Telltale Games spolupracují s Lionsgate na projektu Super Show a získali Johna Riccitiella
zdroj: tisková zpráva

Telltale Games spolupracují s Lionsgate na projektu Super Show a získali Johna Riccitiella

25. 2. 2015 15:15 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Ještě před třemi roky se Telltale Games snažili uspět s nepříliš povedeným Jurským parkem a nyní do již prosperující firmy investuje filmový a televizní gigant Lionsgate, zatímco v představenstvu společnosti zasedl bývalý šéf Electronic Arts John Riccitiello. Telltale Games se s The Walking Dead podařil průlom jako z pohádky a americkém snu, na který hodlá firma navázat nejenom tvorbou licencovaných adventur, ale též prostřednictvím projektu Super Show, což má být podivný hybrid hry a seriálu.

Masívní investice a spolupráce s Lionsgate je pro Telltale významným milníkem. Filmová a televizní společnost chce s Telltale pracovat nejenom na produkci nových epizodických her na základě již známých i nových licencí, ale zároveň bude pomáhat i s propagací a financováním titulů.

Lionsgate patří celá řada filmů a seriálů, které mohou vývojáři z Telltale teoreticky adaptovat do svého interaktivního seriálového formátu. Ze současných seriálů lze jmenovat třeba retro drama Mad Men z prostředí reklamky nebo komediální drama z prostředí ženské věznice Orange is the New Black.

Kdybych si ale chtěl zahrát adaptaci seriálu od Lionsgate, tak bych určitě volil Dresden Files, městskou fantasy ze současnosti, která sice zůstává předloze hodně dlužna, ale i tak šlo o slušný nízkorozpočtový kousek. A pokud jde o herní adaptaci filmů od Lionsgate, tak by se Telltale mohli vrhnout třeba na blockbuster Hunger Games.

zdroj: Vlastní

Primárně ale Lionsgate bude s Telltale spolupracovat na novém mediálním hybridu s názvem Super Show, jehož popis zní přinejmenším podivně. Kevin Bruner vysvětluje koncept Super Show takto: „Je to kombinace interaktivního hratelného obsahu a skriptovaného televizního zážitku. Když oba kousky zkombinujete, dostanete jednu naši epizodu Super Show. Pro vyprávění svého příběhu použijeme obě média. Není to interaktivní dílo doplněné televizním seriálem, není to televizní seriál doplněný hrou, ale příběh integrovaný stylem, jaký umí jen Telltale.“

Nepřipomíná vám to něco? Ano, velmi podobný koncept chce přivést k životu Quantum Break a Super Show by dokonce měla podobně fungovat. Bude jen na vás, zda si nejprve zahrajete hru, nebo se podíváte na seriálovou část. „Když si nejdřív zahrajete interaktivní část, ta seriálová bude připravena tak, že odrazí vaše volby ze hry. Pokud se nejprve podíváte na seriál, některé věci se budou lišit od těch, jež byste viděli ve hře v závislosti na vašem hraní.“ Telltale navíc Super Show rozjede s pomocí vlastní značky, nepůjde tedy o zpracování známé filmové, komiksové, herní či seriálové licence.

Nechci být za škarohlída, ale koncept Super Show nevnímám jako zajímavý a životaschopný nápad. Scénáře her obecně zaostávají za scénáři filmů a seriálů, ale deficit vynahrazují třeba interaktivitou, v jejímž rámci by ani nefungovaly všechny prvky filmového scénáře a naopak. Proto si nemyslím, že Telltale zvládnout vytvořit jeden scénář, který bude fungovat ve hře i v seriálu.

zdroj: Vlastní

Navíc už teď hry od Telltale nejsou vrcholem interaktivity. De facto jde o interaktivní romány, kdy volíte vždy jednu cestu dál, přičemž reálný dopad vaší volby na další vývoj je v mnoha případech velmi diskutabilní. Telltale hry vytváří napětí dobře vyladěnými scénami, QTE sekvencemi a časovým limitem na volbu odpovědí, což vyvolává pocit urgence. Hraní her od Telltale se ale od pasivního sledování děje TV seriálu či filmu zas tak moc neliší. Nevím tedy, zda nebude odebrání i té zbývající interaktivity spíše kontraproduktivní.

Nedůvěru vzbuzuje i fakt, že seriálové části Super Show časem vyjdou na streamovacích službách jako je Netflix nebo se objeví v programu klasických televizních kanálů, a budou prý fungovat jako standardní seriál. Nebude tedy ona herní část jen Potěmkinovou vesnicí? Vždyť dle Brunera vznikne kompletní zážitek pouze tehdy, když hráč/divák zažije obě dvě části - seriálovou i herní.

Proto jsem spíše zvědavý, jestli Telltale zpracuje nějaký titul v rámci portfolia Lionsgate. Na to je ale prý ještě brzo, jak vysvětluje Bruner. „Ke značkám, které vlastní, máme respekt. Budeme nadále zkoumat, jak společně pracovat na některé z jejich značek, což už jsme stejně nějakou dobu dělali. Momentálně ale nemám co oznámit.“

zdroj: Archiv

Růst Telltale se ale netýká jen spojení s Lionsgate. Výrazný dopad na fungování firmy by mohl mít i vstup Johna Riccitiella. Je otázka, zda do představenstva přišel na popud Lionsgate, kteří vyžadovali ještě jednoho zkušeného byznysmena, nebo Telltale sami uznali, že potřebují zkušenosti podobné osoby. Nedivil bych se ani jedné z variant, ale zdá se každopádně, že Telltale roste rychleji, než je zdrávo. A projevuje se to zejména na tom hlavním - na hrách. Už nyní si hráči stěžují na příliš velké mezery mezi vydáním jednotlivých epizod, zatímco Telltale připravuje a představuje stále nové a nové projekty.

Kupříkladu zatím vyšla pouze jedna epizoda Tales from the Borderlands, zatímco aktuální řada Game of Thrones už má za sebou epizody dvě – a i mezi těmi byla nepříjemná prodleva. Navíc se v Telltale pomalu chystá Minecraft: Story Mode, plánuje se třetí série The Walking Dead a nyní přibyl ještě projekt Super Show...

Možná bude Riccitiellovým úkolem transformace Telltale tak, aby praktický chod firmy vůbec umožnil realizaci nastíněných plánů, a celá struktura se najednou nezhroutila jako domeček z karet. Telltale je nyní na vrcholu popularity, tak si člověk jen obtížně představí, že by se firmě nemělo dařit. Historie ale zná příklad hned několika firem, které po velké expanzi a nárůstu popularity rychle spadly bankrotu...

Nejnovější články