Strategie z druhé světové Call of Combat se vrací s pomocí Kickstarteru
zdroj: tisková zpráva

Strategie z druhé světové Call of Combat se vrací s pomocí Kickstarteru

19. 2. 2015 12:10 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Přiznám se, že o původní Call of Combat jsem neslyšel. Hru vytvořil v roce 2002 student Florian Käding a ačkoliv nešlo o trhák v globálním měřítku, vybudovala si věrnou a nadšenou komunitu. Ostatně jak jinak chcete nazvat lidi, kteří se k téhle realtimové, primárně multiplayerové strategii vraceli po dalších deset let? Jak ale čas plynul, Call of Combat samozřejmě stárnula a nyní nastal čas, kdy nutně potřebuje polít živou vodou. Proto je tu Kickstarter.

O modernizaci hry se chce postarat nezávislý holandský tým KAVA, kterému je líto, že hra zestárla a hlavně je teď dva roky bez serverů. Takže cílem kickstarterové kampaně je hru nejen oživit, ale především aktualizovat do moderní podoby. Pokud jste s původní hrou neměli tu čest, vězte, že každý hráč má na povel čtveřici vojáků, které ovládá v reálném čase. Následně pak může bojovat proti jinému hráči jeden na jednoho a nebo – a v tom bude tkvět hlavní kouzlo Call of Combat – v týmových bitvách.

Podle typu mapy se na bojišti utká až třicet vojáků, což vypadá jako maximum pro rozumnou koordinaci boje. Týmové bitvy totiž budou pracovat s reálným řetězcem velení a tak jen ti s nejvyšší hodnotí budou mít komplexní přehled o tom, co se děje, kde se nachází všichni vojáci daného týmu a také kde byl spatřen nepřítel. Protože základ hratelnosti Call of Combat není nikterak složitý, prostě využíváte překážky, plížení a krytí se za nimi, během realizace svého plánu, právě systém velení a s ním související koordinace několika čtyřčlenných týmů bude největším lákadlem.

zdroj: Archiv

Hráči na nižších hodnostech se mohou dorozumívat pomocí signálů svých pěšáků, kdy si oznamují, že se blíží nepřítel, že jednomu z vojáků došla munice či potřebuje krýt palbou. O tom, zda tvůrci nehovoří ohledně komplexní simulace polní taktiky do větru se můžete přesvědčit v demu, které najdete na kickstarterových stránkách. Jsou v něm prý jen základní herní prvky, ale i tak by mělo poskytnout nějakou zábavu a hlavně umožní udělat si obrázek o konceptu hry.

Další detaily, jako třeba systém klanů a jejich hodností, stejně jako popis jak půjde obírat mrtvé vojáky o jejich výbavu, najdete na stránkách projektu, případně na oficiálních stránkách. Studio KAVA požaduje umírněných 30 tisíc eur, což se zdá být rozumné, protože de facto nevytváří novou hru, ale staví na základech té původní.

Nejnovější články