Torchlight II se zpozdí kvůli vybalancování... všeho
zdroj: tisková zpráva

Torchlight II se zpozdí kvůli vybalancování... všeho

18. 7. 2012 15:46 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Udělat pořádnou a hlavně kvalitní diablovku není žádná sranda.

Sice si řeknete, že prostě vezmete pár povolání, nahážete je do dungeonů, budou z nich vypadávat předměty a tadá, je hotovo. Jenže, jak dokazuje příspěvek Travise Baldreeho, který pracuje na velmi očekávaném Torchlightu II, tak jednoduché to není. I díky tomu hra nabrala zpoždění a Baldree se to nyní snaží vysvětlit.


„Spousta lidí už chce, aby hra vyšla – předobjednali si ji, tak chtějí datum! My jsme ale v tomto případě úmyslně nekonkrétní. Doufám, že vám nastíním, co právě teď děláme, jak je to náročné a vy pochopíte, proč jsme tak zdrženliví ohledně data vydání“, píše Baldree. Hlavním důvodem je samozřejmě nutnost hru učesat a vypravit do světa tak, aby byla zábavná.

Ve svém příspěvku Baldree vysvětluje co všechno se musí kontrolovat, měnit a přidává spoustu příkladů. Po betě došlo ke změně systému schopností, které už nenajdete ve vývojovém stromu. Pasivní schopnosti dostaly svou vlastní sekci. Plus další milion změn, které my nepřepisujeme a další milion, které Baldree ani nepopisuje.

Klíčové ale je, že se na hře stále pracuje tak, aby byl výsledný produkt co nejfunkčnější. Kromě schopností se pracuje i na jednotlivých kapitolách. „Kapitoly, nebo akty, jsou čtyři a ten čtvrtý je menší, než ostatní. Jsou zde všechny úrovně, pospojované tak, aby tvořily hru. Jsou zde události, tajné místnosti, města, obchodníci, řemeslníci. Všude se spawnují správná monstra, jsou zde setkání s bossy, úkoly atd. Je zde kořist. NPC. Filmové scény. Hra samotná existuje,“ podává vývojář výčet.

Nicméně, i když je vše „hotové“, není to hotové. Je třeba jednotlivé úrovně projít, zaplnit místa, která se zdají být prázdná, pozměnit potvory, pokud neodpovídají tomu, co bylo zamýšleno - prostě je s tím spousta práce. A nejen na těchto vylepšeních, Baldree nabízí hned několik zajímavých příkladů, které vám dají pěkně nahlédnout pod pokličku tvorby her. A výsledný obrázek je jasný – hra je možná „hotová“, ale rozhodně ještě není hotová.

Nejnovější články