Tvůrci Playerunknown’s Battlegrounds se zlobí na Epic kvůli Battle Royale módu ve Fortnite
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Playerunknown’s Battlegrounds se zlobí na Epic kvůli Battle Royale módu ve Fortnite

25. 9. 2017 11:45 | Téma | autor: Adam Homola |

Stejně jako dlouho netrvalo okopírování Playerunknown’s Battlegrounds, nenechal na sebe dlouho čekat ani první spor. Ten má zatím formu pouhé mediální přestřelky, kdy jedna strana střílí, zatímco druhá ji zdatně ignoruje. První stranou je zde tvůrce PUBG, korejské studio Bluehole, a stranou nařčenou z okopírování je samotný Epic. Ten nedávno přidal mód Battle Royale do své rozpracované akce Fortnite a hned byl oheň na střeše.

Mód Battle Royale se po rychlém a masivním úspěchu Playerunknown’s Battlegrounds rozšíří do spousty her a jakýsi náznak, byť ve značně jiné formě, je také v Grand Theft Auto Online (psali jsme zde). Battle Royale mód ve Fortnite přišel ale vývojářům z Bluehole natolik okatou kopírkou, že se už formou tiskové zprávy, Redditu a rozhovoru ozvali.

Studio upozorňuje především na to, že má s Epicem aktivní obchodní vztah kvůli licenci Unreal Engine 4, na němž je celá PUBG postavená. Bluehole se nejprve ohradilo s obavami, že Fortnite „přímo replikuje zážitek, díky kterému je PUBG známé,“ jen aby to pak zástupci studia upřesnili.

Sice ještě dodali, že se taktéž obávají o to, že jim Epic okopíroval uživatelské rozhraní, hratelnost i strukturu hry, nicméně ve skutečnosti o samotnou hratelnost zase až tolik nejde.

zdroj: Archiv

„Všimli jsme si také, že Epic Games se na PUBG ve svých marketingových materiálech odkazuje a mluví o naší hře směrem k fanouškům i k novinářům. O tom jsme s nimi nikdy nemluvili a nemyslíme si, že to je správné,“ napsal v tiskové zprávě hlavní producent hry Chang Han Kim. O případném soudním sporu Kim zatím mluvit nechce, nicméně dodal, že studio své další kroky zvažuje.

K Battle Royale ve Fortnite se na Redditu vyjádřil i sám Brendan „Playerunknown“ Greene, který napsal: „Je samozřejmé, že na tento trh vstoupí i jiné firmy, ale doufal bych, že to udělají alespoň po svém a nebude to vyloženě přes kopírák.“

Jakkoliv mohou vypadat úvodní prohlášení velmi odvážně a skoro až namyšleně, tvůrci PUBG je v rozhovoru pro PC Gamer trochu rozšířili a hlavně upřesnili, že jim vlastně moc nejde o hratelnost a koncept Battle Royale.

Ten ostatně najdete už roky v jiných hrách a modifikacích, a i okem laika lze zpozorovat velké rozdíly například v craftingu. Tvůrci PUBG ostatně zmiňují například Battle Royale mód v GTA 5, proti kterému se vůbec neozvali. Je ale s podivem, že se s nikterak přesnými „obavami“ ozývají teď a to zatím pouze formou tiskové zprávy a skrze rozhovor na PC Gameru.

zdroj: Archiv

Hlavní producent PUBG Kim totiž pro PC Gamer potvrdil, že o celé věci s Epicem ještě pořád nemluvili. „Rád bych ale vysvětlil, že PUBG může mít velmi jednoduchá pravidla a systémy Battle Royale, ale my na to nahlížíme jako na Brendanův nápad a teedy, že tenhle herní mód v PUBG patří právě Brendanovi,“ uvedl Kim.

Následně pak nenápadně naznačil, že by byli v Bluehole nejspíš rádi, kdyby se s Epicem dohodli na licencování onoho nápadu pro Fortnite. Kim zde totiž uvádí příklad Daybreak Games, kteří si nápad od Greenea licencovali a vytvořili H1Z1, nedávno přejmenovanou na Just Survive.

Licenci mají i v Bluehole, kteří ale Greenea ještě navíc najali jako kreativního ředitele. Je ale potřeba zopakovat, že Bluehole s Epicem zatím ještě nemluvili, a tak jde v současné chvíli pouze o mediální výstupy jedné strany, nikoliv společný mediální dialog obou firem.

Případným (ne)licencováním Greeneova nápadu ale obavy Bluehole ještě nekončí. Studio se také bojí, že by mohl Epic zapracovat do svého Unreal Enginu funkce a prvky podporující či vylepšující hratelnost Battle Royale a nechat si je pro sebe a svůj Battle Royale mód ve Fortnite – nepustit je dál ke všem svým parterům využívajícím Unreal Engine.

Další obavy Bluehole pramení z podezření, že by Epic mohl škodit publikováním interních materiálů. Tedy hypotetická situace, kdy by programátoři Bluehole připravili specifickou a neveřejnou funkci pro Unreal Engine, kterou by pak mohl někdo z Epicu pustit ven.

Nakolik jsou obavy Bluehole opodstatněné a nakolik jde o nepodložené řeči, ví zřejmě jen v Epicu. Tvůrci Unreal Engine 4 a Fortnite se k věci zatím nevyjádřili a bude zajímavé sledovat, jestli budou hrát s Bluehole mediální přestřelku, nebo si všechno vyřeší za zavřenými dveřmi „mezi čtyřma očima“.

Nejnovější články