To nejlepší z Games.cz - mrazivá horka
zdroj: tisková zpráva

To nejlepší z Games.cz - mrazivá horka

6. 8. 2017 16:30 | Z redakce | autor: Redakce Games.cz |

Část redakce hraje sportovně-knižní Pyre, část dohání resty a všichni se potí. Tropické dusno v tomhle týdnu rozháníme myšlenkami na různé mrazivé hry - ať už je to čerstvě oznámené rozšířené The Frozen North do online survival hry Conan Exiles, expanze Knights of the Frozen Throne pro Hearthstone, nebo chystaný datadisk The Frozen Wilds pro Horizon: Zero Dawn. Než se ale k mrazivým titulům dostaneme, máme pořád co dělat. Třeba hrát výbornou multiplayer akci Splatoon 2, která jen potvrzuje, že Switch za to opravdu stojí. Stejně tak nás potěšila i Steel Division: Normandy 44, které se věnuje i Lukáš v Games TV. Přejeme příjemné čtení, dodržujte pitný režim a dejte si nějaký dobrý ledový drink. Třeba Frozen Daiquiri.

Recenze

Updated_Key_Art
Steel Division: Normandy 44 - recenze
Hrozně rád bych se někdy podíval do Normandie. Procházel bych se půvabnými severofrancouzskými městečky, zíral přes kanál na břehy Albionu, schovával se před bouřlivým počasím, představoval si, kam bych umístil těžký kulomet, do kterého lesíka bych uschoval jednotku parašutistů a jakou silničku bych zvolil tepnou své ofenzivní operace. Tohle trošku znepokojivé fantazírováni mi do hlavy nasadila Steel Divison: Normandy 44. Tahle výborná real-time strategie z druhé světové války před vás totiž (jakmile proniknete její tvrdou, špatně poživatelnou slupkou) postaví takovou iluzi generálského řemesla, až vám jedna ruka automaticky vklouzne do kabátu.
Sundered-10
Sundered - recenze
Běžím nekonečnou chodbou. Míjím opuštěné plošiny a v uších se mi rozléhá šepot prastarých entit, obývajících toto prazvláštní místo. Popadám dech, dochází mi energie, ale kdykoliv se otočím, vzedme se ve mně pud sebezáchovy. Skáču přes plošiny, pod nohama se mi drolí hlína z roztodivných výstupků, trčících ze zdiva. Jsou za mnou. Nepopsatelné stvůry. Šepot sílí. Musím se jim postavit. Musím bojovat, než mě chapadla nicoty stáhnou na samý začátek.
splatoon2_poutak
Splatoon 2 - recenze
Splatoon 2 je pořád ta stejná netradiční střílečka z pohledu třetí osoby, ve které hraje prim multiplayerová složka a originální idea proměny z humanoida, co střílí z vybraných zbraní inkoust, na oliheň, jež naopak ve své barvě inkoustu umí rychleji plavat, schovávat se a zdolávat vertikální překážky. Znamená to rychlost, obratnost, hravost a možnost využít jinde nevídané taktiky. Což stačí na výrazné odlišení se od zástupu generických stříleček. Oproti prvnímu dílu přináší dvojka už od začátku více herních módů, více zbraní a vyladěnější herní zážitek.
2947288-square.1024x1024
Zafehouse Diaries 2 - recenze
První díl Zafehouse Diaries vyšel již před pěti lety (nenechte se zmást, na Steam se hra dostala až rok po vydání) a okouzlil hráče zajímavě minimalistickým pojetím zombie apokalypsy. Vývojáři ze studia Screwfly nedávno přišli s pokračováním, které se, ruku na srdce, na trailerech jevilo velice podobně svému předchůdci. Tvůrci ale také slibovali nové systémy vztahů mezi postavami, více možností a bohatší obsah, který zaručí rozmanitější a trvanlivější zábavu. Povedlo se jim dostát svým závazkům?

Novinky

difficulty
Prokletá obtížnost – když standardní nastavení kazí herní zážitek
Těžko říct, co vězí za tím, že řada her nenabízí na standardní obtížnost nějakou zajímavější výzvu. Snad snaha oslovit co nejširší publikum a nefrustrovat rostoucí řady hráčů, kteří stojí pouze o příběhový zážitek bez větší námahy. Není také žádným tajemstvím, že v některých případech většina lidí dlouhé hry nedohrává. Pracovat na něčem několik let, a pak vidět, že si to pořádně zahraje jen určité procento hráčů, musí trhat nejednu kreativní žílu. Faktem ovšem je, že vývojáři někdy neúměrně nízko nastavenou standardní obtížností podkopávají své hře nohy a škodí tím sobě i hráčům. Třeba jako v případě Diablo III.
geforcego
GeForce Now – Cesta k herním peckám pro příležitostné hráče
Ač se to mnohým z vás bude zdát k nevíře, existují i tací hráči, kteří nesedí u výkonného herního PC každý den. Ani obden. Zkrátka na pravidelné hraní nemají čas, ale občas se doslechnou o tom, že vyšel nový Assassin’s Creed či Tomb Raider a rádi by si jej zkusili. Investice do herního počítače nebo konzole jim nedává moc smysl. A právě na tento segment si pravděpodobně brousí zuby NVIDIA se svou streamovací službou GeForce Now. Ke zprovoznění vám stačí kvalitní internetové připojení, dále zařízení Nvidia Shield, které mimo hraní funguje jako vynikající multifunkční přehrávač, a pár dolarů měsíčně.
PSPlus
Sony zvedá cenu předplatného služby PlayStation Plus
Pokud máte aktivní předplatné služby PlayStation Plus, pak už jste pravděpodobně byli formou mailu seznámeni s nepříjemnou zprávou upravující ceny předplatného. Pokud se však do PS Plus teprve chystáte, radši moc neotálejte, protože za měsíc budou aktuální ceny značně navýšeny. Samotná služba vám poskytuje přístup do multiplayeru všech her, slevy na velkou část titulů a každý měsíc minimálně dvě hry zdarma.
battlefield 1
Battlefield 1 překročil hranici 20 milionů hráčů - na Gamescomu chystá EA oznámení nové edice
V Electronic Arts a samozřejmě i DICE si musí mnout ruce nad tím, jak se jim povedlo najít mezeru na střílečkovém trhu. Jejich exkurze do první světové války je totiž zábavná a především finančně úspěšná. Battlefield 1 osm měsíců po svém vydání, na konci druhého finančního kvartálu, zaznamenal 21 milionů hráčů, což je cifra, s níž asi málokdo počítal.
The Long Dark
Survival The Long Dark je konečně hotový a vychází i s temnou příběhovou kampaní
Zdlouhavý vývoj předběžných přístupů se dnes týká většiny takto distribuovaných her. I když tvůrci vydávají spoustu vývojářských deníčků, že hra bude opravdu dokončená jisté není. Stejně jsem to pociťoval i v případě The Long Dark, která již ve své první verzi v roce 2014 nevypadala vůbec špatně. Mé obavy z nedodělku se naštěstí nenaplnily – hra se zbavuje nálepky předběžného přístupu a svou dospělost odpaluje prvními dvěma epizodami příběhové kampaně Wintermute.
Mass Effect: Andromeda
Tvůrci Mass Effect: Andromeda jsou nově součástí studia EA Motive, které pracuje na Star Wars hře
S několikaměsíčním odstupem je myslím možné bezpečně prohlásit, že z Mass Effect: Andromeda se namísto důstojného nástupce slavné série vyklubal spíše neúspěch. Pro BioWare a EA sice údajně nešlo o finanční propadák, ale kritika (včetně nás – viz recenze) se k Andromedě postavila velice vlažně, a to nejen kvůli podivně špatným obličejovým animacím. A zdá se, že série se po všech těch hřebíčcích do rakve ocitá u ledu. Její vývojářský tým, BioWare Montreal, byl totiž integrován do studia EA Motive, které krom jiného pracuje na nové Star Wars hře pod vedením Amy Hennig (série Uncharted). 
DotA 2
Dota 2 ulehčuje život nováčkům. Čekají je vybraní hrdinové a přátelští spoluhráči
Ponořit se do dravé řeky zaběhlé kompetitivní komunity může být dost strašidelná zkušenost. Je potřeba naučit se pravidla, honem začít rozpoznávat efektivní strategie a doufat, že po vás během vašich nováčkovských měsíců ostatní hráči nebudou plivat příliš koncentrovanou dávku kyseliny. Dota 2 se v novém updatu snaží první krůčky v říši tří lajn co nejvíc usnadnit. Zkouší to útokem ze dvou stran – jednak omezením hratelných hrdinů, jednak upraveným matchmakingem.
The Long Dark
Survivalu The Long Dark se v prodejnosti daří natolik, že se chystá filmová adaptace
Mezi nejdiskutovanější tituly posledních dnů patří The Long Dark. Jak píši ve svém minulém článku z dnešního rána, tahle povedená survival hra dnes opustila neklidný stav předběžného přístupu, byla prohlášena za dokončenou a navrch se dočkala příběhové kampaně, která – dle mého názoru – zážitek posune ještě o pořádný kus dál. To jsem však ještě nevěděl, že tvůrci z Hinterland hodlají jít ještě dál a představí nám svou vizi mrazivé Kanady na velkém plátně.
Star Citizen
Vydání alfaverze 3.0 Star Citizen se posunulo na polovinu září a hráči nejsou spokojení
Když Cloud Imperium Games oznámili, že zveřejní a budou pravidelně aktualizovat interní kalendář vývoje Star Citizen (viz článek), bylo mi jasné, že si na sebe šijí bič. Je hezké být transparentní, ale i kdyby hráči na začátku chápali, že jde o rámcový plán, který se často mění, postupem času na to zapomenou a vše budou brát jako oficiální oznámení a záruku. Což se stalo teď, v případě posunu vydání klíčového updatu alfaverze s číslem 3.0, který byl původně plánovaný na konec srpna.
destiny4K
Beta Destiny 2 ukázala, že jde v prvé řadě o jedničku v novém kabátě
Ať už patříte mezi fandy Destiny, nebo vás naopak nechává tato hra chladnými, jedno musíte Bungie nechat. Podařilo se jim vytvořit povedený kult se strhujícím světem, který možná nefungoval úplně bez chyb, ale i to stačilo na kasovní úspěch a tříletou jízdu konzolovými vodami. Po zahrání bety Destiny 2 se mi ale tak trošku chce říci – bohužel. Dosavadní úspěch totiž Bungie utvrdil v tom, že všechno dělají správně a beta dvojky napověděla, že čtvrtý rok značky Destiny bude velmi podobný třem předchozím, akorát s číslovkou 2 namísto dalšího datadisku. Samozřejmě to nemusí být nutně špatně, ale beta kvůli tomu rozhodně hráče ze židlí nezvedla.
Friday the 13th
Friday the 13th jde na dračku navzdory hororovým technickým problémům
Multiplayerový horor Friday the 13th, v němž jeden hráč v kůži vrahouna Jasona Voorheese loví skupinku vyděšených obětí, zažil docela nepříjemný start. Uznávám, že asi ne tak nepříjemný, jako když vám chlápek v hokejové masce utrhne čelist, ale celá plejáda bugů, chyb a problémů se servery vývojářům z Illfonic a Gun Media rozhodně zařídila pár bezesných nocí. Navzdory tomu lze hru považovat za opravdový komerční úspěch – za dva měsíce totiž prodala víc než 1,8 milionu kusů.
hitman_poutak
Nové cíle pro Hitmana vybírají sami hráči a vývojáři zatím chystají velké věci do budoucna
Pravidelné updaty vražedného sandboxu Hitman se jen tak nezastaví. Studio IO Interactive nic nedbalo na ztrátu vydavatele, radostně se osamostatnilo a dál pumpuje ven obsah, jako by se nechumelilo. S touhle mašinérií by nic nesvedl ani samotný Agent 47, a tak je jedině dobře, že srpnová dávka novinek mu připraví jinou zábavu. Éra zabíjení tzv. Elusive Targets už sice skončila červencovým updatem, ale na její místo nastupují kontrakty vytvářené samotnými hráči.
origin
Electronic Arts se připravuje na příchod herní verze Netflixu
Pomalu, velmi pozvolna se do herního průmyslu dostává trend, který už nějaký ten pátek funguje v mnoha jiných odvětvích, kde se pracuje s digitální distribucí. Systém předplatného, kdy neplatíte za jednotlivé kusy „zboží“ ale za přístup k celé nabídce. Spotify, Netflix a další fungující příklady tohoto systému se v rámci herních firem objevují zatím sporadicky a ve velmi upravené míře. Jak se ale vyjádřil jeden z šéfů Electronic Arts Andrew Wilson, časy se budou měnit a jeho firma se už na změny chystá.
Conan Exiles
Pouštní prostředí v Conan Exiles zchladí velké rozšíření The Frozen North
Když se řekne Conan Exiles, může se vám vybavit ledasco. Někomu tabu bořící editor pánského přirození, jinému zase poměrně monotematické herní prostředí. Conan doposud sázel především na vyprahlou poušť, což blížící se update radikálně změní. Poušť sice i nadále zůstane, ale na severu dostane bratříčka v podobě zasněžených mrazivých lokací. Ty do hry přidá zatím největší update jménem The Frozen North.
The Evil Within 2
The Evil Within 2 bude mít propracovanější psychologickou složku hororu i crafting
Vývojáři z Tango Gameworks postupně dávkují jednotlivé kousky informací o The Evil Within 2 a po minulém traileru se přímo rozpovídali ve videu, které se víc věnuje konceptům samotné hry. Ačkoliv v něm najdete spoustu klasických prohlášení typu, že všechno je o něco lepší a každý si tu něco najde, v několika případech byli konkrétní. Co tedy můžete od pokračování, ani ne tak dobrodružství, jako spíš utrpení Sebastiana očekávat?

Videa

gp_beyond5
LongPlay – Beyond Good & Evil #5
Pokračujeme v kontinuálním hraní a vysílání naší oblíbené akční adventury Beyond Good & Evil. V minulém díle se Vašek s Adamem dostali do lokace Slaughterhouse, kde už mají po trošce tápání, vracení se a jiných patálií splněnou polovinu z celého úkolu. Dostanou se v průběhu tohoto vysílání ven na čerstvý vzduch? Co je čeká poté? Dívejte se (a hrajte) s námi.
Games TV
Nový díl pořadu Games TV bere na zteč hardcore válku v čele s Normandy 44
Vrátili jste se z kina, kde duněl Dunkerk, a rádi byste okusili realitu války i na monitoru? Stříleček z 2. světové je habaděj, ale pokud se chce člověk ponořit do realistické válečné hry, nezbývá mu, než sebrat odvahu a skočit rovnýma nohama do světa hardcore strategií. Najde se mezi nimi nějaká uživatelsky přístupná?
fight club plazma screen-poutak783
Sledujte vysílání Fight Club #335
Na jaká témata si posvítíme v podcastu s pořadovým číslem 335? Adam se pustil do hraní kriticky oceňované hry Pyre od studia Supergiant Games, takže se podělí o první dojmy. Petr s Vaškem zabřednou do diskuse o nutnosti návaznosti Pillars of Eternity II na první díl, no a Martin vysvětlí, proč dává smysl investice čínského giganta Tencent do studia Frontier, které má na svědomí Elite Dangerous a jiné hry. Zbylo tam ještě něco?
gp_minidayz
GamesPlay – Honza Herodes hraje Mini DAYZ
Mini DAYZ vznikla jako fanouškovský projekt browserové nápodoby „velkého“ DayZ. Hra se však velmi rychle stala natolik populární, že ji Bohemia Interactive vzala pod svá křídla a dopřála jí vývojářské péče, jako každému jinému projektu. Mimo jiné díky tomu došlo na začátku července k vydání mobilní verze pro iOS a Android, což byl impuls, abychom vám hru předvedli. Přizvali jsme si k tomu dlouholetého šéfredaktora Levelu a nyní šéfa mobilního vývoje v Bohemia Interactive Honzu Herodese.
cgp_fallout4
Čtenářský GamesPlay – Fallout 4
Ať už si o dva roky starém RPG Fallout 4 myslíte cokoli, obecný názor je takový, že jde o skvělou hru se spoustou možností, a ještě větším množstvím obsahu. Připomenout se vám to v dalším čtenářském gamesplayi pokusí Tomáš Kolařík.
rgp_wizardsandwarriors
Retro GamesPlay – Wizards & Warriors
Jméno David W. Bradley většinou nepadne, když dojde na vyjmenovávání nejvýznamnějších nebo snad legendárních herních vývojářů a designérů. Při tom na to má nárok. Sice jako hlavní designér nestojí za desítkami titulů, ale těch několik, které má na kontě, rozhodně výraznou stopu zanechaly. Ostatně, hry jako Wizardry VI: Bane of the Cosmic Forge (1990) nebo Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant snad něco říkají každému, kdo se o hry zajímá. A pokud hry berete jako svou vášeň, tak budete určitě znát i další Bradleyho titul – Wizards & Warriors z roku 2000. Pokud vám ale název nic neříká, tak se dívejte, hru vám předvedeme.

Nejnovější články