Tvůrci Wipeoutu se zformovali v novém studiu
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci Wipeoutu se zformovali v novém studiu

6. 12. 2013 12:30 | Téma | autor: Adam Homola |

Sony měla a pořád má svých vlastních first party studií velkou spoustu. Jedni z nejstarších a nejúspěšnějších byli přitom Sony Liverpool, dříve známí jako Psygnosis. Mají za sebou několik povedených her, ale ta nejikoničtější je bez debat futuristická závodní akce WipeOut. Stejně jako WipeOut, i Sony Liverpool to táhli s PlayStationem od jeho počátků. Není to tak dávno, co Sony studio zavřela, ale vývojáři se teď vrátili coby nezávislé studio Firesprite a už pracují na nové hře.

Zdravé jádro studia, které to spolu táhlo už od dob prvního PlayStationu, se prý prostě rozpadnou nechtělo a tak se začali scházet až dali dohromady Firesprite s cílem vyvíjet nové hry. Úplně první kšeft ale nebyl na novou hru, nýbrž na pomoc. Firesprite pomáhali vývojářům ze Studio Japan s aplikací Playroom na PlayStation 4. Ať už vývojáři WipeOutu dělají na čemkoliv, brzy se nové hry asi nedočkáme. Teprve pracují na tom, aby vůbec mohli pracovat.

“Tvrdě makáme na tvorbě nového enginu a nástrojích, které nám umožní vložit tvůrčí moc do těch nejlepších rukou - k umělcům a designérům. Díky tomu budeme moct nabídnout hráčům ty nejlepší zážitky. Taky nám to dovolí vydat naši hru na víc platforem, včetně těch mobilních, takže můžeme hru ušít každé platformě na míru,” řekl v rozhovoru pro IGN technický ředitel studia Chris Roberts.

Už jen kvůli ohromným zkušenostem s PlayStationem a úzkým vazbám na Sony bychom si klidně mohli vsadit, že by mohl být nový projekt Firesprite také na nějakém PlayStationu - ať už to bude Vita, nebo PS4. S nezávislostí ale získalo studio možnost dosáhnout na mnohem větší skupinu hráčů, než kdykoliv předtím. Pokud Sony nebo někdo jiný nezaplatí exkluzivitu, bude zřejmě jejich prvotina všude možně.

Za nový Wipeout by se hráči určitě nezlobili, hry z této futuristické série bylo vždycky pokocháním pro oči, uši a většinou se to i skvěle hrálo. Poslední díl jsme dostali minulý rok, ale to se jednalo pouze o jakousi reimaginaci Wipeout 2048. Stejně tak předchozí Wipeout HD z roku 2008 taky nebyl úplně fungl novou hrou. Takový nový Wipeout na PlayStation 4, s vysokým frameratem a pořádným výkonem nové konzole pod kapotou by nás jistě potěšil. Ale čert ví, jestli zrovna tomhle ve Firesprite dělají.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Tolik pozitivní zpráva ohledně uzavření/otevření studia. Teď jedna negativní. Vybavujete si ještě studio Microsoft Victoria? Malé studio, které se mělo do tří let rozrůst na 150 lidí tvořících novou next genovou core hru. Inu pod hlavičkou tohoto studia už nic nevyjde. Microsoft teď potvrdil zavření studia, ale uchování projektu, jak reportuje Polygon. Propouštění by se mělo dotknout údajně zhruba 30 zaměstnanců.

Vydavatel žádné konkrétní důvody pro zavření studia nezveřejnil, ale šušká se, že za to může odchod Dona Mattricka do Zyngy. Byl to právě Mattrick, který si nové studio vydupal a v rámci Microsoftu ho hodně tlačil. Práce, kterou tam vývojáři dělali asi k zahození nebyla, když v ní bude MS pokračovat v jiných studiích, takže to skutečně mohlo s Mattrickem souviset.

Studio ale souvislost s Mattrickem popřelo: “Myslím, že jsme všichni doufali v pokračující rozšiřování studia. Don Mattrick byl očividně fanouškem studia a my jsme po jeho odchodu zpozorněli, ale porozumět všem interním praktikám obří korporace jako je Microsoft je obtížné. Když máte vedení v jiném státě a děláte tam velká korporátní rozhodnutí, tak maličké studio v jiném státě může být obětí takové široké strategie,” řekl v rozhovoru pro Times Colonist Dan Gunn, výkonný ředitel Victoria Advanced Technology Council.

Na čem přesně Microsoft Victoria pracovali? Nevíme. Studio nikdy nic veřejně neoznámilo a Microsoft to nenaznačil ani nyní. Můžeme se jen podívat na dřívější pracovní inzerát, který do firmy lákal inovátory: “Microsoft Studios ve Victorii to teď posouvá na novou úroveň. Ptáte se na jakou úroveň? Právě na tom teď pracujeme - vytváříme ty nejvíce pohlcující, nejpoutavější a nejinteraktivnější hry, jaké svět kdy viděl. A v brzké době zpomalovat nehodláme. Naskočte k nám, abyste byli u toho, když tu pecku zveřejníme.”

Nic konkrétního, jen plná ústa řečí, slušně řečeno. Každopádně o projekt jsme nepřišli, Microsoft ho strčil nějakému jinému týmu, tak uvidíme, co z toho za pár let vyleze, pokud vůbec něco. Ať už to bude cokoliv, bude to jisto jistě exkluzivní pro Xbox One.

Nejnovější články