Světlá budoucnost Balance Boardu z Wii Fit
zdroj: tisková zpráva

Světlá budoucnost Balance Boardu z Wii Fit

26. 5. 2008 20:20 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Možná ho využije golf, v němž by načasované máchnutí wiimote v kombinaci s přenášením váhy generovalo adekvátní odpal.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Fitness herní projekt Wii Fit si z celkového počtu více než 2 milionů kopií v Japonsku zakoupilo 60% mužské populace okolo 30 let. Shigeru Miyamoto, šéf vývojářů Nintenda připomněl, že muž byl v mnoha případech sice kupujícím, ale podnět vzešel ze strany jeho hezčí polovičky. K tomu si připočtěte skutečnost, že 40% majitelů Wii v tomhle regionu si konzoli od bigN údajně koupilo právě kvůli Wii Fit. Přičemž unikátní periferie, jež je součástí herního balení Wii Fit - řeč je o Balance Boardu - dojde svého využití u řady dalších Wii produktů. Na americkém trhu už je dle našich zpráv propracovaný We Ski (jako Family Ski v EU v červnu) od Bandai-Namco. A nedávno byl vedle simulátoru jízdy na skateboardu Skate It potvrzen další projekt od EA, jakási obdoba Wii Fit, ale orientovaná spíše západním směrem, na zlepšení činnosti kardiovaskulárního systému.

Miyamoto v interview nadhodil, že Balance Board by se dal využít k různým sportovním aktivitám. Jako je třeba simulátor golfu, kde by hra v kombinaci s dobře načasovaným máchnutím wiimote, suplujícím golfovou hůl, a přenášením váhy na zmíněné podložce generovala adekvátní výsledek odpalu. Ovšem jednak se úvaha o zrovna téhle hře nesla jenom v teoretické žánrové rovině a druhak všichni víme, jak daleko zatím pokročilo plnohodnotné využití na pohyb citlivého wiimote, takže bych brzdil předčasný optimismus.

Balance Board je další z nemnoha ovladačů na trhu, jež jsou koncepčně velice jednoduché. Možná jste nevěděli, že původně měla být podložka ve tvaru čtverce s méně senzory v jejím středu. Pak se ale návrháři rozhodli změnit tvar na obdélník a umístit senzory do každého jeho rohu, což jim dovolilo realizovat minihru s jízdou na snowboardu a přidat do Wii Fit testy vycházející ze Seitai, japonské ozdravné terapie pro správné držení těla.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyřčené je také důvodem, proč Wii Fit zvládnou hrát a také hrají senioři, kteří se navzdory vyhýbání jiným hrám velice dobře baví. V tomto kontextu nepřekvapí, že o Wii Fit je zájem dokonce v nemocnicích, kde by moc uvítali podobné zařízení. Zařízení, na kterém by mohl být pacient, jež by se přitom mohlo připojit k internetu, tady následně k počítači v nemocnici, kde by se monitoroval status daného člověka, resp. vytvářel adekvátní rehabilitační program.

I když by to samozřejmě chtělo něco sofistikovanějšího, aby to ve finále nedopadlo jako v Británii, kde se rozhořčená matka objevila se stížností na Wii Fit ve vysílání BBC. Hra totiž vyhodnotila její hubenou 11-letou dceru jako osobu s nadváhou, což tuto mělo následně přivést ke zcela nežádoucí dietě. Ostatně Nintendo se již samo oficiálně omluvilo všem zákazníkům, kteří se eventuálně cítili dotčení terminologií obsaženou ve Wii Fit, kde je zaměření na hodnotu BMI u dětí nebo svalovců nepřesné až zavádějící (viz trefné povzdechnutí Bludra na toto téma). Jeden Holanďan se zase naštval, že mu hra odmítla vytvořit profil kvůli jeho váze 158 kilogramů, ale to je v pořádku, neboť na obalu se uvádí limit 150 Kg. Prý má aspoň motivaci k tomu, aby do konce června zhubl těch 8 kilogramů a směl si už potom zahrát.

Více o herním mágovi Shigeru Miyamotovi z Nintenda v článku magazínu TIME.

zdroj: Wired, Time.com

mart

Nejnovější články