Proto jsme provedli malý test, ve kterém jsme se pokoušeli najít ono pověstné hardwarové minimum. Tedy, jak výkonný počítač potřebuje hráč k tomu, aby si tuto hru zahrál na vysoké a nesnížené detaily. K testu posloužil počítač s Pentiem 4 NorthWood 2.0 GHz, 512 MB RAM a grafickou kartou NVIDIA GeForce 4 Ti4200 128 MB. Antialiasing ani anizotropní filtrování nebylo zapnuto. Tady jsou dosahované výsledky (průměr):
-
Velmi vysoké detaily (Very high quality) - 19 fps
Vysoké detaily (High quality) - 21 fps
Střední detaily (Medium quality) - 27 fps
Nízké detaily (Low quality) - 37 fps
Pro zobrazení snímků za sekundu (fps) zeditujte v demu soubor systemcfg.lua a přepište řádek r_DisplayInfo = "0" na hodnotu "1" (thx Mariuss). Pro srovnání ještě zmíníme další obrázek (1024x768, 691 KB), který do monitoru posílá grafická karta NVIDIA GeForce FX 5950 Ultra se zapnutým anizotropním filtrování a antialiasingem (2xAA + 4xAF). Zde jsou na ní dosahované výkony ve Far Cry singleplayerovém demu a to se stejným nastavením, tj. 2xAA + 4xAF:
-
Velmi vysoké detaily (Very high quality) - 39 fps
Vysoké detaily (High quality) - 42 fps
Střední detaily (Medium quality) - 49 fps
Nízké detaily (Low quality) - 64 fps
zdroj: vlastní zpráva, nVNews