Tvůrce Assassin's Creed se dohodl s Ubisoftem a získal zpět práva na 1666: Amsterdam
zdroj: tisková zpráva

Tvůrce Assassin's Creed se dohodl s Ubisoftem a získal zpět práva na 1666: Amsterdam

26. 4. 2016 11:44 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Po skoro třech letech končí právní sport Patrice Désiletse, který stojí za vznikem série Assassin's Creed a Ubisoftu. Středem sporu byla hra 1666: Amsterdam, na které v Ubisoftu před rozkolem pracoval. Více si o sporu a celém vývoji konfliktu přečtěte v tomto článku. Désiletsovo nové studio Panache Digital Games oznámilo, že došlo k mimosoudnímu vyrovnání, nicméně vítězem se asi může cítit Désilets.

Ten sice původně Ubisoft žaloval o 400 tisíc dolarů a veškerá práva na 1666: Amsterdam, ale nakonec dostane „jen“ druhé zmíněné. Což znamená, že Désilets a jeho nové studio mají veškerá práva na tuto hru a má plnou kontrolu nad jejím vývojem. Teoreticky se dá říct, že každá strana vyhrála, tedy, že Ubisoft nemusí nic platit a Désilets má „svou“ hru, nicméně vzhledem k tomu, že se velká firma musela vzdát značky (na níž ale nepracovala), působí výsledek spíše jako vítězství Désiletse.

„Jsem rád, že jsme se s Ubisoftem dohodli a mám práva na projekt 1666: Amsterdam,“ říká Désilets, ale zároveň jasně říká, že stejně jako Ubisoft ukládá 1666 k ledu. „Nyní jsem zcela ponořený do vývoje Ancestors: The Humankind Odyssey, což je příští hra Panache Digital Games. … Ubisoftu přeji mnoho úspěchů.“ O Ancestors jsme psali více třeba zde. Je tedy jasné, že se Amsterdam opět uloží ke spánku ne neurčitou dobu odložených her.

1666 desilets zdroj: tisková zpráva

K mimosoudnímu vyrovnání se vyjádřil i Yannis Mallat z Ubisoftu. „Tato dohoda je dobrá zpráva pro všechny. Tvůrčí týmy Ubisoftu pracují na inovativních projektech, které budou definovat náš průmysl. A sem chceme soustředit svou energii, činnost našich týmů a budeme pokračovat v tom, co jsme v Quebecu budovali uplynulých dvacet let. Jak jsem vždy říkal, Patrice je talentovaný designér a my mu přejeme v jeho budoucích projektech hodně štěstí.“

Jelikož pár let nemusíme s 1666: Amsterdam počítat, asi nejzajímavější na celé věci je artwork ke hře (viz výše), který zveřejnil Désilets na svém Twitteru. Z něj se dá celkem dobře vyčíst, že hra nebyla zase tak daleko konceptu Assassin's Creedu, alespoň do ladění. Prim hraje titulní město a hrdina, jehož napojení na jiného, moderního hrdinu, naznačuje poslední část obrázku. Co by asi bylo jiné oproti tradičním „asasínům,“ je náznak nadpřirozena, kde jeden obrázek evokuje peklo. Je ale otázka, zda by se Panache, poté, co dokončí Ancestors, rozhodli pokračovat v tomto konceptu.

Nejnovější články