Tvůrci Trine 2 pro Wii U chválí přístup Nintenda k indie týmům
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Trine 2 pro Wii U chválí přístup Nintenda k indie týmům

19. 11. 2012 12:45 | Téma | autor: Petr Poláček |

Počet odehraných hodin v Trine 2 = 0. Údaj z mého seznamu her na Steamu hovoří za vše, čímž se nechlubím. Spíše brečím, protože pohled na každé nové video z Trine 2 mi připomíná, jak moc bych si chtěl tuhle grafickou (a dle naší recenze PC verze i herní) nádheru zahrát. Možná tím potřebným impulsem, co mě k hraní Trine 2 nakopne, bude Director’s Cut verze pro konzoli Wii U, která v Evropě odstartuje 30. listopadu – myslím konzole i rozšířená verze Trine 2.

zdroj: Archiv

Director’s Cut verze rozšíří standardní obsah základní edice o pětici nových úrovní s várkou nových puzzlů, nepřátel, překážek a lokací, zvedne nabídku schopností pro hrdiny a samozřejmě využije možností konzole Wii U, tedy hraní s tabletovým gamepadem, potažmo kooperaci několika hráčů s klasickými i tabletovými gamepady. Abyste si však neříkali, že tady házím trailer ze hry jen pro své osobní potěšení nebo jako bezuzdné promo na hru, tak po rozkliku najdete informace o tom, jak bylo Nintendo vůči nezávislým vývojářům vstřícné třeba při rozhodování o ceně jejich hry ve Wii U eShopu.

Jak pro IGN prozradil Mikael Haveri, marketingový manažer Frozenbyte, vývojáři začali na Wii U portu Trine 2 makat až letos v březnu s tím, že hru na nové konzoli rozchodili za pouhé dva dny. Pak už „jen“ pracovali na novém obsahu a implementaci funkcí kvůli tabletovému ovladači.

Mnohem zajímavější ale je přístup Nintenda ke stanovení ceny hry v eShopu, protože tohle rozhodnutí nechala čistě na bedrech vývojářů, což rozhodně není na PSN ani XBLA běžné: „Můžeme si naše produkty nacenit, jak se nám zlíbí, řídit se musíme jen jistými základními pravidly. Tento krok přitom přišel přímo od Nintenda, takže si firma zjevně uvědomuje, že její předchozí aktivity v tomto směru nebyly úplně dokonalé. Můžeme si nejenom stanovit vlastní cenu, ale navíc ji pak měnit podle prodejů kdykoli se nám zlíbí. Dost se to podobná tomu, co nyní prosazuje Apple a Steam – k nezávislým vývojářům je to hodně vstřícné.“

Nejde však jen o stanovení ceny, Nintendo po nezávislých vývojářích nechce žádné poplatky za updaty a patche, jak je tomu třeba na platformě Xbox Live a někteří indie vývojáři (Phil Fish s Fezem, třeba) proto XBLA verze svých her buď neupdatují tak často, nebo na to kašlou úplně, poněvadž se jim to – bohužel – hrubě nevyplatí.

Samozřejmě, že ne všechno je sluníčkové a rozesmáté. Haveri si uvědomuje, že třeba schvalování updatů bude poněkud delší a procesně ne tak jednoduché, jako je na Steamu, kde proběhlo nějakých 20 updatů pro základní verzi Trine 2 a všechno se obešlo bez potíží a bylo prý bleskové. V tomto zřejmě Nintendo zachová stejnou filosofii jako Microsoft a Sony – bude chtít mít jistotou, že nový obsah je bez chyb, přičemž takové ověření holt chvilku potrvá, potažmo bude od tvůrců vyžadovat trošku víc papírování. Přesto je ale příjemné slyšet přímo od tvůrců hry, že Nintendo tentokrát online aspekt své nové konzole nepodcenilo, jak tomu bylo nejenom u Wii ale v zásadě i u handheldů DS a 3DS.

Nejnovější články