Trable s Dark Matter - GOG vrací peníze, Steam stáhl prodej
zdroj: tisková zpráva

Trable s Dark Matter - GOG vrací peníze, Steam stáhl prodej

23. 10. 2013 14:09 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Tak dobře hra vypadala, tak nešťastně se to všechno zamotalo. Dark Matter je plošinovka, která sází na pěknou vizuální stylizaci a hlavně propracovaný příběh. Rozšířit své finanční zásoby zkoušela i na Kickstarteru, ale ten nevyšel a věci se začaly komplikovat. To ale vylezlo na povrch až nyní, takže bude lepší to vzít od začátku.

Dark Matter normálně vyšla a podle všeho to není vůbec špatná hra. Hráči hráli, hráli, asi se i bavili, ale pak přišel zlomový moment. Za hrdinkou se zavřely, naprosto nečekaně, dveře a hra vám napsala, že se za vámi zavřely dveře a šlus. Konec. Finito. The End. Zničehonic, jen tak prostě byla hra utnutá. Tomu se ani nedá říkat cliffhanger.

Pokud nevěříte, že konec vypadá opravdu směšně, podívejte se třeba na tohle video. To snad nemohl myslet nikdo vážně. Je tedy logické, že se začali hráči ozývat. Tohle není tak úplně v pořádku. Nu a reakce na sebe nenechala dlouho čekat. GOG uvedl, že nabídne všem, kdo si ji zakoupili refundaci a hru už si zde nekoupíte nenajdete.

Vydavatelé z Iceberg Interactive se k situaci na Steamu vyjádřili. Podle nich se část úmyslu pokazila ve chvíli, kdy selhal Kickstarter. Hra prý měla být větší, s více úrovněmi a prodávala by se za třicet dolarů. Protože ale nebyly peníze, rozhodl se Iceberg hru vydat v této podobě jako první epizodu za patnáct dolarů a z prodejů hry zafinancovat vývoj dalších epizod. Má to jeden háček. Nikdo se neobtěžoval hru nazvat třeba Episode One, takže zákazníci neměli šanci zjistit, že kupují nějaký první díl.

Je tu ale další háček. Z původních tvůrců, Interwave, už na dalších epizodách nebude dělat nikdo, protože podle některých zdrojů byla po selhání kickstarterového většina z nich propuštěna. Jak si tedy Iceberg představuje, že další epizody vydá? Nu, podle dalších zdrojů na pokračování pracuje externí vývojářská skupina, nikdo z nyní vyprázdněného Interwave. V reakci na celkové selhání a hlavně fakt, že hra byla useknutá (ačkoliv se Iceberg dosti zoufale ohání tím, že vše na Steamu popsané ve hře je, tedy 14 úrovní atd.) byl Dark Matter na Steamu stažen z prodeje úplně s tím, že „vývojáři pracují na řešení a updatu“.

Škoda, Dark Matter vypadala opravdu solidně a podle všeho to nebyla vůbec špatná hra. Jen jaksi nijak nekončí a to je, přiznejme si, u příběhově silné hry dosti velká slabina.

Nejnovější články