To nejlepší z Games.cz - úspěch Horizonu, trable filmového Warcraftu a rozhovor s Danem Vávrou
zdroj: tisková zpráva

To nejlepší z Games.cz - úspěch Horizonu, trable filmového Warcraftu a rozhovor s Danem Vávrou

4. 3. 2018 17:00 | Z redakce | autor: Redakce Games.cz |

Zdá se, že od poloviny února neřešíme v redakci nic jiného, než Kingdom Come: Deliverance. Jenže bylo by trochu nefér zapomínat i na jiná RPG. Třeba na rok starý Horizon Zero Dawn, který sbírá nominace a ceny ze všech stran. Neméně důležitá je ale také komerční stránka a když se takovéhle hry prodá za rok na jedinou platformu 7,6 milionu kusů, herní průmysl zpozorní. Ostatně šušká se, že právě kvality a masivní úspěch Horizonu inspirovaly Microsoft k opětovnému nakopnutí Fable. Pokud na tom bude alespoň špetka pravdy, budeme moct děkovat Horizonu i za tohle…

Recenze a články

Bloodborne
7 titulů inspirovaných Lovecraftem ukazuje, jak hry dodnes zápasí s kosmicismem
Je jen málo autorů, kteří ovlivnili popkulturu 20. století tak moc jako H. P. Lovecraft. Ačkoliv by z toho zřejmě neměl velkou radost, potvory a myšlenky inspirované Cthulhu a Lovecraftovým kosmicismem na nás dnes čouhají z nepřeberného množství filmů, komiksů, knih i her. Jenže právě interaktivní žánr má ze své povahy s adaptací Lovecrafta největší trable. Ilustruje to i skutečnost, že nejlepší lovecraftovské hry jsme se po dvou desetiletích snah dočkali teprve nedávno. Pojďme se podívat na sedmičku titulů, které se nutně neodehrávají přímo v lovecraftovském univerzu, ale nejlépe vyjadřují jeho hlavní myšlenky a motivy.
Superhot Card Game
Superhot Card Game – recenze stolní adaptace
Rodinka her s názvem Superhot se slušně rozrůstá. Po původní nezávislé videohře, jejíž základ vznikl během pouhého víkendu na game jamu, se fanoušci zpomaleného času dočkali VR verze a v early accessu se právě teď vyvíjí ještě roguelike Mind Control Delete. Věděli jste však, že někdy mezi tím vznikla i karetní hra? Ne nějaká digitální variace na Hearthstone, ale poctivá stolní hra z papíru. A není vůbec špatná.
AMD APU Raven Ridge
Co se vyplatí? APU Raven Ridge, anebo levný procesor a grafika?
Společnost AMD vydala v únoru novou řadu svých APU s názvem Raven Ridge. Čipy obsahují procesorová jádra Ryzen doplněná o integrovanou grafiku architektury Vega. AMD nasadila hned ze startu poměrně agresivní ceny, což při slušném výkonu APU činí z novinky zajímavý produkt. Pojďme se tedy podívat, jak si řešení vede ve hrách a zda má smysl oproti kombinaci levného CPU + grafiky.
C6_RaF
Civilization VI: Rise and Fall – recenze
Vždycky je fajn číst si o hrách, které jsou buď naprosto výborné, nebo příšerně špatné. Bezbřehé nadšení umí být nakažlivé, nad nemilosrdnou kritickou popravou se zase člověk rád zlomyslně zasměje. Rise and Fall, první velký datadisk k Civilization VI, bohužel nespadá ani do jedné kategorie. Kdybyste mi přikázali, ať své pocity shrnu do jedné věty, odpověděl bych: „Je to fajn…?“ Ano, s třemi tečkami a otazníkem.
Abandon Ship
Abandon Ship - dojmy z hraní námořního FTL
Poslední dobou trávím podezřele moc času na moři. Nejdřív jsem s malým zapřením morálních zásad lovil velryby v Nantucketu, pak jsem se plavil po souostroví Deadfire v rámci prvního kontaktu s Pillars of Eternity II. Abandon Ship je nečekaným vyvrcholením mé námořní trilogie a řekneme si hned na začátku - byla to bouřlivá plavba. Zvlášť, když vám jde po krku Kraken.
Subnautica
Subnautica - recenze
Obří vesmírné plavidlo končí po zásahu energetickou zbraní neznámého původu ve vlnách oceánské planety. Vy, jako jeden z mála členů posádky, se zachraňujete v únikové kapsli. Ta se s lehkým poškozením usazuje na oceánské hladině, na dohled doutnajícího vraku Aurory, vaší bývalé mateřské lodi. Připravte se na svůj příběh o přežití či smrti ve skvělé Subnautice.
kingdom come kuman
Největším kickstarterovým problémem Warhorse nejsou chybějící odměny, ale špatná komunikace
Kingdom Come: Deliverance je nezpochybnitelný úspěch. Nejenže nás v redakci vážně baví dítko studia Warhorse hrát, ono se navíc i velice dobře prodává. Přesto se kolem hry bohužel točí i negativní PR, které úzce souvisí s odměnami z kickstarterové kampaně. Stručně řečeno, průšvih se týká toho, že některé odměny jsou jiné, než měly být, a další dokonce vůbec nedorazily. A všechno to provází nedostatečná a poněkud arogantní komunikace samotných vývojářů.
vavra-otvriak
Rozhovor: Daniel Vávra (nejenom) o vývoji Kingdom Come
Pravidelní čtenáři Levelu znají Dana Vávru pravděpodobně více než jakéhokoliv jiného českého nebo zahraničního novináře. Ve své Jámě pekel se každý měsíc věnuje svému pohledu na herní branži. O své vlastní práci, tedy o vývoji ambiciózního historického RPG Kingdom Come: Deliverance ale píše jen okrajově. Proto jsme se jej pár týdnů před vydáním zřejmě nejočekávanější české hry posledních let došli zeptat sami.
Metal Gear Survive
Metal Gear Survive - recenze
Je tady další přírůstek do rodiny Metal Gear. Plíživé dobrodružství z prostředí geneticky modifikovaných supervojáků odrůdy Snake zasazené do Studené války ale tentokrát nečekejte. Ano, sice se na okamžik podíváte na mateřskou základnu a během litého boje dokonce zahlédnete Big Bosse, jenže ten záhy bere roha a nechává vás i celou základnu na pospas peklu. A pozor, to není jen řečnická figura, to je myšleno doslovně. Ona se totiž během vřavy otevře z ničeho nic obří červí díra a ta vcucne část základny kamsi hodně, hodně daleko… Tohle je prostě jiný Metal Gear - Survive. 

Nezapomeňte také na náš newsletter, ve kterém můžete dostávat pravidelnou dávku toho nejlepšího z Games.cz rovnou do své emailové schránky:

games-odebiratnovinky_button zdroj: tisková zpráva

Novinky

Into the Breach
Zítra vychází strategie Into the Breach od tvůrců FTL: Faster Than Light
Kdo by neznal roguelike sci-fi FTL. Hra, která svého času zasáhla miliony hráčů (jen na Steamu se prodalo zhruba 2,5 milionu kusů), je na trhu už téměř šest let. Tak dlouho trvalo jejím tvůrcům ze studia Subset Games přijít s dalším projektem, kterým je zítra vycházející Into the Breach. Hry spolu kromě retro grafiky nemají prakticky nic společného. Tedy aspoň podle prozatímních informací. Nezbývá než doufat, že Into the Breach bude následovat svého předchůdce i po stránce skvělé hratelnosti.
kingdom come kuman
Největším kickstarterovým problémem Warhorse nejsou chybějící odměny, ale špatná komunikace
Kingdom Come: Deliverance je nezpochybnitelný úspěch. Nejenže nás v redakci vážně baví dítko studia Warhorse hrát, ono se navíc i velice dobře prodává. Přesto se kolem hry bohužel točí i negativní PR, které úzce souvisí s odměnami z kickstarterové kampaně. Stručně řečeno, průšvih se týká toho, že některé odměny jsou jiné, než měly být, a další dokonce vůbec nedorazily. A všechno to provází nedostatečná a poněkud arogantní komunikace samotných vývojářů.
Two Point Hospital
Two Point Hospital odhaluje svá lékařská tajemství na záběrech z hraní
Letos se legendární Theme Hospital konečně dočká svého důstojného nástupce jménem Two Point Hospital. Dva zakladatelé Two Point Studios sehráli klíčovou roli při vývoji duchovního předchůdce a jeden z nich, Mark Webley, vás spolu s dalším vývojářem Benem Huskinsem provede osmi minutami z hraní.
Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077 je ambicióznější než Zaklínač 3, má nastartovat vlastní sérii
CD Projekt RED dělá kolem chystaného Cyberpunku 2077 takové tajnosti, že fanoušci musí vzít zavděk každou kapičkou informací, která vývojářům proteče mezi rukama. Nejnovější loužička se trochu překvapivě neobjevila na žádné herní konferenci, ale na investičním semináři pro švédské bankéře. Šéf polského studia Adam Kiciński tam prohlásil, že „Cyberpunk je nový Zaklínač 3, ale ještě ambicióznější. Naším cílem je od počátku ustanovit novou sérii blockbusterů.“
warcraft film
Režisér Warcraftu: „Natáčení bylo jako procházka politickým minovým polem,“ ale naděje na dvojku žije
Warcraft přišel do kin před dvěma lety a byl zvláštní. Divákům se docela líbil, u kritiků totálně propadl. Na mezinárodním trhu vydělal docela dost peněz, v amerických kinech narazil na nezájem. Režisér Duncan Jones teď chodí z jednoho rozhovoru do druhého kvůli své novince Mute a novináři se ho ptají mimo jiné i na Warcraft. Jeho natáčení nazval Jones doslova „politickým minovým polem.“
Heaven's Vault
V adventuře Heaven’s Vault od tvůrců 80 Days dešifrujete neznámý mimozemský jazyk
Přeci byste od autorů povedené 80 Days a skvělé série Sorcery! neočekávali něco obyčejného. Všechny hry studia inkle jsou graficky výrazné a herně takové své, originální. To platí i pro jejich nejnovější projekt Heaven’s Vault. Ten vás vezme do vzdálené mlhoviny, ve které prozkoumáváte ztracené měsíce a luštíte hieroglyfy dosud neobjeveného mimozemského jazyka.
39639342475_e39eb8fe40_b
Horizon Zero Dawn slaví obrovský úspěch: hra za rok prodala 7,6 milionu kusů
Jedna z nejlepších her loňského roku, Horizon Zero Dawn, byla jasným hitem hned po svém vydání. Sony se po dvou týdnech chlubila 2,6 miliony prodaných kusů a teď, rok po vydání, tu máme další zprávu: epické RPG od Guerrilla Games prodalo za první rok své existence úctyhodných 7,6 milionu kusů.
Overwatch
Řady hrdinů Overwatche rozšiřuje tankující support Brigitte
Blizzard oznámil novou hrdinku do Overwatche, ale všichni jsme ji přitom viděli už minulý rok v animovaném filmečku Honor and Glory. Ten se sice věnoval primárně Reinhardtovi, ale na chvíli se v něm mihla i sympatická slečna Brigitte, celým jménem Brigitte Lindholm. Z toho už možná znalci příběhového pozadí vytuší, že jde o nejmladší dceru Torbjörna a jejím kmotrem není nikdo jiný než Reinhardt.
Detroit
Detroit: Become Human rozpoutá vzpouru androidů na konci května
Revoluce se blíží raketovou rychlostí. Detroit: Become Human, nejnovější projekt Davida Cage, který se svým studiem Quantic Dream stvořil tituly jako Heavy Rain, Beyond: Two Souls nebo Fahrenheit, vyjde 25. května. Pokusíte se v něm doslova změnit svět, respektive futuristickou společnost, v níž karty nejsou rozdány tak docela férově, a tak jako v Heavy Rainu se na vážný příběh podíváte optikou několika různých postav. A všechny tři jsou čirou náhodou androidi.
Battlefield V
Nový díl Battlefieldu se podle anonymních zdrojů vrátí do druhé světové války
Příští díl série Battlefield zamíří do druhé světové války. S touto exkluzivní informací přišel server VentureBeat citující zdroje, které si přály zůstat v anonymitě, a podložil je screenshotem rané verze hry. Titul nese jméno Battlefield V, i když původní pracovní název zněl Battlefield 2. Půjde však o samostatnou, velkou novou hru, nikoli remaster původního Battlefieldu 2 z roku 2005. EA prý brzy chystá oficiální oznámení, k vydání by mělo dojít ještě letos.
herní knihy
Dark Souls III, Bloodborne, poslední Zelda a Final Fantasy VIII se dočkají knižních průvodců
Možná jste je hráli, možná jste je i dohráli, pravděpodobně je milujete, ale jste si opravdu jistí, že o oblíbených hrách z nadpisu víte každičký drobný detail? Několik francouzských autorů si to o sobě myslí a své vědomosti přenáší na listy knih, které si právě teď můžete pořídit díky kickstarterové kampani.
Kingdom Come: Deliverance - souboj
Stovky modů pro Kingdom Come řeší ukládání, páčení zámků, grafiku, vousy i nahotu
Bezmála tři sta. Tolik modů pro Kingdom Come: Deliverance najdete na stránce Nexus Mods, kde si můžete hru upravit k obrazu svému. Nové české RPG je na trhu teprve několik týdnů a už si ho lze rozšířit či upravit skrze 273 uživatelských modů. Řada z nich se týká jen větších či menších změn grafiky či různých kosmetických drobností, ale nemálo z nich také zasahuje přímo do designu hry.

Videa

jizdni
Jízdní řád na další týden – indiánská mystika a závody na škváře
Tento týden se připravte spíše na řadu menších, leč neméně zajímavých titulů, které zasahují do spousty žánrů a témat. Vrací se tak kupříkladu hybrid střílečky a realtimové strategie, podíváte se i do bohatého mytologického světa mexických indiánů a nebo si zazávodíte v offroadových vozech. Jízdní řád pro vás namluvil a sestříhal Honza Vondrášek.
longplay_hitman
LongPlay – Hitman #3: zpátky do Maroka
Vaškovi se v minulém díle našeho hitmanovského LongPlaye věci trošku vymkly z rukou a všechno skončilo obří hromadou rozstřílených marockých strážných. Adam se dnes do Marrákeše vrátí, aby celému světu ukázal, jak se to má dělat - tedy pomalu, potichu, metodicky a s co nejmenším počtem obětí. Uvidíme, jak se do jeho plánů promítne náhodná zbraň a převlek, které mu přidělí los. A když to všechno rychle zvládne, třeba se chlapci podívají i do Bangkoku.
longplay_kcd3
LongPlay – Kingdom Come: Deliverance #3: Jindra zlodějem i rytířem
V prvních dvou dílech našeho LongPlaye z Kingdom Come: Deliverance se nám podařilo odehrát zdlouhavý, ale vtahující úvod. Během něj Jindra utekl ze Skalice do Talmberka, z Talmberka do Skalice a následně skončil přizabitý v mlýně poblíž Ratají, kde se o něj postarala starostlivá Tereza. Nyní má Jindra před sebou dvě cesty – cestu zloděje a cestu rytíře.
fc364
Fight Club #364 - Pandy, Lara a Vilgefortz
V pravidelném středečním podcastu Fight Club tentokrát zasedla sestava Lukáš Grygar, Patrik Hajda, Aleš Smutný a Adam Homola. Jelikož máme menší pauzu mezi vydáními velkých titulů, rozhodli jsme se zvolit témata z okrajovějších a nebo netradičnějších sfér herního byznysu. Popovídali si o chystaných „herních“ filmech, i o tom, jak složité bylo natáčení World of WarCraft.
civka
Rekapitulace: Věky strávené se sérií Civilizace
Začátkem měsíce vyšel datadisk Rise and Fall pro šestou Civilizaci a jeho recenzi jste si mohli přečíst v tomto článku. Jde ovšem jen o jednu k cihel, z nichž se skládá obrovitá stavba, jíž je série Civilization. Ta je tu s námi už sedmadvacet let a za tu dobu se samozřejmě pořádně proměnila. Jak, to se už můžete podívat ve videu, které pro vás sestříhal a namluvil Honza Vondrášek.  
gamesplay_age
GamesPlay - hrajeme remaster Age of Empires: Definitive Edition
V každém případě to je návrat legendy. Ale bude to návrat se štítem, nebo na štítu? Na zoubek Age of Empires: Definitive Edition se podívá Vašek, který se s vámi už podělil o nepříliš nadšené dojmy z hraní a teď pracuje na recenzi, a Adam, kterého bavily všechny díly série. Jak kluci dopadnou proti umělé inteligenci, v multiplayeru nebo v nezvykle těžkých kampaních?
retro_7thguest
Retro GamesPlay – The 7th Guest
The 7th Guest spatřil světlo digitálního světa v roce 1993, kdy jej na monitory milovníků videoher přinesla tehdy všudypřítomná ikonka Virgin. Tedy, přesněji řečeno, Virgin vydal tuhle kombinaci interaktivního filmu a adventury studiu Trilobyte pro které šlo o první hru. The 7th Guest patří k ikonickým experimentům herních devadesátých let a proč tomu tak je vám předvedou Pavel Dobrovský a Honza Olejník.

Nejnovější články