Tvůrce Red Faction by rád viděl pokračování od DICE
zdroj: tisková zpráva

Tvůrce Red Faction by rád viděl pokračování od DICE

30. 9. 2013 16:06 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Chtělo by se říci, že sci-fi série Red Faction nás opustila společně s neslavným koncem THQ. Jenže je pravdou, že po mizerných prodejích Red Faction: Armageddon šla celá značka minimálně do chladničky ještě předtím, než na THQ spadnul Damoklův meč. Po konci THQ následně značku získali Nordic Games a nejspíše na ní jen sedí a přemýšlí, zda k něčemu bude - kdo by mohl další díl vyrobit co nejlevněji.

Jim Boone, producent z Volition, má o osudu svého dítka relativně jasno. Dle něj může pozvednout značku z prachu zapomnění jen ten, kdo s Volition sdílí nadšený přístup k svobodné destrukci. Tím vyvoleným by mohl být DICE. „Pokud by mělo přijít pokračování, myslím, že by jej musel dělat někdo, kdo má zkušenosti s destrukcí, takže ano, když mám volit, pak DICE.“

Red Faction sázela na jednu kartu – GeoMod, který umožňoval prakticky totální svobodnou destrukci všeho. Dle Boona šlo o zcela klíčovou součást hry a proto by případné další díly mohl tvořit jen ten, kdo ví, v čem taková herní složka spočívá. „DICE mají v této sféře zkušenosti, rozumí tomu, co předvedení destrukce znamená a jaké kompromisy musíte udělat, abyste dosáhli maxima z pohledu designu.“

Přitom Boone sám přiznává, že naprostá a totální destrukce není samospásná. „V Red Faction jste mohli zničit všechny zdi, pokud jste chtěli,“ vysvětluje. „V Bad Company jste mohli zničit jednu část zdi, ale vnější okraje zůstaly. A hráčům to bylo jedno. Říkali si – střelil jsem do té zdi a ona je zničená, to je úžasné. Neříkali si – střelil jsem do zdi a je v ní díra. Protože DICE pochopili, kde je třeba udělat kompromisy a celkově to vypadalo skvěle. Upřímně, podle mě to je chytrý přístup.“

Je celkem nepravděpodobné, že by se DICE pouštěli do oživování slabé značky, zvláště, když mají co dělat se značkami jako je Battlefield a Battlefront. Má ale cenu, aby Red Faction oživoval kdokoliv, ne jen DICE? A má smysl klást takový důraz na jednu složku, až nezbude v tvůrčím prostoru dost místa na dotvoření dobré hry? Podělte se s námi o svůj názor v diskusi!

Nejnovější články