Kromě únavy je prý přítomen i syndrom vyhoření a studio by rádo zkusilo nějakou novou hru, trochu se tím osvěžit a pak zase zpátky k fantasy klikfestu. Šéf Runicu Max Schaefer řekl, že se ke značce Torchlight v budoucnu samozřejmě vrátí, ale že mezi těmi Torchlight hrami by rádi zkusili i něco nového. Ostatně není se čemu divit, tým maká na “stejné” hře už čtyři roky. Přijde po nějakém vedlejšáku rovnou vývoj MMO? Těžko říct.
“Když jsme firmu založili, tak jsme měli v plánu udělat to MMO dřív. A pořád ho chceme udělat, ale teď máme na zvážení další hromadu zajímavých možností. Myslím, že idea na Torchlight MMO se postupně mění, protože rozhodně nechceme udělat další tradiční MMO. Nechceme jen udělat standardní MMO zasazené do světa Torchlightu. Chceme ten žánr změnit a udělat něco unikátního,” řekl ambiciozní Schaefer.
Klasické “tří áčkové” fantasy MMO by ani v Runicu udělat nešlo - ve firmě pracuje jen kolem třiceti lidí a ti ani nestíhají menší a pořád odkládaný Torchlight, natož velké MMO. Byla by potřeba nabrat velkou spoustu nových vývojářů, vybudovat infrastrukturu, support a další věci. A i když se dá očekávat, že Torchlight II bude úspěch, těžko si představit že by to zaplatilo třeba pětiletý vývoj velkého MMO se vším všudy.
A co tedy budou dělat Runic Games teď? Po zasloužené pauze si to teprve rozmyslí. Sami prý ještě neví, jestli se vrhnou na nějaké DLC do Torchlight II, na plnohodnotný datadisk a možná je prý i tabletová verze hry. Jedna věc je ale stoprocentně jasná: “Když se teď do hry nahrnou statisíce lidí, tak se může hodně věcí podělat. Takže je mi jasné, že budeme muset vydat nějaké nouzové patche a ujistíme se, že všechno šlape tak jak má,” řekl Schaefer v rozhovoru pro RPS.