V Insomniacu na to prý mají své vlastní teorie. O jednu z nich se podělili s Kotaku a je velmi zajímavá - prý je to kvůli častým změnám konceptu hry. “V Resistance 2 jsme toho hodně změnili a to takovým způsobem, že jsme hráče překvapili a oni to neočekávali. Což asi nebylo úplně nejlepší. Kvůli změnám základních mechanismů se nám ozvalo hodně hráčů,” řekl Ted Price, šéf studia.
V případě Resistance 3 se tým zase vrátil k tradičním kořenům hratelnosti, udělali osobitější příběh a celkově se prý vývojáři se třetím dílem víc identifikovali, na osobní úrovni. Jen škoda, že se s trojkou, která je nejmíň prodávaným dílem série, už tak moc neidentifikovali hráči.
Price se taky šikovně vyhnul otázce, jestli se mu líbilo Resistance: Burning Skies pro Vitu, které mělo na starosti jiné studio. Prý to chvíli hrál a směr, kterým se jiné studio s jejich značkou ubíralo, mu dávalo smysl. A líbilo se mu to teda? “Upřímně, mnohem víc času jsem trávil hraním našich her,” přiznal Price. R:BS se přitom zase tolik nepovedlo, na Metacritic má hodnocení 60 %.
Resistance je vlastně fascinující série a příklad tvrdohlavosti Sony a Insomniaců. Jednička byl velký úspěch. Byla to launchová hra a moc velký výběr pro tehdy zbrusu novou PS3 nebyl. Prodalo se jí přes 4 miliony kusů (k dnešnímu dni). Jenže každý další díl se pak prodával výrazně hůř, než ten předchozí. Dvojka dala "jen" 2,33 milionu kusů a trojka pouhý milion. Což je, vzhledem k brutálnímu rozdílu v uživatelské základně konzolí, tristní výsledek. Podobně je na tom třeba taky Motorstorm.
Tvůrci z Insomniac Games v současné době pracují na stylové sci-fi střílečce Fuse, která se ještě nedávno jmenovala Overstrike. O hře se zatím neví téměř nic a oznámena byla už na E3 2011, přičemž od té doby vývojáři nepustili ven skoro žádné informace. Nezbývá než doufat, že se s Fuse podaří uhodit hřebíček na hlavičku a nestane se z toho série, která umře na upadající zájem.