Tvůrci z Thiefa vyseknou systém zkušeností, jak si hráči přáli
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci z Thiefa vyseknou systém zkušeností, jak si hráči přáli

17. 10. 2013 13:30 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Kolem chystaného návratu zloděje Garretta v novém Thiefovi koluje spousta obav. Jako jedna ze zvláštních voleb vyzníval systém zkušeností. Ne, že by to nemohlo ve stealth FPS odměňovat zkušenostmi, Deus Ex: Human Revolution fungoval dobře. Jenže Thief je citlivější na styl a když se objevila hláška o zkušenostech za zlikvidování strážného střelou do hlavy, vyznívalo to jako opak thiefovského étosu.

Nyní v rámci Q&A Eidos oznámil, že systém zkušeností půjde z Thiefa pryč. „Jsem šťastný, že můžeme oznámit opuštění zkušeností v Thiefovi.“ Důvodem je skutečně problematické odměňování za akce, které vlastně možná (určitě) být odměňovány v daném typu hry být nemají.

V článku si tedy můžete přečíst: „Nejdříve jsme chtěli podtrhnout hráčův postup hrou skrze zkušenosti. Ale to pak snižovalo naši motivaci ke kradení. Hlavním cílem zloděje je lup. Garrett je už mistr zloděj, takže jsme nakonec neviděli důvod, proč dávat zkušenosti jako základní mechaniku.“ Což je logické, tím spíše, kdyby akčnější postup hrou mohl být ziskově efektivnější, než kradmý postup a originální řešení situací.

To potvrzují i vývojáři. „Chceme dát důraz na kradení věcí, odměnit samotný aspekt kradení. Chceme dovolit hráči, aby se rozhodl sám, jak akci provede. Nebudeme soudit, jak hráč dosáhl cíle, jenom jej odměníme za jeho dosažení.“ Zkušenosti by tak mělo nahradit zlato. To, co si nakradete, budete moci využít v dalších nákupech nových prvků. Tím se podtrhne role lupu jako klíčové mechaniky. A jestli jste přitom zmlátili tucet strážných nebo si vás nevšimla ani myš, to už bude jedno.

Roli v rozhodnutí prý sehráli i fanoušci na fórech hry. „Fanoušci si asi neuvědomují, že chodíme na fóra často a jejich reakce jsou pro nás důležité. Takže konzistentní reakce na systém zkušeností logicky znamenala, že se musíme nad některými designovými rozhodnutími zamyslet.“

Zatím to tedy vypadá, že pravidelné zamýšlení tvůrců nad konceptem hry na základě ohlasu fanoušků, hře prospívá. Thief by měl být spíše o hraní si na určeném pískovišti, ne o střílení soupeřů mezi oči – což ale také není vyloučené. Hrou ale prý půjde projít bez zabití jediné osoby a bez utracení jediného zlaťáku. Jen to nebude snadné...

Nejnovější články