Tvůrci Spec Ops: The Line nechtějí o druhém dílu ani slyšet
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Spec Ops: The Line nechtějí o druhém dílu ani slyšet

22. 7. 2014 9:40 | Téma | autor: Adam Homola |

Spec Ops: The Line byla unikátní hra, kterých minimálně v AAA sféře moc nevzniká. Dívala se na válečnou tématiku jiným pohledem a našla si své fanoušky. Bohužel jich ale nebylo tolik, aby se z netradiční válečné akce stal hit, ze kterého by chtěl hned vydavatel 2K udělat dlouholetou sérii a nebo alespoň pokračování Jestli se Spec Ops ještě někdy vrátí a v jaké formě, je tak spíše na 2K. Když se totiž zeptáte vývojářů ze studia Yager Development, jen zakroutí hlavou. Nechtějí.

V současné době pracují na sci-fi akci Dreadnought a ne na pokračování tématicky temné a drsné akce zasazené do pískem zaváté Dubaje. Důvod, proč nebudou Yager a asi ani jiné studio pod hlavičkou 2K pracovat na Spec Ops: The Line 2, nebo podobné střílečce, je prostý. Hra sice u kritiků uspěla a svoji komunitu si našla, ale prodejností se s těmi nejlepšími rovnat nemůže. Navíc střílečkami je trh zaplaven a na úspěch často máte jen jeden pokus.

Šéf studia Timo Ullman v rozhovoru pro německý GameStar řekl, že dělat hry jako Spec Ops: The Line prostě nejde, protože s nimi jednoduše nemůžete konkurovat těm velkým a zajetým sériím. Rizika jsou podle něj příliš velká a trh je pro takto inteligentní a příběhově originální střílečku příliš malý na to, aby ona rizika a vysoké náklady opodstatnil. Tvůrci z Yager by tak možná odmítli i kdyby za nimi 2K přišli s prosbou na další díl - na něčem takovém se jim jednoduše už moc pracovat nechce.

zdroj: Archiv

"Dokážete si asi představit, jaké referenční materiály musíte důkladně nastudovat, když chcete dělat hru jako Spec Ops. To rozhodně není žádná legrace. Pak jste rádi, že můžete pracovat na něčem jiném," řekl Mathias Wiese a není těžké si představit, že pro vývojáře musí být těžké přijít s podobně originálním konceptem v příběhu u střílečky a sledovat mizerné prodeje. Podobně vážná témata ve své nadcházející akci s obrovskými sci-fi loděmi řešit nemusí. I když by člověka skoro napadlo, že je vlastně logické, aby hra, která se staví vůči blockbusterové akci bez zobrazení hrůz války, nedočkala velké prodejnosti, když nejprodávanější je série Call of Duty, kterou Spec Ops: The Line velmi nepřímo konfrontovala.

Že je AAA sféra her poháněna především penězi není a nikdy nebylo žádné tajemství, ale neuškodí si to čas od času připomenout. K tématicky i hratelnostně odvážnějším projektům se tak můžeme bez problémů uchýlit do bohaté indie sféry, kde je zajímavých nápadů habaděj. Zatímco v AAA sféře nelze při nákladném vývoji o desítkách milionů dolarů asi čekat nic víc, než ověřenou jistotu. Alespoň že jednou za čas nějaká ta vlaštovka vyletí.

zdroj: Archiv

Nejnovější články