Tvůrci Arma 3 chystají dvojici DLC, launcher s podporou modů, obsah pro nováčky a velký datadisk
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Arma 3 chystají dvojici DLC, launcher s podporou modů, obsah pro nováčky a velký datadisk

1. 5. 2014 15:42 | Téma | autor: Petr Poláček |

Vydáním třetí části kampaně (viz naše dojmy) starost vývojářů z Bohemia Interactive o Arma 3 rozhodně neskončila. Nedávno vydali multiplayerové DLC Zeus, spustili již dříve oznámenou tvůrčí soutěž „Make Arma not war“ a nově též nakreslili pomyslnou mapu vývoje nových prvků a obsahu pro Arma 3 na letošní a příští rok. Ve zkratce mohou hráči Arma očekávat nový launcher, rozšířenou podporu modifickací ve Workshopu, update s obsahem pro nové hráče, dvojici DLC a samozřejmě i velký datadisk.

V současné době se vedle zmíněné soutěže „Make Arma not war“, ve které mohou amatérští tvůrci soutěžit se svými výtvory v několika kategoriích o souhrnnou částku půl milionu euro, věnují vývojáři z Bohemky rozšíření podpory Steam Workshop pro všechny druhy hráčských modifikací. Cílem je umožnit hráčům přes Workshop hledat a instalovat modifikace stejně jako to dnes jde se scénáři.

S prací na rozšíření podpory Workshopu pro modifikace souvisí i vývoj launcheru, jehož základní verze nabídne krom možnosti používat příkazový řádek i správu a nahrávání modifikací. Výsledná nabídka funkcí launcher bude samozřejmě širší a tvůrci počítají s tím, že při dalším vývoji budou velmi úzce spolupracovat s komunitou, stejně jako doposud. Launcher a správa modifikací přes Workshop by měly „odemknout potenciál modifikací širšímu publiku a nabídnout nové možnosti pro již existující komunitní řešení,“ jak píší Jay Crowe a Joris-Jan van ‘t Land v blog postu na webu Bohemky.

V první fázi plánovaného vývoje se vývojáři věnují i práci na zdarma dostupném Bootcamp updatu. Jde o balík nového obsahu tutoriálového charakteru, který by měl nováčky seznámit se základními aspekty Arma 3, protože hráčská základna hry prý neustále roste. Detaily o obsahu obsahového updatu pro nováčky tvůrci zveřejní později, v souvislosti s vývojem nového obsahu se ale hodlají zaměřit na opravu či spíše úpravu některých konkrétních prvků - třeba zpracování únavy nebo pohupování zbraní při pohybu vojáka. Z tutoriálového obsahu by tak měli těžit všichni hráči, ne pouze nováčci, což je filosofie, kterou tvůrci hodlají uplatňovat i nadále při vývoji jakéhokoli nového obsahu a funkcí.

„Funkce jsou zdarma, obsah je placený,“ uvádí zmíněná dvojice vývojářů a myslí tím, že jakékoli nové mechanismy a prvky vyvinuté kvůli konkrétnímu DLC či updatu jsou dostupné bez placení všem hráčům, aby se tím netříštila multiplayerová komunita. Kdo chce ale obsah nových DLC, nezbude mu než nějaký ten peníz vytáhnout. Díky tomuto přístupu budou z dalšího vývoje těžit i majitelé pouze základní, ne jenom hráči, co si kupují DLC.

První nové DLC Arma 3 Helicopters by mělo vyjít někdy v druhé půli roku 2014 a krom nových dopravních helikoptér do hry přinese částečnou implementaci letového modelu z Take On Helicopters, jehož užití ale bude na hráči. Jde o funkci volitelnou. Cílem DLC obecně je ale dodat žádanou hloubku létání s helikoptérami v Arma 3. Tvůrci též plánují rozšířit využitelnost helikoptér v boji skrze možnost nakládání ze vzduchu pomocí lana a háku (zřejmě platí pro náklad i vojáky) nebo prostřednictvím střelby posádky přímo z helikoptéry za letu. Přístup k těmto funkcím budou mít všichni hráči, ne pouze majitelé budoucího DLC.

zdroj: Archiv

Bez přibližného termínu vydání je zatím druhé DLC Arma 3 Marksmen, jehož prostřednictvím by tvůrci rádi přepracovali mechaniky spojené se střelbou. Střelba by díky novým a přepracovaným funkcím měla být v základu jednoduchá, ale obtížná na dokonalé zvládnutí. Vývojáři se chtějí zaměřit kupříkladu na autenticitu střelby a součástí DLC budou i nové zbraně většího kalibru. Další podrobnosti si ale vývojáři nechávají prozatím pro sebe.

Příliš konkrétní Jay Crowe a Joris-Jan van ‘t Land ani v souvislosti s velkým datadiskem. Vyjít by měl spíše až v pozdějších měsících roku 2015 a určitě nabídne nový terén, který zprostředkuje specifickou hratelnost. Na základě zkušeností s vývojem DLC Zeus přemýšlí tvůrci o vývoji plnohodnotného editoru scénářů, který bude součástí datadisku stejně jako nově zpracované chování civilistů. Datadisk bude podle všeho vyžadovat základní hru a dle slov tvůrců má jít o jednu velkou platformu plnou obsahu a funkcí, které zjednoduší vývoj a zpříjemní hráčům hraní.

Vedle vývoje datadisku, DLC a ostatních výše uvedených funkcí budou tvůrci nadále pracovat na optimalizaci a stabilitě celé hry, zejména multiplayeru.

Celý post si můžete přečíst na stránkách Bohemia Interactive a určitě pečlivě nastudujte pravidla soutěže „Make Arma not war“. Uzávěrka na soutěžní příspěvky je sice až letos v říjnu, ale znáte to, jak čas rychle plyne. Vyhlášení výsledků proběhne v polovině ledna příštího roku.

Nejnovější články