Tvůrci Gothic 4: nedělejte předčasné závěry!
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Gothic 4: nedělejte předčasné závěry!

23. 5. 2008 10:10 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

"Viděli jste kola a řadící páků a už poznáte, že auto bude k ničemu?", nechápe komunitní manažer pohřbívání hry ve fórech.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Po přečtení nedávných preview se mnoho fanoušků nahrnulo do diskusních fór, aby to tam tvůrcům Gothicu 4 "nandali" za to, že si vůbec dovolili promluvit o zamýšlených novinkách. Je sice otázkou, nakolik bylo při změně vývojáře dlouhodobé série chytré začít představování právě zjednodušenou verzí pro americké publikum. Být v JoWoodu a DreamCatcheru někdo ostřílenější, mohl takové negativní reakce předem čekat. Celé to ale nehezky připomíná situaci u Falloutu 3, kdy přehnaně konzervativní jádro hráčů starších dílů odmítá jakoukoli změnu a apriori si pěstují, resp. šíří nenávist vůči teprve rozdělané hře, aniž by ji kdokoli zvenčí viděl v hratelné formě. Jen proto, že zatím působí trochu jinak, než jsou zvyklí.

Vášně se po osmi hodinách pročítání fór jal krotit komunitní manažer Spellboundu. Jednak upozornil na nepřesné tlumočení některých věcí autory článků na GameSpotu a IGN - např. to, že bezejmenný hrdina bude hlavní záporňák, je prý totální žblebt. Druhak varoval před vytvářením naprosto ukvapených závěrů. Celé jeho vyjádření, které by se dalo dobře aplikovat na kteroukoli internetovou vzpouru zatvrzelých "fandů" minulého dílu nějaké hry, přeložila stránka Gothicz.net:

    Americká verze vs. evropská verze: Ano, zmíněnou verzi grafiky hry si budete moci vybrat a ta pak zůstane po celou dobu hry. Kde je problém? Jednou si vyberete a pak se o to už nemusíte vůbec starat. Milá featura, který nemá nikoho otravovat. Možná trochu pozměníme pro americký trh i dialogy. Co vám na tom vadí? Mluva v německé (evropské) verzi bude pořád taková, jak jste zvyklí. A vím přesně, o čem mluvím, protože dialogy jsou mojí prací.

    Konec Gothic atmosféry: jaktože jste si tím tak jistí? Jak jste na to přišli? Nechápu to. Vynoří se tady pár polovičatých informací a už je všechno "na hovno" a vy jste "podvedeni" a co já vím ještě!? Atmosféra Gothica se skládá s tisíce malých věcí a nezávisí pouze na jedné. Vezměme si rozhraní: "Ne, my nechcem žádnou minimapu!" "Ne, my chceme ukazatele zdraví z Gothica 1." "Ne, my nechcem žádný vylepšený inventář!" A jaké by to bylo, kdybychom vám teď nabídli, že si můžete vybrat, jak bude interface vypadat? Kdybychom nabídli i původní gothicovské rozhraní pro všechny puristy? Ale pro všechny, co mají rádi pár novinek, nabídneme mini-mapu a pár užitečných vychytávek, které ulehčí život. Nemusíte je používat.

    Bojový systém: Opravdu si myslíte, že redaktoři viděli, jak bude bojový systém na konci vypadat? Myslíte si, že to bylo 18 měsíců před vydáním poslední slovo? Myslíte si, že jen protože v testovacím levelu může chlapík bez jakékoli UI mlátit mečem, že to má něco společného s tím, co tady dáváme dohromady? [..]

    Lidi, z těch informací, co za velkou louží vydali, znáte tak možná 5% příběhu a featur. To vás opravňuje k tomu, abyste všechno zatratili a Gothic pohřbili? Nechte nás to nejdřív dodělat. Pokud bude hra a příběh totálně mimo, pak se tu rád nechám veřejně zaházet vajíčky a rajčaty - ale ne tak dlouho před vydáním hry. Přirovnal bych to k výrobě auta. Viděli jste kola a řadící páků a už poznáte, že auto bude k ničemu. Cool. Takovou schopnost bych chtěl mít... [překlad kompletního vyjádření na Gothicz.net]
zdroj: vlastní, fansite

jd

Nejnovější články