Tvůrci přemýšlí, kam se ztratil úvodní úspěch série Resistance
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci přemýšlí, kam se ztratil úvodní úspěch série Resistance

12. 9. 2012 11:09 | Téma | autor: Adam Homola |

Na Resistance Sony ze začátku téhle generace vsadila. Střílečky z pohledu první osoby měly tuhle generaci konzolí ovládnout a Microsoft měl své Halo. Veleúspěšnou značku, která svoji pozici na Xboxu 360 s dalšími díly ještě upevnila. Jenže, co Sony? Japonský gigant o většinu svých exkluzivit z PS2 éry přišel a jediná nová značka, která by se dala považovat za skutečně velký úspěch (jak komerční, tak kritický), je Uncharted. Sony potřebovala nějakou FPS, ze které by se stal hit. Tou měl být právě Resistance od Insomniac Games. Jenže nebyl (což naznamená, že hra nebyla úspěšná). Proč?

V Insomniacu na to prý mají své vlastní teorie. O jednu z nich se podělili s Kotaku a je velmi zajímavá - prý je to kvůli častým změnám konceptu hry. “V Resistance 2 jsme toho hodně změnili a to takovým způsobem, že jsme hráče překvapili a oni to neočekávali. Což asi nebylo úplně nejlepší. Kvůli změnám základních mechanismů se nám ozvalo hodně hráčů,” řekl Ted Price, šéf studia.

V případě Resistance 3 se tým zase vrátil k tradičním kořenům hratelnosti, udělali osobitější příběh a celkově se prý vývojáři se třetím dílem víc identifikovali, na osobní úrovni. Jen škoda, že se s trojkou, která je nejmíň prodávaným dílem série, už tak moc neidentifikovali hráči.

Price se taky šikovně vyhnul otázce, jestli se mu líbilo Resistance: Burning Skies pro Vitu, které mělo na starosti jiné studio. Prý to chvíli hrál a směr, kterým se jiné studio s jejich značkou ubíralo, mu dávalo smysl. A líbilo se mu to teda? “Upřímně, mnohem víc času jsem trávil hraním našich her,” přiznal Price. R:BS se přitom zase tolik nepovedlo, na Metacritic má hodnocení 60 %.

Resistance je vlastně fascinující série a příklad tvrdohlavosti Sony a Insomniaců. Jednička byl velký úspěch. Byla to launchová hra a moc velký výběr pro tehdy zbrusu novou PS3 nebyl. Prodalo se jí přes 4 miliony kusů (k dnešnímu dni). Jenže každý další díl se pak prodával výrazně hůř, než ten předchozí. Dvojka dala "jen" 2,33 milionu kusů a trojka pouhý milion. Což je, vzhledem k brutálnímu rozdílu v uživatelské základně konzolí, tristní výsledek. Podobně je na tom třeba taky Motorstorm.

Tvůrci z Insomniac Games v současné době pracují na stylové sci-fi střílečce Fuse, která se ještě nedávno jmenovala Overstrike. O hře se zatím neví téměř nic a oznámena byla už na E3 2011, přičemž od té doby vývojáři nepustili ven skoro žádné informace. Nezbývá než doufat, že se s Fuse podaří uhodit hřebíček na hlavičku a nestane se z toho série, která umře na upadající zájem.

Nejnovější články