Starbreeze vidí svoji budoucnost v titulech pro víc hráčů: „Singleplayer nám na výplaty nevydělá“
zdroj: tisková zpráva

Starbreeze vidí svoji budoucnost v titulech pro víc hráčů: „Singleplayer nám na výplaty nevydělá“

21. 4. 2017 17:40 | Téma | autor: Adam Homola |

Starbreeze Studios byli svého času známí především díky povedeným singleplayerovým hrám. The Chronicles of Riddick: Escape from Buther Bay, Assault on Dark Athena, nebo The Darkness. Jenže pak přišla Payday 2 a singleplayer to měl pod hlavičkou studia spočítáno. Multiplayerovka Payday vydělává Starbreeze tolik, že prý nemáme čekat další hru pro jednoho hráče. S nimi totiž podle zástupců studia nejde platit účty.

Poslední singleplayerovou hrou studia je tak nejspíš na hodně dlouhou dobu Brothers: A Tale of Two Sons. Výbornou emotivní hru (recenze) sice chválili kritici po celém světě, ale finančně zjevně o žádný trhák nešlo.

„Jedním z problémů Brothers: A Tale of Two Sons je, že ten titul není znovuhratelný. Je to nádherný příběh, ale skončí. A sice jsme ke hře dostali spoustu krásných emailů, ale těmi si na výplaty nevyděláme,“ řekl na konferenci Reboot Almir Listo, globální ředitel značky, jak reportuje Games Industry International.

Starbreeze se tak značky Brothers zbavili, když ji v roce 2015 prodali svému vydavateli 505 Games. Čistě po ekonomické stránce se tak Brothers neosvědčila, což se nedá říct například o multiplayerové akci Dead by Daylight. Ta se za minulý rok podílela na celkových příjmech firmy více než 50 procenty. Tu ale Starbreeze mimochodem pouze vydával, vývoj zde měli na svědomí Behaviour Interactive.

zdroj: Archiv

Mantrou firmy je tak momentálně jasně multiplayer a znovuhratelnost, přičemž obojí má být přítomno v chystaných hrách Crossfire a The Walking Dead. Absence singleplayeru ale samozřejmě neznamená absence příběhu a zrovna The Walking Dead od studia Overkill, které spadá pod Starbreeze, má mít podstatně větší porci příběhu, než třeba Payday.

Starbreeze se od čistě singleplayerových her odklání pouze v případě své vlastní produkce. Listo na konferenci Reboot zdůraznil, že firma singleplayerové hry jiných menších studií ráda vydá, jen je už asi sama vyvíjet nebude. Pro příklad ostatně nemusíme chodit daleko a stačí připomenout, že to byl právě Starbreeze, kdo se domluvil s Double Fine na vydání Psychonauts 2. Stejně tak to platí i pro vydání chystaného System Shock 3, který mají na svědomí zase tvůrci ze studia Other Side Entertainment. Další příběhovou hrou pro jednoho hráče, jíž Starbreeze vydává, je epizodický survival Deliver Us the Moon

zdroj: Archiv

Důraz na multiplayer a obecně znovuhratelnost je patrný i z některých jiných koutů vývojářských studií. Což ale samozřejmě neznamená, že by klasické hry, které se zaměřují jen na kampaň pro jednoho nějakým způsobem umíraly. A stačí se zase podívat na Starbreeze. To, stejně jako drtivá většina studií, už dlouho nejede v identické sestavě lidí. Před několika lety se hrstka klíčových tvůrců ze Starbreeze odtrhla a založila pod hlavičkou Zenimaxu studio Machine Games.

Machine Games vytvořili Wolfenstein: The New Order a datadisk The Old Blood. A u Zenimaxu můžeme zůstat ještě na chvíli a ukázat prstem třeba na The Evil Within, Prey, nebo Dishonored 2. Přesto je i pohledem laika snaha o znovuhratelnost a multiplayer patrná nejen od velkých vydavatelů, ale obecně z různých koutů herního průmyslu. 

Nejnovější články