Tvůrce The Wheelman: Na PS3 se nedá vyvíjet
zdroj: tisková zpráva

Tvůrce The Wheelman: Na PS3 se nedá vyvíjet

2. 3. 2009 15:15 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Není to poprvé, co se nějaký tvůrce ozval s tím, že na PlayStation 3 se velmi těžko vyvíjí hry. Proč?

Obrázek zdroj: tisková zpráva PlayStation 3 je moderně vybavená konzole, o tom není pochyb, ale někteří výrobci her ji stále berou jako nutné zlo. Zejména pak, když vyvíjí nějaký multiplatformní titul, který "musí" vyjít jak na X360, PC, tak i právě na PS3. To, že předělání her, které mají vyjít na PC a X360 také na Playstation 3, je velmi složitá záležitost, je tak trošku veřejným tajemstvím. Dřívější důvody byly jasné: PS3 dorazila na trh i k vývojářům mnohem později než Xbox 360 a jim se nechtělo již rozdělané projekty předělávat. Je však zvláštní, když si někteří neumí vývoj na PS3 hravě zvládnout ani nyní, po tolika letech od uvedení na trh. Jako například Shaun Himmerick, výkonný producent brzké hry The Wheelman, který vysvětlil svůj pohled, proč se jim v Midway na PlayStation 3 tak složitě vyvíjí.

    „Politicky nekorektní odpověď na otázku vývoje zároveň na X360 a PS3 by byla, že dělat něco na PS3 je naprostá hrůza. Takže rada pro všechny, kdo vyvíjí nějakou hru, zní takto: když ji budete dělat na obě konzole, dělejte ji primárně na PS3, protože když tam bude fungovat, pak už bude v pohodě fungovat i na X360. Abych to vysvětlil co nejjednodušeji. X360 má jednu velkou kopu paměti, zatímco PS3 má tyhle kopy dvě a jejich součet je totožný jako u X360. Protože jsou ale u PS3 ty paměti rozdělené, nemůžete je sdílet stejně. To je pak pro vývojáře hodně nepěkné překvapení a nás to překvapilo dost. Kvůli tomu, jak PS3 pracuje s pamětí a jak renderuje, jsme museli Wheelmana předělávat skoro od základů. Na PS3 je vývoj mnohem složitější. X360 je jen takové hloupé PC, což je senzační, protože na PC je vývoj jednoduchý."
Obrázek zdroj: tisková zpráva Shaun Himmerick z Midway Newcastle není zdaleka jediný, kdo si na vývoj na PS3 stěžuje. Například Gabe Newell z Valve už dříve PS3 kritizoval a otevřeně říkal, že vývoj na tuto konzoli je „ztráta času“ (konverze Orange Boxu jim muselo dělat externí studio). „Investice do PS3 vývoje nemá žádné dlouhodobé výhody. Nelze je pak využít k ničemu jinému. Nezískáte tím nic jiného, než že začnete nenávidět architekturu, kterou jste vytvořili, protože na PS3 byste ji museli celou předělat.“ Podobně uvažovali vloni i tvůrci Red Alert 3, kteří původně chtěli svou hru vydat souběžně na PS3, ale nakonec to museli o půl roku odložit (PS3 verze Red Alert 3 obohacená o více filmečků vyjde koncem března). Vývoj na PS3 byl podle nich „složitý a exotický“.

Na druhou stranu, jsou vývojáři, kteří na PS3 své hry primárně vyrábějí, a ti si nemohou tuto technologicky velmi silnou konzoli vynachválit. Metal Gear Solid 4, Uncharted, připravované Heavy Rain nebo teď Killzone 2, které vypadá graficky jako žádná jiná hra v současnosti na trhu. To jsou jen příklady her, které byly primárně na PS3 vytvářené a tvůrci byli s konzolí spokojení, resp. aspoň ji tedy veřejně nešpinili. Jiná věc je, že všechny jsou vyráběny jen a pouze pro PS3, a jejich vydavatelem i investorem byla Sony. Takže nepřipadá v úvahu ani jejich pozdější konverze na jiné platformy, narozdíl od toho multiplatformního Wheelmana a většiny ostatních titulů.

The Wheelman roste před očima  [24.2.2009 20:20 - jd]
Wheelman přifrčí o měsíc později  [20.1.2009 15:15 - jd]
Trailery: Wheelman, Guitar Hero Metallica, Dawn of War 2  [23.12.2008 19:19 - jd]
zdroj: Kotaku

chewiedc

Nejnovější články