U soudu zaseklý projekt 1666 měl být další Assassin’s Creed
zdroj: tisková zpráva

U soudu zaseklý projekt 1666 měl být další Assassin’s Creed

9. 7. 2013 14:33 | Téma | autor: Petr Poláček |

Patrice Désilets má v současnosti plnou hlavu probíhající bitky s Ubisoftem o projekt 1666: Amsterdam, který nejdříve vytvářel pro THQ, a než byl vyhozen, tak následně pro Ubisoft. A nehodlá se ho vzdát lacino. Není divu, když v jeho očích má 1666 stejný potenciál posunout žánr akčních adventur dál, jako se to Désiletsovi kdysi povedlo s Assassin’s Creed.

„Byl to další Assassin’s Creed. Říkám to zcela narovinu, protože si to myslím, ale jsem placený za podobné vize a nápady. V minulosti se mi je podařilo realizovat a měl jsem pocit, že 1666 je další velká věc, se kterou přijdu,“ vysvětluje svůj vztah k historicky zaměřenému projektu Désilets v rozhovoru pro Gamereactor.

Désilets pracoval na 1666 pro THQ Montreal od roku 2011. První rok dle svých vlastních slov budoval tým, konkretizoval představy o hře a pracoval s vedením THQ, jak vlastně bude 1666 propagovat, jestli má značka potenciál na více dílů, zdali by snesla komiksové či knižní zpracování, nebo jestli by měla potenciál na TV show.

Následovala předprodukční fáze, ve které se Désilets se svými kolegy zabýval výhradně herními mechanismy, aniž by pracoval na příběhu či budoval značku. „Fakt to nebylo jednoduché, protože jsem nedělal hru s chlapíkem, co hopsá okolo s mečem, a nedělal jsem ani střílečku. Pokoušel jsem se opět o něco nového, pokoušel jsem se posunout hranice,“ popisuje produkční proces a těžkosti s tím spojené Désilets a dodává, že nová generace konzolí mu opět umožňuje dělat nové věci.

Při práci na Assassin’s Creed hrách si třeba mohl pohrát s iluzí davu, protože k tomu měl 120 NPC postav na scéně. S novými konzolemi si ale může dovolit jít dál, bohužel už nekonkretizuje jak přesně. Logicky. Nemůže se na konto 1666 vyjadřovat konkrétně, protože hra je součástí žaloby Désiletse na Ubisoft, v jejímž rámci žádá odškodnění za nestandardní vyhazov.

Désilets jen potvrdil, že 1666 se skutečně odehrává v Amsterdamu. Připomíná také, že v době, do které je hra situovaná, byl ještě na živu slavný malíř Rembrandt. Jeho obraz Filozof při meditaci prý Désilets použil jako svého druhu odrazový můstek, jen není jasné k čemu. A Désilets sám to rozhodně v této chvíli neprozradí.

Nejdříve musí 1666 získat od Ubisoftu, pak najít pro hru vydavatele, pak ji dodělat, a pak se to možná dozvíme. Těch „pak“ je tam ale nějak příliš a byla by škoda, kdyby měl Désilets drahocenný čas zbytečně trávit přetahováním o značku, namísto aby se věnoval samotnému vývoji.

Nejnovější články