Trvalé připojení nového Xboxu prý bude v rukou vydavatelů
zdroj: tisková zpráva

Trvalé připojení nového Xboxu prý bude v rukou vydavatelů

26. 4. 2013 19:55 | Téma | autor: Adam Homola |

Microsoft konečně přestal držet bobříka mlčení a před pár dny alespoň oznámil, že nový Xbox oznámí. Sice to bude ještě chvíli trvat (21. května), už nějakou dobu je ale internet plný spekulací a jejich tempo neustává. Nový Xbox už má v kancelářích spousta vývojářů a někteří z nich neumí, pod rouškou anonymity, držet jazyk za zuby. Aktuální rundu nových spekulací vyslepičilo pár nejmenovaných zdrojů Polygonu, kteří si to samozřejmě nenechali pro sebe. Konkrétně jde o vyjasnění toho neustále vyžadovaného připojení, vylepšení achievementů a samozřejmě sdílení.

Začněme popořadě a rovnou u toho nejpalčivějšího tématu, online připojení. Asi není třeba opakovat, co se na internetu nedávno semlelo a jaké spekulace tomu předcházely. Můžete být v klidu. Neustále vyžadované připojení by mělo být na novém Xboxu pouze možností, nikoliv nutností. Konkrétně si bude prý moct vybrat každý vydavatel, jestli bude chtít pro svoji hru zpřístupnit off-line hraní, nebo bude připojení vyžadovat.

Stejně tak bude nový Xbox podporovat DRM a ověřování kopie hry přes internet, což by mělo být také na vydavatelích, nikoliv na Microsoftu. Neznamená to tedy, že nový Xbox bude DRM a ověřování vyžadovat u každé hry, pouze tyto možnosti bude nabízet třetím stranám. To znamená, že by měla konzole podporovat i off-line hraní. Dá se asi lehce odtušit, že moc vydavatelů se do neustále vyžadovaného připojení při hraní moc nepohrne, když viděli reakce hráčů na pár tweetů.

Další dobrou zprávou jsou prý výrazně rozšířené možnosti achievementů. Tvůrci her by nad nimi měli mít mnohem větší kontrolu, což mimo jiné znamená, že je budou moct do hry přidávat i po vydání. Různá využití se přímo nabízí - tvůrci uvidí, že hráči se nějaké oblasti vyhýbají, tak do ní šoupnou pár cenných achievementů a alespoň někoho tam donutí jít. Nebo se budou moct pořádat například různé víkendové akce se speciálními časově omezenými achievementy, které jinak a jindy nezískáte.

Achievementy by dokonce nemusely být svázané pouze přímo s hrami na novém Xboxu, ale mělo by být možné dostat achievement například za to, že si zahrajete nějakou doplňkovou mobilní aplikaci k velké hře, webovou hru nebo i nějaký prequel z Xboxu 360. Obecně pak v systému určitě potěší neexistující limit na počet přátel a možnost sledování některých lidí á la Facebook/Twitter/Google+. Tedy že to nebude muset druhý potvrdit a po vzoru sociálních sítí ho budete sledovat. I když tahle funkce určitě půjde nějak omezit nebo vypnout.

Poslední velkou funkcí, kterou si zdroje Polygonu nenechaly pro sebe, je sdílení. To se dalo očekávat a už Sony z toho dělala na konferenci PlayStation Meeting 2013 velkou vědu. Na DualShocku 4 na to bude dokonce speciální Share tlačítko. Jestli vyfasuje vlastní sdílecí tlačítko i nový ovladač k Xboxu, se zatím neví, ale Microsoft to prý nějak řeší. Sdílení totiž nemá být jen nějakou podřadnou funkcí, ale jedním z hlavních nových prvků, podobně jako v případě PlayStation 4.

Samozřejmostí bude sdílení highlightů z hraní (prý na Facebooku a Ustreamu) a bude také možné zaznamenávat delší video, ze kterého si jen vyberete určitou část k nasdílení. Potud stejné, jako na PS4. Co už zní hodně zajímavě, je možnost automatického nahrávání videí. To by mělo prý fungovat tak, že když se vám podaří něco unikátního, například dáte headshot, nebo získáte achievement, tak se vám daný moment automaticky nahraje a můžete ho sdílet. Nebudete se tak muset starat o nahrávání, nebo řešit kdy hru zapauzovat a ten moment si “vystřihnout”, prostě ho budete mít automaticky.

Automatické nahrávání bude samozřejmě zcela dobrovolná funkce, kterou si budete moct zapínat a vypínat dle libosti. Omezeno to prý bude ale jen a pouze na next gen hry - mohlo by to naznačovat nějakou formu zpětné kompatibility? Možná ano, možná ne. Nahraná videa pak budete moct sdílet na YouTube apod. Z automatického nahrávání by se dalo odvodit, že v novém Xboxu bude nějaký opravdu velký disk, cloudové úložiště a/nebo hodně paměti, aby to konzole všechno zvládala. Ale to jsou všechno věci, se kterými se tak nějak počítá.

Další spekulace, které už nemá jen Polygon ale kolují všude možně po internetu praví, že by se měl nový Xbox přibližovat PCčku ještě víc, než X360. Což dává smysl a podobnou cestou jde i PS4. Navíc by prý nová konzole mohla fungovat v podstatě na jakémsi jádru Windows 8, což by společně s PC architekturou jistě usnadnilo život snad všem vývojářům.

Zatím je potřeba brát všechno s nadhledem, nic z toho Microsoft oficiálně nepotvrdil a do 21. května asi ani nepotvrdí. Nutno ale dodat, že nic z toho nezní nereálně a tak, že by si to někdo jen vycucal z prstu. Všechny tyhle funkce bychom od nového Xboxu očekávali a nezbývá než doufat, že Microsoft oznámí ještě mnohem víc. PlayStation 4 má zatím našlápnuto docela dobře a nový Xbox spíše doplácí na to, že se o něm oficiálně ještě neví ani ň.

Nejnovější články