Telltale na Metacriticu uměle zvyšovali skóre svého Jurassic Parku
zdroj: tisková zpráva

Telltale na Metacriticu uměle zvyšovali skóre svého Jurassic Parku

18. 11. 2011 19:30 | Téma | autor: levis |

Není to poprvé, co zaměstnanci vydavatelských firem či přímo vývojáři hlasují na Metacriticu pro svojí hru, přestože tenhle případ se zdá extrémní. Gamespot si všiml, že autoři Jurassic Park: The Game, tedy vývojářské studio Telltale, na Metacriticu v jedné chvíli zároveň nahodilo čtyři pochvalné recenze se skóre 10/10. Když se podařilo prolinkovat uživatelské účty s vývojářem, odpověděl i mluvčí Telltale.

Firma prý necenzuruje chování svých zaměstnanců. "Máme ale interní směrnice, podle nichž lidé na fórech z branže mají vystupovat jako zaměstnanci Telltale. Takže se stalo, že dva lidé, kteří byli pyšní na dobře odvedenou práci na své hře, přispěli na Metacritic pod svými účty se stejným jménem, jaké používají na Xbox Live," vysvětlil mluvčí firmy.

Kromě těchto čtyř recenzí má Jurassic Park na Metacriticu jen skóre od serveru Cheat Code Central (6/10), recenzi od Game Informeru (5/10) a 1UP (D+). Další texty o hře pocházejí přímo od uživatelů, a i když se do nich počítají nadšené hlasy zaměstnanců z Telltale, průměr vychází na ošklivých 4.3/10.

Kolem hlasování na Metacriticu je vždy rušno: vývojáři Supergiant Games neboli autoři Bastionu si třeba začátkem týdne všimli, že průměrné skóre jejich hry kleslo kvůli několika (asi organizovaným) špatným recenzím. Na oplátku zřídili fórum na Steamu, kde hráče poprosili o kladné skóre - a průměr hry ve výsledku stoupl z 6.5 na dnešních 7.1.

"Metacritic by byl fér, kdyby vyžadoval jednoduše psanou recenzi a ověřený hráčský účet," tvrdí prezident Signal Studios, jejichž hra Toy Soldiers: Cold War také obdržela sérii negativních recenzí. Něco podobného se v menší míře stalo i Modern Warfare 3, až musel šéf Sledgehammer Games sám poprosit hráče, aby pro třetí i druhý díl Modern Warfare také hlasovali. Průměrné skóre se mu zdálo příliš nízké.

Nejnovější články