Tvůrci Titanfallu včera oznámili a vydali střílečku Apex Legends
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Titanfallu včera oznámili a vydali střílečku Apex Legends

5. 2. 2019 11:08 | Téma | autor: Šárka Tmějová |

Ty nejodvážnější předpovědi pro včerejší livestream studia Respawn se potvrdily. Free-to-play battle royale Apex Legends si skutečně už teď můžete zahrát na Originu, PlayStationu 4 a Xboxu One, nejsou tam žádní Titáni a vážně na první pohled trochu připomíná Overwatch střižený módem Blackout z Call of Duty: Black Ops 4. Ale není to všechno!

Jde o battle royale odehrávající se ve světě Titanfallu, nikoliv o přímé pokračování dvojky. Odehrává se asi třicet let po ní v Outlands a postavy bez titánských obleků berou tuhle arénu jako místní obdobu velmi krvavého sportu. Hraje se striktně v týmech, takže si rychle sežeňte dva kamarády. Společně totiž musíte porazit celkem 57 dalších hráčů, abyste svou tříčlennou skupinku dovedli k zaslouženému vítězství.

Apex Legends je žánrový mix mezi battle royale a střílečkou založenou na speciálních schopnostech hrdinů. V této chvíli máte na výběr z osmi postav a podobně jako v Overwatchi má každá z nich pasivní, taktickou a ultimátní schopnost. Srovnání s hrdinskou střílečkou od Blizzardu se tady doopravdy nabízí, jedna z „legend“ se až podezřele podobá třeba Junkratovi, ale na inspirace jsme si v tomhle žánru stříleček už celkem zvykli – podívejte se na nekonečný spor Overwatch vs. Paladins.

zdroj: Archiv

Naštěstí Apex Legends dokážou zaujmout i něčím jiným než omezenou originalitou. K titánským oblekům se sice nedostanete, ale podle všeho se hrdinové zatím zdají být příjemně vybalancovaní a zápasy odladěné, na to, jak rychle Respawn hru vydal. Zatím si sice nezahrajete napříč platformami, ale meziplatformní multiplayer s přáteli je v plánu. Netitánské battle royale by se mohlo podívat i na Switch a mobilní telefony, ale vývojáři nic neslibují. 

Tvůrci zároveň chápou, že určitá část fanoušků může být vůči Apex Legends dosti skeptická. Šéf vývoje Drew McCoy se k tomu trochu rozpovídal pro britský Eurogamer: „Hodně lidí si myslí, že trh už je přesycený battle royale hrami, že jde o módní výstřelek. Naši fanoušci si mysleli, že děláme na třetím Titanfallu, ale ne: pracujeme na tomhle. Než abychom se skeptické fanoušky snažili měsíce přesvědčovat trailery a dojmy novinářů, radši necháme Apex Legends mluvit za sebe – to je nejlepší řešení potenciálních problémů.“

„Děláme na free-to-play hře s loot boxy poté, co nás koupila EA, a ještě k tomu to není Titanfall 3. Tenhle marketingový plán by se mohl hodně snadno zvrhnout, tak proč bychom to dělali. Prostě jsme tu hru vydali a necháme hráče hrát,“ řekl překvapivě otevřeně McCoy.

Apex Legends používá modifikovaný Source engine od Valve, což může být jeden z důvodů k uspěchanějšímu vydání. Podle vývojářů už totiž začíná působit trochu zastarale a kdyby s vydáním otáleli, hra by pak nemusela vypadat moc dobře. Po vydání druhého Titanfallu tvůrci trochu experimentovali s battle royale a později se rozhodli, že z něj neudělají jen malý mód pro Titanfall 3, ale samostatnou hru.

Každopádně se teď chystají zaměřit na podporu hry jako služby, což znamená nadlouho se rozloučit s Titány, dvojitými skoky a běháním po zdech. McCoy dokonce vysvětlil proč: „Během testování jsme tam tyhle věci dlouho měli, ale chceme z Apex Legends strategickou, hlubokou hru, kterou se můžete naučit. Chvíli jsme měli i trojité skoky, ale bylo vážně obtížné předvídat, odkud na vás ostatní hráči jdou nebo kam je můžete zatlačit. Špatně se na to reaguje, je to sice zábava, ale z hlediska čitelnosti boje nic moc.“

Dále přirovnává battle royale k pokeru – všichni u stolu by měli mít stejné možnosti, čemuž titánské obleky dost bránily. V Titanfallu šlo o power fantasy, která dost zásadním způsobem měnila stav na bojišti. Když hráčům většinu jejich destruktivních schopností sebrali, vzali jim i většinu moci. Už žádná hrůza z obrovitánských Titánů.

Přestože jde v jádru o battle royale, snažili se tvůrci vypořádat s nějakými nešvary, které tenhle žánr často trápí. Protože se hraje v týmech po třech, měla by skupinka ideálně zůstávat pohromadě, takže když na začátku skáčete na mapu, jeden seskoku šéfuje a řídí směr. Nicméně můžete se předčasně odtrhnout, pokud chcete.

Na rozdíl od spousty jiných týmovek má Apex Legends i docela dobrý komunikační systém na bázi pingování. Můžete ostatním označovat nepřátele, zbraně a další předměty, které by je mohly zajímat. Zároveň si tuhle možnost můžete vypnout v případě, že vás někdo pinguje každé tři milisekundy.

Taky můžete oživovat své mrtvé parťáky. I v případě, že jsou ve vašem týmu dva mrtví ze tří, ještě jde všechno zvrátit. Stačí, když třetí pobere vaše vojenské známky a donese je na místo, kde dvojici dají zpátky dohromady. Zaprvé je to hezká druhá šance, zadruhé to píše mnohem zajímavější příběhy, které jsou do značné míry zodpovědné za popularitu tohohle žánru.

Velkým morem free-to-play her jsou mikrotransakce a Apex Legends se přirozeně nevyhnuly. Hned od začátku jsou tu tři druhy měn, hrdinové, které si musíte odemknout, obchod s kosmetickými věcmi, battle pass i neslavné bedýnky s náhodnými odměnami.

Ty jsou nicméně také pouze kosmetické a nic z nich nebude exkluzivní pro bedny. Všechny věci by tedy měly jít získat i pouhopouhým hraním. Respawn také plánuje uveřejnit procentuální šance na to, že vám z loot boxu vypadne vytoužená věc. Všechny v budoucnu vydané hrdiny si budete muset odemknout, ať už hraním, nebo svou kreditkou.

V redakci se na Apex Legends chystáme hromadně vrhnout a brzy se s vámi podělíme o naše dojmy. Hranici milionu unikátních hráčů hra přeskočila během prvních osmi hodin po spuštění serverů, i když je samozřejmě otázka, nakolik si zvládne vytvořit a udržet stabilní hráčskou základnu. Můžete si ji vyzkoušet i vy sami, jelikož je ke stažení zdarma na Originu, PlayStationu 4 i Xboxu One.

Nejnovější články