To nejlepší z Games.cz - Garriottův návrat, No Man's Sky míří na Xbox One
zdroj: tisková zpráva

To nejlepší z Games.cz - Garriottův návrat, No Man's Sky míří na Xbox One

1. 4. 2018 15:00 | Z redakce | autor: Redakce Games.cz |

Pamatujete ještě na Richarda Garriotta? Nedivili bychom se, kdyby se spousta z vás tvářila zmateně. Tahle herní legenda má už nejspíš svá nejlepší léta za sebou, ale právě to se teď pokouší zvrátit v zoufale průměrně vypadajícím RPG Shroud of the Avatar, které po letech vývoje konečně vyšlo. Zato takové No Man’s Sky má do průměrnosti daleko a teď se budou moct o kvalitách hry přesvědčit i majitelé Xboxu. Vývojáři taky pomrkávají a naznačují další velký (zatím prý doposud největší) update. Na Games se toho ale za poslední týden stalo mnohem víc, stačí se kouknout níže, nebo se porozhlédnout po webu.

Recenze

Far Cry 5
Far Cry 5 – recenze
Hodnotit většinu nových her od Ubisoftu je zapeklitý oříšek. Ať už zahalení v kápi šplháte na osmdesátou věž, nebo s kulometem a raketometem osvobozujete stý padesátý nepřátelský tábor, vždycky to bývá zábava – jenže taková povědomá. Kdyby tyhle hry existovaly ve vakuu, kdyby je nebylo možné přirovnávat k jejich předchůdcům, nejspíš by pravidelně vyhrávaly ocenění za nejlepší hru roku. Ovšem takové vakuum neexistuje, a porovnávat se musí i v případě Far Cry 5.
Ghost of a Tale
Ghost of a Tale - recenze
Po pěti letech od zafinancování na Indiegogo vystupuje trubadúr Tilo z Ghost of a Tale ze stínu early accessu do světla plnokrevných titulů. Přináší vypointované stealthové dobrodružství, ve kterém se prolínají žánrová klišé s neotřelou stavbou prostředí a dechberoucí prezentací. Nenechte se ale oklamat vizuálem. Tilo svými vousky, ušima a velkými kukadly pouze naznačuje, že je protagonistou jednoduché, pohádkové a roztomilé zábavy. Ve skutečnosti vás zavede hluboko do světa, kterým lomcuje rozklad, dekadence a nepěkná společenská krize – krysy jsou všude a myškám nejraději zasekávají halapartny do hlavy. Zvlášť, když jsou na útěku z hradního vězení.
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom – recenze
Dalo by se říct, že již od začátku vývoje herních zařízení bylo cílem japonských vývojářů se co nejvíce přiblížit po vizuální stránce anime. Technický pokrok ale stále nedovoloval, aby grafická stránka her předčila, nebo se vyrovnala, kvalitě ručně kreslených filmů. Když se však veřejnost v roce 2011 dozvěděla o tehdy čistě v Japonsku dostupném JRPG s názvem Ni No Kuni, vypukla vlna nadšení. Nejen, že se jednalo o velice povedenou hru, ale navíc se na vývoji podílelo Studio Ghibli, které se proslavilo filmy jako Princezna Mononoke, Můj soused Totoro či Zámek v oblacích. Ačkoliv se nejednalo o plnohodnotné „hratelné anime“, vzbudila hra mezi hráči vlnu naděje, že se jej jednou dočkáme. A Ni No Kuni II: Revenant Kingdom je právě tou hrou, která tento sen plní.
wayout
A Way Out – recenze
Možná nejlepší pozvánkou ke čtení recenze (a potažmo i hraní) A Way Out pro většinu hráčů bude zmínka o tom, že se jedná o docela nový projekt tvůrců Brothers: A Tale of Two Sons. Hra, která se do paměti zapsala originálním, ale přitom zcela přirozeným ovládáním dvou postav najednou, zaslouženě sklidila pozitivní kritiku, takže pro Hazelight Studio byla asi největší výzva překročit svůj vlastní stín. Skvělá zpráva je, že se jim to povedlo. Bez výhrad a takřka bez problémů.
Alto’s Odyssey
Alto's Odyssey - recenze
Při pohledu na první obrázky, informace, a nakonec i při hraní prvních minut v Alto’s Odyssey, jsem se utvrdil v postoji, že jde o pěkné pokračování jedné z nejlepších endless runner her. A také, že víc, než sedmičku mu nedám. Na to to hraje příliš na jistotu, říkám si. Inu, mýlil jsem se. Poprvé jsem si to uvědomil, když na mě zničehonic udeřila pouštní bouře. Svištěl jsem s Altem ze svahu dolů, složky vizuální a zvuková na mě podmanivě útočily a působivá souhra svěžích nápadů ve mě úspěšně vyvolala dojmy, jaké v člověku neživí jen tak kdejaká mobilní hříčka z nabídky.

Nezapomeňte také na náš newsletter, ve kterém můžete dostávat pravidelnou dávku toho nejlepšího z Games.cz rovnou do své emailové schránky:

games-odebiratnovinky_button zdroj: tisková zpráva

Hardware

Novinky

God of War
Vývojáři chtějí pasovat Kratova syna na toho nejužitečnějšího herního parťáka
Antihrdina a charakter, který není zrovna typickým prototypem sympaťáka, se kterým v jeho zahořklosti soucítíte. Takový byl a do jisté míry stále je Kratos, jenže jak už asi tušíte, i on si v novém God of War projde poměrně velkou změnou. Najedou má po boku syna, tudíž nese velkou odpovědnost a stane se z něj někdo, na kom by vám mělo záležet a nebo byste s ním měli nalézt více spojujících bodů. Alespoň takové jsou cíle vývojářů, kteří zároveň slibují, že jeho syn Atreus vám na nervy opravdu nepoleze.
American Truck Simulator
Státy v American a Euro Truck simulátorech se letos dočkají nových silnic
Jak Euro Truck Simulator 2, tak i American Truck Simulator jsou na trhu již spoustu let. To se hlavně v případě prvního jmenovaného neblaze podepisuje na státech, které se do hry dostaly dříve než ostatní. Mapy obou kontinentů se čas od času rozšíří o nová území, ale ta stará leží ladem, chátrají a přestávají být atraktivní. To se letos v některých případech změní.
Dying Light
Záběry z Dying Light: Bad Blood ukazují miniaturní zombícký battle royale pro šest hráčů
Honem všichni naskočte na vlak, než ujede za kopečky! Mašinka s názvem battle royale na nikoho nečeká, a svou příležitost chytil za pačesy už i zombícký parkour Dying Light s rozšířením Bad Blood, i když je pravda, že ho okořenil prvky připomínajícími Hunt: Showdown, takže rozhodně nečekejte nějaký klon PUBG. Server IGN přišel s desetiminutovými záběry z hraní pre-alfa verze, pomocí nichž si můžete udělat celkem slušnou představu o tom, co vás ještě letos čeká.
Battlefield 1
EA dali svobodu umělé inteligenci. Boti v Battlefield 1 se učí sami
Nejedna multiplayerová hra čítající desítky hráčů občas sáhne po službách botů. Své využití najdou jak při výuce nováčků, tak při doplnění kádru v případě nedostatku aktivních protivníků na vaší úrovni. Jenže takového bota pak snadno poznáte – jeho likvidace je většinou až podezřele snadná. To se snaží změnit výzkumné oddělení SEED ve společnosti EA, které pracuje na neuronovou sítí řízeném AI se schopností učit se.
Pillars of Eternity II: Deadfire
Nový trailer Pillars of Eternity II: Deadfire ukazuje bitvy na lodích i klasické kobky
Ještě nedávno bych tento odstavec začal slovy: „Již za dva týdny se vydáte na moře v dost možná největším RPG letošního roku.“ Ale jedna informace v této větě je prokazatelně nepravdivá – datum vydání. Od jeho oznámení na konci ledna se totiž situace trochu změnila a my, hladoví po pirátském dobrodružství, tak musíme ještě o kousek prodloužit metr na stříhání. Pillars of Eternity II: Deadfire hlásí měsíční zpoždění, ale jako kompenzaci nabízí pěkný trailer.
BattleTech
BattleTech má konečně datum vydání – umotejte 28 uzlíků
V dubnu bude veselo. Respektive, někdo bude možná smutnit, protože najít si čas na všechny ty očekávané hry prostě není v lidských silách. Čemu jen dát přednost? God of War? O čtyři dny později vycházejícímu Frostpunku? Nebo ve stejný den dorazivšímu BattleTechu? Při představě tak obtížné volby se mi začíná přehřívat hlava, když se snaží najít důvod, proč právě BattleTech by měl jít z kola ven…
Shroud of the Avatar: Forsaken Virtues
Legendární Richard Garriott vydává průměrně vypadající Shroud of the Avatar
Lákání Kickstarteru nakopnutého tehdy čerstvě objevenou ochotou hráčů utrácet za crowdfundingové kampaně odolal před pěti lety málokdo. Platforma, která nám dala spoustu překvapení i zklamání, nakonec přilákala i Richarda Garriotta, který na své multiplayerové RPG Shroud of the Avatar potřeboval milion dolarů. Na Kickstarteru vybral bezmála miliony dva. Po letech vývoje a předběžného přístupu duchovního nástupce svých her ze série Ultima nakonec včera vydal.
Soul Calibur VI
Geralt z Rivie – cesta od příběhového RPG k bojovce
Že se letos opět setkáte s Geraltem, už pravděpodobně víte z Adamova článku. Rovněž víte, že k tomuto šťastnému shledání nedojde v dalším díle Zaklínače, ale docela nečekaně v bojovce Soul Calibur VI. Někoho taková zpráva asi vyděsí, ale po zhlédnutí Geralta v akci pochopíte, že je v opravdu dobrých rukou. Polských rukou. Nový vývojářský deníček vysvětluje, jaká úskalí skýtá převádění čistě příběhové postavy do čistě akční mlátičky.
No Man's Sky
No Man’s Sky vyjde na Xbox One, v létě dorazí další velký update
Ambiciózní No Man's Sky jsem dal šanci několikrát. Sice šlo pokaždé o něco lepší zážitek, ale ani po posledním velkém updatu Atlas Rises mě hra nepřesvědčila, že bych jí měl dát přednost na úkor čehokoliv jiného. Ale zdá se, že letos v létě budu udílet další šanci, protože se opět chystá něco velkého.
Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered
Destrukce Marsu se vrací v remasterované verzi Red Faction: Guerrilla
Studio Volition v letech 2001 a 2002 přineslo povedené první dva díly série Red Faction. Tvůrci si následně dali delší pauzu, aby se po sedmi letech vrátili s neméně povedenou Red Faction: Guerrilla. Tu bohužel následovala Red Faction: Armageddon, která se nevymanila z červených čísel a vydavatelství THQ tak nemělo jinou možnost, než celou sérii opustit. Teď se k ní ale vrací. Bohužel (bohudík?) ne s novým dílem, ale s remasterem Guerrilly.
Jurassic World Evolution
Jurassic World Evolution vyjde v červnu, ukazuje díry v plotech po tornádech
Dinosauří tycoon Jurassic World Evolution patří mezi mnou nejočekávanější hry letošního roku. Může za to především nedávná minulost studia Frontier Developements, které se postaralo o fantastický Planet Coaster, a také fakt, že nebude chybět Jeff Goldblum ve své vlastní roli. Hra konečně dostala datum vydání spolu s povedeným trailerem.

Videa

gamesplay
LongPlay – Hitman #5: kruh se uzavře na severu Japonska
Japonsko, Hokkaidó, Situs Inversus. Poslední lokace Hitmana, poslední dva cíle. Dnes jdou Vašek s Adamem do finálně Hitmana, kde si podají Yuki Yamazaki a Ericha Soderse. Stejně pravděpodobný je také neúspěšný konec po prvních pár minutách, kdy si chlapce podá první strážný.
gamesplay
GamesPlay – hrajeme open-world střílečku Far Cry 5
Pátý díl Far Cry po odkladech konečně dorazil na PC i konzole. Jako obvykle s sebou přinesl otevřený svět, hromadu nepřátel a spoustu kreativních možností, jak je vyzabíjet. Tentokrát se utkáte s fanatickým náboženským kultem, který ovládl kus amerického státu Montana, a jeho šéf Joseph Seed alias „Otec“ by si vás strašně rád přidal do své sbírky psychopatů. Odolají Vašek a Adam jeho vábení?
poutaky
Fight Club #368: Vrátili se z Ameriky
Naši cestovatelé se šťastně vrátili z daleké pouti a nesou vám noviny. Petr a Martin navštívili GDC 2018, což samozřejmě znamená, že se dnešní podcast zaměří na jejich poznatky. Ti, kdo průběžně četli jejich články, už možná tuší, o čem budeme diskutovat: o strašidelné dominanci Steamu, o úspěchu Chuchla a o tom, proč Petr celou dobu konzumoval asijskou kuchyni.
gamesplay
GamesPlay – hrajeme myší dobrodružství Ghost of a Tale
To, že je hlavním hrdinou hry myšák rozhodně neznamená, že jde o lehkou pohádku. Důkazem je skvělý titul Ghost of a Tale, který v recenzi vychválil Pavel Dobrovský a teď vám jeho krásy ukáže i v GamesPlayi. Nejde totiž jen o příběh jednoho myšího barda, ale o krásně vykreslený svět, v němž spolu soupeří myši s krysami.

Nejnovější články