Tvůrci z Obsidianu se brzy pochlubí s novou (RPG) hrou, původně určenou pro Xbox One
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci z Obsidianu se brzy pochlubí s novou (RPG) hrou, původně určenou pro Xbox One

16. 11. 2015 17:06 | Téma | autor: Adam Homola |

Obsidian Entertainment v současné době vedle oznámených projektů (druhá část datadisku pro Pillars of Eternity, Armored Warfare) kutí ještě další projekt, který měl původně vyjít už v roce 2013 jako launchová hra konzole Xbox One. Vize Obsidianu se ale s Microsoftem nakonec rozešla, vydavatel projekt zrušil a šéf Obsidianu Feargus Urquhart musel vyhodit skoro 40 lidí. Koncept zmíněné hry ale během let prošel několika změnami a Urquhart v rozhovoru pro Game Informer prozradil, že se jim podařilo sehnat vydavatele - oznámení hry (hovořilo se dříve o RPG) se dočkáme v následujících měsících.

Jak přesně projekt, který tehdy nesl kódové označení North Carolina vypadá, nevíme. Pokud chceme věřit některým starým spekulacím, mělo jít o RPG viděné z pohledu třetí osoby v otevřeném světě. Takový byl údajně původní koncept, který ale prošel první velkou změnou, když se hru snažilo studio nedlouho po odstoupení Microsoftu od smlouvy udat jiným vydavatelům, neúspěšně.

Další změnou si hra prošla během jednání s aktuálním vydavatelem, tudíž může jít ve výsledku o jiný žánr. Přesto Urquhart v rozhovoru pro Game Informer potvrdil, že vývojáři zachovali některé nápady a koncept, jen ne všechny, což by ani dost dobře nešlo, vzhledem k tehdejšímu tlaku Microsoftu na Obsidian - Microsoft chtěl mít z North Carolina hru, která by měla všechny parametry first-party projektu od interního studia.

Hra by například musela používat specifické funkce konzole, což v případě Xbox One v roce 2013 znamenalo minimálně využití Kinectu. Další formou tlaku byl fakt, že by hra měla přesvědčit lidi ke koupi konzole, což je nesrovnatelně náročnější než tvorba běžné hry - uvědomovalo si to i vedení Obsidianu. Přesto chtěl být Feargus na startovní čáře a společně s Crytekem a dalšími studii současnou generaci konzolí rozběhnout.

V rozhovoru potvrdil, že startovní hra sice nemá zaručený úspěch, ale šance na něj je obrovská. Na start každé konzole je na trhu jen hrstka her, zákazníci nemají moc na výběr, a tak je velká pravděpodobnost, že sáhnou právě po té vaší. Pro studio, které si zažilo svoji porci neúspěchů a vlažně přijatých projektů by byla startovní hra s téměř zaručenou komerční úspěšností darem z nebes.

K tankům z Armored Warfare, fantasy RPG Pillars of Eternity a pomoci s vývojem MMORPG Skyforge si tak legendy RPG žánru přidají za nedlouho další projekt. Snad jej nečeká osud nesmírně zajímavého, zábavného, zabugovaného a ve výsledku komerčně neúspěšného Alpha Protocolu.

Nejnovější články