The Last of Us 2 přidává nové nakažené, psy i otevřenější svět

10. 10. 2019 11:13 - Téma
autor: Šárka Tmějová

Vychází na platformách: PS4, PS4 Pro

Vydání The Last of Us: Part 2 připadá na únor příštího roku, což v herním světě znamená, že musí být prakticky hotové. Při té příležitosti se jeho šéf vývoje Neil Druckmann pro PlayStation Blog rozpovídal o příběhu, nových mechanikách, ale taky o grafice, která z PlayStationu 4 na konci konzolového cyklu ždímá maximum.

Celá galerie

Příběh The Last of Us: Part 2 se soustředí na Ellie. Druckmann vzpomíná, jak se s její herečkou Ashley Johnson sešel v roce 2013 po vydání prvního dílu. Přemlouval ji, aby se vrátila kvůli DLC Left Behind – ale už v té době měl celkem jasno, jak by mělo po příběhové stránce vypadat pokračování. Když jí svůj nápad krátce popsal, Johnson se prý rozplakala.

Vztah Joela a Ellie se vyvíjel skrz první hru, na začátku Part 2 je ale hodně napjatý. Jak už asi tušíte z prvního traileru, Ellie se sblíží s jednou z přeživších z kolonie ve Wyomingu, Dinou. Podle Druckmanna se z nich stanou nejlepší kamarádky, které spolu flirtují, ale Ellie ve vztahových záležitostech trochu tápe.

Dřív než si stihnou cokoliv vyjasnit, má najednou jiné starosti a namísto rande plánuje pomstu. „Ellie chce všechno napravit tím, že odpovědné lidi potrestá – i kdyby to měla udělat úplně sama,“ říká Druckmann.

Svět The Last of Us ovládla podivná nákaza a v prvním díle jste postupně odhalovali její jednotlivá stádia. To byl pro pokračování trochu problém, protože se očekává, že nabídne nové typy nepřátel, zároveň ale v rámci světa musejí dávat smysl.

Obvykle jsou tedy spjatí s určitým prostředím. Autoři navíc dali mutacím dostatečný časový odstup, aby se mohly projevit. Novým typem budou třeba samotářští Shamblers, kteří kolem sebe šíří kyselinový mrak leptající okolní prostředí. A vaši kůži. Druckmann popisuje, že oblak také zakrývá, co se nachází za ním, takže z něj najednou může vyběhnout hromada rychlejších nakažených. Obecně se prý snažili vytvářet nové, zajímavé bojové situace.

K nim přispěje i fakt, že se v Part 2 zřejmě nebudete moct vyhnout zabíjení pejsků. Lidští protivníci vás vyčmuchat nemůžou, a když jim zmizíte, tak prostě zmizíte – Ellie za sebou nicméně nechává pachovou stopu, která mizí velice pomalu. Necháte se odhalit hlídacím psem, nebo mu nemilosrdně prostřelíte lebku? A co na to PETA?

Tímhle ale citové vydírání ze strany Naughty Dog zdaleka nekončí. Každý z lidí, které potkáte, má jméno. Žádní řadoví strážci a banditi, které byste zabíjeli po stovkách. Druckmann vysvětluje, že se chtěli k násilí postavit tak realisticky, jak jen to akční hra umožňuje. Pokud tedy někoho zabijete, jeho parťáci můžou reagovat různě - někteří jsou zdrcení, jiní se naštvou nebo panikaří. Všechno by ale mělo být uvěřitelné, byť brutální. Má to ve vás vyvolat pocit, že ostatní lidi vlastně zabíjet nechcete, i když někdy nemáte jinou možnost.

The Last of Us: Part 2 přichází na konci životního cyklu PlayStationu 4, stejně jako se to s PlayStationem 3 povedlo jedničce. Druckmann podotýká, že už jsou tedy trochu zvyklí narážet na technologické limity, které ovlivňují třeba velikost úrovní nebo počet nepřátel na obrazovce. Oproti prvnímu dílu se ale svět trochu otevře a užít si budete moct i poměrně velkých hord nakažených.

Novinkou je systém animací jednotlivých postav, který je responzivní, ale přitom působí velmi přirozeně. Druckmann si pochvaluje i pokroky ve snímání obličejů, kde se v dialozích už mohou spoléhat i na mimiku a ne jen na tón hlasu, což pomáhá nejen vyprávění.

The Last of Us: Part 2 dorazí 21. února 2020 exkluzivně na PlayStation 4. Pokud jste ještě nehráli první díl, jeho remasterovanou edici i s dodatkem Left Behind naleznete v říjnovém předplatném PlayStation Plus.

Tagy: stealth akční 3rd person

Zdroj: EU PlayStation blog

Související hry

Poslední komentáře (0 / nových)

Vstoupit do diskuze (0 příspěvků)