Studio Eugen Systems vyhodilo šest zaměstnanců, údajně se tak mstí za stávkování

7. 1. 2019 12:21 - Téma
autor: Václav Pecháček

Vychází na platformách: Windows

Místo aby se začala časem uklidňovat, situace ve francouzském studiu Eugen Systems se stále vyostřuje. Zaměstnanci nejdřív zahájili stávku proti špatným (a podle jejich interpretace protizákonným) pracovním podmínkám a pak celou věc dali k soudu. Management následně těsně před Vánoci vyhodil šest pracovníků, údajně kvůli „zneužití nástrojů“. Pro vývojáře strategií Wargame a Steel Division to nevypadá dobře.

Sám za sebe mluví aktuální počet zaměstnanců. Počátkem loňského roku pracovalo ve studiu něco kolem 50 lidí. Než došlo na předvánoční vyhazování, zbývalo jich 21. A zatímco management tvrdí, že šestice vývojářů dostala padáka naprosto oprávněně, sami zaměstnanci to považují za akt odplaty kvůli účasti na stávce.

Verze managementu je taková, že oněch šest lidí „využívalo profesionální nástroj pro nevhodné účely“, „negativně ovlivňovalo náladu“ a „v konverzacích na privátním kanále používalo urážlivé termíny“.

Zní to, jako kdyby si zaměstnanci na nějakém interním chatu (onen „profesionální nástroj“?) stěžovali, že jim nikdo neplatí ani minimální mzdu garantovanou zákonem, a použili u toho pár vybraných slovíček na adresu šéfů, i když to je jen moje spekulace. Odborové vyjádření zaměstnanců do takových detailů nezabíhá a trvá na tom, že jde o pomstu za stávkování.

Celá galerie

Vedení tohle odmítá a prý plně respektuje právo zaměstnanců na legální stávku, a co je zajímavé, dokonce se s druhou stranou ani neshodne na tom, zda ona šestice na jaře minulého roku doopravdy stávkovala.

Podle vyjádření Syndikátu pracovníků bylo všech šest vývojářů součástí stávky, podle vedení studia jich stávkovalo jen pět a ten šestý se protestu vůbec nezúčastnil. Dalším protiargumentem vedení je, že v týmu stále pracují bývalí stávkující, a jeden z nich se dokonce dočkal povýšení do manažerské pozice.

Tým má podle vedení od této chvíle růst, místo aby se stále zužoval, což dává smysl vzhledem k plánované Steel Division 2 z východní fronty, která by podle původního plánu měla stihnout ještě letošní vydání. Jen se nabízí otázka, zda se studiu s tak pošramocenou reputací podaří přilákat dostatečně velký počet talentovaných vývojářů.

Tagy: strategie historie druhá světová válka válečná realtime realistická

Zdroj: Rock, Paper, Shotgun, tisková zpráva, Gamasutra, Variety

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)