Tvůrci Horizon rostou jako z vody, na další díly tak dlouho čekat nebudeme
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Horizon rostou jako z vody, na další díly tak dlouho čekat nebudeme

21. 7. 2018 15:25 | Téma | autor: Adam Homola |

Co se stane, když uděláte komerční hit, který prodá miliony kusů? Inu, stát se může spousta věcí, ale v případě Guerrilla Games je to velká expanze. Studio, která má nyní kolem 250 zaměstnanců, se chce v brzké době rozrůst minimálně na 400 lidí, a ještě se stěhuje do úplně nových prostor. Cíl toho všeho je jednoduchý: vydávat hry mnohem častěji.

Horizon: Zero Dawn jim totiž zabral přes šest let vývoje, což je hrozně moc ať se na to díváte z téměř jakéhokoliv úhlu pohledu. Studio by tak chtělo zásobovat majitele PlayStationu nějakou novou hrou každé dva, maximálně tři roky, jak zpravuje parool.nl.

Zrovna Horizon byl samozřejmě trochu unikátní případ, kdy studio dělalo něco úplně nového, vytvářelo od píky zcela nový svět i postavy, muselo řešit novou technologii a nabírat nové zaměstnance. Ve výsledku se to ale povedlo, Horizon byl velká pecka a naštěstí pro Guerrilla Games to byl i komerční úspěch.

Právě díky tomu může studio růst a mít do budoucna ještě ambicióznější plány. Oficiálně oznámeno zatím není vůbec nic, ale je nad slunce jasné, že Horizon s taktéž povedeným datadiskem The Frozen Wilds neskončil. S touhle značkou se budeme v příštích letech, na současném i budoucím PlayStationu setkávat nejspíš docela často a já se za to (zatím...) vůbec nezlobím.

zdroj: Vlastní

Zapomínat nesmíme ale ani na Killzone. Ta sice současnou generaci konzolí na PS4 tak nějak odstartovala, ale že by vzbuzovala nějaké velké nadšení se říct nedá. Na druhou stranu od Killzone: Shadow Fall uteklo už pět let, a tak proč se k akční sérii zase nevrátit.

Nikde navíc není psáno, že Killzone musí být pokaždé jen více či méně lineární akční střílečka z pohledu vlastních očí. Vývojáři se mohou klidně pokusit posunout sérii někam trochu jinam, ať už to bude otevřený svět, větší důraz na RPG prvky a příběh, nebo cokoliv jiného.

Vyloučit pochopitelně nemůžeme ani přípravy zase další nové značky, či produkci menších her, které vývojářům nezaberou ani ty dva roky. Tak jako tak se máme na co těšit. Budoucnost Guerrilla Games nikdy nebyla růžovější, studio má díky velkému úspěchu Horizon obrovsky našlápnuto a bude zajímavé sledovat, jak vedení ty stovky lidí ukočíruje, kolik týmů bude souběžně pracovat na kolika hrách a kdy se teda dočkáme Horizon 2.

Nejnovější články