečným financováním vývoje svého dítka. Stejně jako v případě lodí, i zde se dostávají ke slovu mikrotransakce. Ačkoli v ostré verzi hry bude možné nakupovat pozemky za herní měnu, momentálně jsou hráčům k dispozici ve dvou baleních, a sice 4x4 a 8x8 kilometrů čtverečních. Za první dáte něco přes 50 dolarů, za to větší pak dvojnásobek, přičemž si lze pořídit pouze deset kusů každé varianty.

Ať už se vám to líbí nebo ne, Chris Roberts, kterého považuji za takového Elona Muska na poli videoher, protože jeho ambice jdou často až za hranice myslitelného i za cenu štěpení komunity, ví zřejmě sám nejlíp, co činí. Nám nezbývá než doufat, že se to čekání vyplatí a že na tom všem nakonec vyděláme nejvíc právě my, hráči, pořádnou a trvanlivou porcí zábavy.

Nejnovější články