Tvůrci vysvětlují změnu Garrettova hlasu v nové Thief hře
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci vysvětlují změnu Garrettova hlasu v nové Thief hře

3. 4. 2013 20:05 | Téma | autor: Petr Poláček |

Dokud člověk nedýchá a nežije s herní sérií od jejího počátku, nemá často žádnou šanci pochopit proč oddaní fanoušci tak lpí na něčem, co zvenku připomíná ne zas tak podstatný detail. Konkrétně tím myslím změnu na postu dabéra postavy zloděje Garretta z chystané Thief (4) hry, která v rámci komunity vyvolala nemalý poplach, poprask a všeobecné pozdvižení. Garrett v prvním traileru na hru nehovoří hlasem svého dlouhodobého dabéra Stephena Russella a Steven Gallagher a Jean-Christophe Verbert z Eidosu se v komunitním Q&A pokusili fanouškům vysvětlit proč.

Velmi stručně řečeno za výměnou Russella stojí záměr tvůrců zachytit dabing Garretta společně s jeho pohyby. Říka se tomu „full performance capture“ a v praxi jde o to, že se dabing nahrává rovnou při činnosti, kterou herec předvádí v motion capture studiu, když se snímají jeho pohyby. Ani jeden z uvedených vývojářů na rovinu neříká, že by Stephen Russell nebyl schopen Garretta nadabovat a zároveň obstarat jeho pohyby, ale evidentně to z nějakého důvodu nebylo možné. Russell totiž na samotném počátku v plánech tvůrců figuroval a proběhlo s ním i přípravné nahrávání, jak vzpomíná Steven Gallagher.

Pak ovšem padlo rozhodnutí natáčet dabing rovnou při snímání pohybů a Russell z nějakých důvodů přestal v plánech tvůrců figurovat. Sám nechtěl, protože se na to necítil, nebo mu prostě nebyla tato varianta po chuti? Nebo tvůrci z Eidosu nepovažovali Russela za dostatečně fyzicky zdatného? Z jejich odpovědí se to nedozvídáme. Snad jen jisté narážky lze zachytit, když vývojáři vysvětlují, že nový Garrett je atlet, a tak by nefungovala varianta, kdy jeho pohyby zahraje někdo pohybově nadaný, zatímco hlas obstará Russell. Nedávalo by prý smysl, aby pro hlavní postavu hry dělali výjimku ze svého záměru natáčet scény do hry celé a naráz, tedy včetně pohybu a hlasu.

Steven Gallagher pak ještě za tvůrce z Eidosu vysvětluje, že jakkoli jsou všichni velcí fanoušci Russella v předchozích Thief hrách, nostalgické lpění na tom, aby daboval Garretta i v nové hře by bylo stejné, jako chtít, aby v nových bondovkách hrál opět Sean Connery. „Je to hezká představa, ale upřímně, nedávalo by to smysl z jiného než nostalgického hlediska,“ uzavírá Gallagher debatu.

S výměnou Russella se tak fanoušci Thiefa budou buď muset smířit, nebo na nový díl zanevřít. A petice na tom zřejmě nic nezmění, i když vám nikdo nebrání svůj názor skrze ni vyjádřit.

Nelze si přitom nevzpomenout, že naprosto stejný problém řešili vývojáři z Ubisoftu v případě Splinter Cell: Blacklist. Fanoušci série se při oznámení hry také netvářili (a možná pořád netváří, co já vím) nijak šťastně z toho, že Sama Fishera už kvůli věku a fyzickým indispozicím nebude dabovat Michael Ironside. Vývojáři z Ubisoftu však byli schopni výměnu Ironsida za někoho mladšího, kdo Sama Fishera zvládne na place zahrát i namluvit, fanouškům vysvětlit poněkud lépe. Dokonce udělali pro Ironsida i rozlučkové video, což je pěkné gesto.

Možná by se něčeho podobného mohli v Eidosu chytit a Stephenu Russellovi tímto či jiným způsobem poděkovat a rozloučit se s ním. Přeci jenom, hlas není hučení větru, ale zásadní prvek, který formuje osobnost jakékoli videoherní postavy. Proto nakonec chápu fanoušky série, kteří jsou zvyklí na makového Garretta, že se těžko smiřují s tím, že v nové hře budou hrát za tvarohového Garretta. Scénář jim možná bude tvrdit opak, ale pro ně to bude někdo jiný...

Nejnovější články