Star Wars: Battlefront II: EA po drtivé kritice snížila o 75 procent cenu hrdinů, ale taky výdělek z kampaně
zdroj: tisková zpráva

Star Wars: Battlefront II: EA po drtivé kritice snížila o 75 procent cenu hrdinů, ale taky výdělek z kampaně

14. 11. 2017 11:03 | Téma | autor: Václav Pecháček |

PŮVODNÍ ZPRÁVA: Odemykání nových zbraní, skinů nebo jiných dodatků je běžnou praxí multiplayerových her, a nejinak tomu bude v rapidně se blížící střílečce Star Wars: Battlefront II. Ta se musela prodírat bažinou kontroverze obklopující její systém loot boxů, které si můžete koupit za reálné peníze, a močál ne a ne ustoupit. Nejnovější konflikt pramení z doby hraní potřebné pro odemknutí Darth Vadera a Luka Skywalkera. Chcete si zahrát za astmatického tatínka či jeho jednorukého synátora? Připravte si aspoň 40 hodin volného času.

Vader i Luke vás přijdou na 60 tisíc kreditů, a jak spočítal uživatel Redditu jménem The Hotter Potatonásledujícím dokumentu, čeká vás na tuhle částku vážně drsný grind, rovnající se právě 40 hodinám. O něco snazší je vydělat si na Palpatina, Leiu nebo Chewbaccu, kteří jsou o třetinu levnější, a Iden Versio, hrdinka nové singleplayerové kampaně, vás vyjde dokonce jen na 20 tisíc. Abyste si tedy odemkli všechny hrdiny, musíte hrát přibližně 170 hodin.

The Hotter Potato do svých kalkulací nezahrnul bonusové peníze z různých výzev, ale také prý poctivě stopoval čas v prostojích mezi jednotlivými zápasy a změřil tak čistou dobu hraní. Problém tkví ještě v tom, že kredity používáte i k nákupu oněch ošemetných loot boxů. Vážně se vám bude chtít šetřit kredit za kreditem na vašeho vysněného zlého kyborga, když byste si místo toho mohli den co den dopřát jednu pěknou bedýnku, z níž vám teoreticky může padnout i kreditová odměna ve formě duplikátů?

zdroj: Archiv

EA na výpočty odpověděla oficiálním vyjádřením, v němž ospravedlňuje časovou investici potřebnou pro odemknutí nejlepších hrdinů tím, že chce hráčům poskytnout „pocit pýchy a úspěchu“, když se vám konečně podaří si na daného hrdinu našetřit. A to samozřejmě dává smysl – vzpomínám si, jak jsem třeba ve starších dílech Call of Duty strávil stovky hodin, jen aby se mi vedle jména skvěl ten nejprestižnější odznáček ze všech. Kdybych si všechno odemknul během prvních dvaceti hodin, požitek z kompletování sbírky by určitě nebyl tak intenzivní.

Na druhou stranu je tu zjevný problém, že na rozdíl od multiplayerů minulosti si v druhém Battlefrontu můžete ke štěstí velmi snadno dopomoci skutečnými penězi. V tabulce najdete i kolonku, v níž autor počítá, kolik hodin musíte pracovat na americké minimální mzdě (v přepočtu asi 160 Kč/h; česká m. m. dělá 66 Kč/h), abyste si za vydělané peníze mohli koupit 60 loot boxů. Vychází to na něco kolem 14 hodin. Zato hraním hry byste si na 60 loot boxů prý vydělali za cca 157 hodin. Vtipná statistika, přestože trochu bezpředmětná – 14 hodin v nudné, ubíjející práci může být podle mě ve skutečnosti větší a nepříjemnější investicí než 150 hodin strávených ve hře, která vás baví.

zdroj: Vlastní

Jak už nedávno psal Adam, vývojáři z DICE se spolu s EA navzdory blížícímu se pátečnímu vydání stále pokoušejí o úpravy svého systému, a přesně to je zdůrazněno i v oficiální reakci, kde se píše: „Náš tým bude dále dělat změny a monitorovat zpětnou vazbu komunity.“ Ona zpětná vazba je ovšem momentálně docela krutá, zvlášť když si všimnete, že vyjádření EA za 17 hodin nasbíralo 176 tisíc palců dolů, což z něj dělá ten nejhůře hodnocený příspěvek na celém Redditu. Zdá se, že spíš než „pocit pýchy a úspěchu“ převládá pocit frustrace a vzteku nad tím, co velká část komunity považuje za obyčejnou hamižnost.

AKTUALIZACE: Rozzuření fanoušci dokážou zastrašit i mocnou megakorporaci. EA se po včerejším PR nářezu dlouze zadívala do zrcadla na svůj strhaný odraz a usoudila, že tohle jí za to teda nestojí. Jak ve svém blogpostu oznámil John Wasilczyk z DICE, počty kreditů potřebné pro získání hrdinů se radikálně snižují. Vadera a Luka odteď seženete za 15 tisíc, Palpatina, Leiu a Chewbaccu za 10, no a Iden Versio za 5. Za 40 hodin hraní, které jste předtím potřebovali na odemknutí jediného hrdiny, byste se teď měli celkem pohodlně dostat ke všem šesti.

Vývojářům i vydavateli slouží ke cti, že na hlasitě křičená obvinění a stížnosti promptně reagovali, jak v otázce hrdinů, tak třeba co se týče loot boxů. Otázka je, kolika hráčům všechny možné aféry stihly druhý Battlefront kompletně zkazit tak, že už je vlastně žádné úpravy nezajímají. Snad jich nebude moc, protože to, co jsme zatím viděli ze hry, ve skutečnosti vypadá vážně dost atraktivně. A snad už pod sebou v EA nezapálí doutnák k žádnému dalšímu sudu se střelným prachem.

AKTUALIZACE 2: Přece jen to ještě není tak jednoduché. Objevily se i zprávy, že o stejné procento byl snížen i výdělek udělený za dokončení singleplayerové kampaně - z 20 tisíc na 5 tisíc kreditů. Odemknout hrdiny by tedy i tak mělo být výrazně snazší než předtím, kdy vám na Darth Vadera s Lukem po kampani chybělo 40 tisíc kreditů a teď je to jen 10 tisíc. Přesto je mírně řečeno poněkud zvláštní, že tahle skutečnost nebyla zmíněna ve výše zmíněném blogpostu, a to hned na prvním místě.  Navíc vyšlo najevo, že během review eventu byl Luke odemknutelný za pouhých 10 tisíc kreditů, tedy ještě o 5 tisíc méně než teď.

Nejnovější články