Star Wars Jedi: Fallen Order nebude mít žádné mikrotransakce ani multiplayer

15. 4. 2019 11:25 - Téma
autor: Václav Pecháček

Vychází na platformách: PS4, Windows, Xbox One, PS4 Pro, Xbox One X

Milovaní potomci jsou nejjistější ochranou před Temnou stranou Síly. Darth Vader se obrátil ke světlu díky svému synu Lukovi, EA přijala dobro skrze svou dceřinou společnost Respawn. Její strategie „her jako služeb“ podporovaná mikrotransakcemi a multiplayerem se totiž netýká Star Wars Jedi: Fallen Order. Tam žádné mikrotransakce nebudou ani při vydání, ani kdykoli po něm.

To alespoň tvrdí tweet účtu EA Star Wars, který doslova píše: „Žádné mikrotransakce. Žádné loot boxy. A ne, nebudeme je přidávat. Singleplayerový příběh pro všechny, kdo jsou připraveni stát se Jediem.“

Potvrzuje to slova Vince Zampelly, šéfa Respawnu, který tuhle informaci prozradil na Star Wars Celebration v Chicagu. Díky němu víme, že ve hře nebude vůbec žádný multiplayer, což už je opravdu docela radikální odbočka od běžného mustru EA – přitom za nějaké to šermování proti jiným lidem po vzoru Jedi Academy by se asi na vývojáře vůbec nikdo nezlobil. Ale přihlížejícímu davu se tahle informace hodně zamlouvala. Jeho ryčení si můžete poslechnout přibližně v páté hodině, čtvrté minutě přiloženého livestreamu.

Je zajímavé, že tohle oznámení přichází zrovna v době, kdy si celý herní svět povídá o strastech studia Bioware, taktéž vlastněného EA. Soudě dle podrobné reportáže Jasona Schreiera to vypadá, že se tvůrci Mass Effectu a Dragon Age dost potýkají právě s povinností dělat ze svých her služby.

Bioware je navíc nuceno svoje hry vytvářet na enginu Frostbite, na kterém by se měla sjednotit všechna studia vlastněná EA a navzájem si předávat expertizu. Jenže jak víme od Schreiera i z dalších zdrojů, Frostbite je na řadu úkonů zcela nevhodný a vývojáři by mnohem radši používali jiné enginy – například Unreal Engine, s nímž pracuje Respawn.

Chtělo by se říct, že Respawnu pomohlo vydání megahitu Apex Legends, jenže vývoj Fallen Orderu začal už dávno předtím, v době, kdy o úspěchu Apexu mohli v EA tak akorát snít. Kde je tedy ten rozdíl, EA? Singleplayer je v pohodě, ale musí to být ve formě nenáročné akční adventury namísto relativně složitého RPG?

Je to zajímavá konspirační teorie, ale pravda bude asi prozaičtější – Respawn je v EA v porovnání s jinými studii docela nováčkem. EA ho koupilo v listopadu 2017, přičemž první oznámení chystané hry ze světa Star Wars proběhlo už rok předtím. Možná nejde ani tak o nadržování jednomu studiu, jako spíš o neochotu radikálně zasahovat do už rozběhnutého projektu.

Těžko se zvnějšku dohadovat, jaké interakce probíhají v zákulisí obří vydavatelské firmy a je klidně možné, že příští hra od Respawnu už poběží na Frostbitu a bude narvaná loot boxy. Protentokrát to ale vypadá, že staromódní fanoušci singleplayeru můžou být navýsost spokojení.

Teď zbývá ještě jedna maličkost – aby Respawn vytvořil dobrou hru. 15. listopadu se dozvíme, jestli je Cal Kestis lepší než Starkiller.

Tagy: akční 3rd person star wars third person E3 2018

Zdroj: Twitter, tisková zpráva

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)