SteamSpy nekončí, jeho provozovatel přišel s novým algoritmem
zdroj: tisková zpráva

SteamSpy nekončí, jeho provozovatel přišel s novým algoritmem

2. 5. 2018 17:20 | Téma | autor: Adam Homola |

Minulý měsíc jsme oplakávali konec SteamSpy, tento měsíc si můžeme slzy zase utřít. SteamSpy nekončí. Zatím sice pokračuje ve velmi diskutabilním režimu, nicméně jde pouze o dočasný stav s jasným výhledem k lepším zítřkům. Vývojáři z Valve nic nezměnili a informace o hrách na profilech uživatelů Steamu jsou pořád neveřejné, ale provozovatel SteamSpy Sergej Galjonkin přišel, jak na to.

Galjonkin dal dohromady algoritmus, prohnal ho skrze „machine learning“, a řešení je na světě. Jde sice o řešení velmi kostrbaté a nespolehlivé, ale v některých omezených případech přesné a hlavně funkční. Galjonkin s ním navíc teprve začíná a aktuální stav jsou tak jen první krůčky.

Jedním konkrétním příkladem byl aktuální Frostpunk, u kterého vývojáři oznámili 250 tisíc prodaných kusů. Galjonkinův nový algoritmus prodeje hry odhadoval na 252 tisíc kusů. Skvělý výsledek, ovšem Frostpunk je spíše jen první vlaštovkou, nikoliv pravidlem.

Sám provozovatel SteamSpy tvrdí, že nový algoritmus moc přesný není. Ve svém blogu prozradil, že to zkoušel na zhruba sedmi desítkách her od různých vývojářů a že u devadesáti procent z nich byl nový algoritmus přesný s chybou do pouhých deseti procent. Zároveň ale u jiných her viděl naprosto šílená čísla, která realitě ani zdaleka neodpovídají.

Nepřesnost a nespolehlivost nového algoritmu je také důvodem aktuálního stavu SteamSpy. Namísto konkrétního čísla je tak například u Kingdom Come: Deliverance vágně odhadován počet majitelů hry na jeden až dva miliony. V původním stavu přitom SteamSpy odhadoval uživatele Kingdom Come na konkrétní číslo pohybující se tuším někde kolem 650 tisíc majitelů (před několika týdny), plus mínus pár tisíc.

Aktuální odhady v rozmezí dvou často poměrně velkých čísel jsou ale pouze dočasným řešením. Galjonkin bude na algoritmu pracovat i nadále a ve chvíli, kdy s ním bude dostatečně spokojený, zveřejní na SteamSpy přesnější čísla. Jestli to bude za měsíc, za půl roku či za dva roky, zatím ale nevíme.

Pozitivní zprávou je každopádně fakt, že SteamSpy nekončí. I navzdory změnám pokračuje, byť zatím v omezeném režimu. Galjonkin sice upozorňuje, že Valve pořád může udělat další kroky, které mu práci na SteamSpy znepříjemní či rovnou znemožní, ale do té doby bude svůj nástroj dál rozvíjet.

Nejnovější články